Gå til innhold

Striper på skjermen

alexrams

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden begynt å få opp irriterende striper på skjermen. Er det noen som har idé om hva det kan være.

Har hatt det også tidligere på en laptop jeg hadde. Det er striper i alle slags farger og de kan være fra noen millimeter lange til å dekke hele skjermen.

Legger ved bilde av hvordan det ser ut

post-104372-1186756903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har den siste tiden begynt å få opp irriterende striper på skjermen. Er det noen som har idé om hva det kan være.

Har hatt det også tidligere på en laptop jeg hadde. Det er striper i alle slags farger og de kan være fra noen millimeter lange til å dekke hele skjermen.

9250490[/snapback]

Tror det er et softwareproblem. Slikt har i alle fall pleid å løse seg ved formattering hos meg, men i første omgang kan du jo prøve enklere ting som nye drivere og windows-gjenoppretting.

Lenke til kommentar

9250490[/snapback]

Tror det er et softwareproblem. Slikt har i alle fall pleid å løse seg ved formattering hos meg, men i første omgang kan du jo prøve enklere ting som nye drivere og windows-gjenoppretting.

9250590[/snapback]

Hadde som sagt de samme probleme for noen år siden og det løste seg med å formatere harddisken, men det må da være enklere måter å fikse det på. Har lagt inn ny driver og det funker ikke. Vil nødig formatere harddisken. Noen flere tips?

Lenke til kommentar

9250490[/snapback]

9250590[/snapback]

Hadde som sagt de samme probleme for noen år siden og det løste seg med å formatere harddisken, men det må da være enklere måter å fikse det på. Har lagt inn ny driver og det funker ikke. Vil nødig formatere harddisken. Noen flere tips?

9252010[/snapback]

Som sagt, windows-gjenoppretting. start->programmer->tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting. Den resetter registeret ditt så du mister f.eks. programinstallasjoner gjennomført etter det gjenopprettingstidspunktet du velger. Men stort sett er det et godt og smertefritt alternativ til formattering når du har et problem av denne sorten:)

Men det kan jo hende noen her inne vet akkurat hva som forårsaker feilen din, det hadde jo vært bedre:)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt lignende problemer, med da var det skjermkortet som var defekt. Når stripene blir med på print screen/skjermdump er det ikke skjermen det er noe i veien med, men mest sannsynlig skjermkortet.

9257509[/snapback]

Har avinstallert driverne, når åwin starter legger den automatisk til driver til skjermkortet radeon 9800 og det funker greit, men oppdateringen av skjermen er utrolig treig når jeg setter 60hz begynner stripene å komme igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...