tiiim Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 ...men det er jo HDMI 1.2 på Elite så da er vi jo like langt. Den av dere som uansett klarer å se en betydelig forskjell på Komponent og HDMI skal få en Stratos... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 På tide at MS tok en fot innenfor den digitale verdnen vi lever vi. @ PantZman: Hm, må le litt av utspillet ditt her. Så du påstår at du ikke ser forskjell på en 55" full hd 1080p når det kommer til komponent vs hdmi? Vel, jeg har noen nyheter til deg. Bedre er skarpere med HDMI by far. Og HDMI har da kunnet sende lydsignaler før 1.3. Det er jo digitalt min venn 9254503[/snapback] Jeg er ikke noe ekspert på dette, men er det ikke pga begrenset båndbredde på 1.2(og tidligere) som gjør at det ikke kan sendes både lyd og bilde? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det kan sendes både lyd og bilde gjennom alle hdmi standarder. MEN, det er bare 1.3 som kan overføre de nye HD lydformatene. Dolby Digital og DTS går imidlertid fint. Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Når det er sagt så tror jeg allikevel det er blitt sagt at xbox360 ikke kan sende lyd over hdmi. 9255091[/snapback] Næhei, hvor skal du ta lyden fra da? 360'n har jo ingen egen lydutgang. Det vil jo bli for dumt om du må koble inn en kabel i den andre ("gamle") porten også bare for å ta ut lyden.. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Renstrøm forteller videre at det vil følge med HDMI-kabeler i de nye eskene, og den veiledende prisen blir som før. Skulle det ikke kommet et priskutt i USA som også skulle gjelde i Norge etterhvert? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det vil trolig komme et priskutt i løpet av høsten. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Håper at de snart for bedre kjøling. Vet noen når det skjer? 9250817[/snapback] Modellene med HDMI benytter Zephyr hovedkort med den ekstra kjølingen, og alle som har blitt observert hitill har den nye BenQ DVD spilleren som er en del mer stillegående. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV? 9253364[/snapback] Dette viser virkelig hvor dårlig MS (og Sony) sin markedsføring er, når folk må spørre om 360 støtter HD står det dårlig til. XBox sin HDMI utgang støtter KUN 1080 oppløsning, ikke 720. Da må projektoren min nedskalere signalet, og dermed var det slutt på denne runden av Xbox vs PS for min del.Happy shopping 9253301[/snapback] For andre er det omvendt, for min del er PS3 sin mangel på støtte av VGA en "deal braker" Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hadde ikke PS3 en eller annen HDCP-greie som gjorde at man kunn kunne vise full oppløsning på en HDCP-verifisert tv/prosjektor? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV? 9253364[/snapback] Dette viser virkelig hvor dårlig MS (og Sony) sin markedsføring er, når folk må spørre om 360 støtter HD står det dårlig til. Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det. Som svar på spørsmålet, jo du kan bruke component kabler for å få HD-oppløsning, om du ikke har HDMI. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det. 9260681[/snapback] Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det. 9260681[/snapback] Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk 9260910[/snapback] Det er ganske så logisk egentlig: Konsollen støtter HD, men om man kan bruke HD avhenger av hvilken utgang du bruker. Kompositt og Scart-RGB (hvis det er mulighet for det) støtter ikke HD, mens komponent, VGA og HDMI støtter HD. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nei, det betyr at ikke alle klarer å følge med det siste innen teknologi, når det fins ørti forskjellige typer utganger og HD-begrep. Han vet jo at 360 støtter HD, bare ikke om utgangen gjør det. 9260681[/snapback] Hvordan skulle konsollen kunne støtte HD hvis utgangen ikke støtter det, det virker helt ulogisk 9260910[/snapback] Det er ganske så logisk egentlig: Konsollen støtter HD, men om man kan bruke HD avhenger av hvilken utgang du bruker. Kompositt og Scart-RGB (hvis det er mulighet for det) støtter ikke HD, mens komponent, VGA og HDMI støtter HD. 9261032[/snapback] Men hvis komponent, VGA og HDMI støtter HD, så vil jo det si at utgangen støtter HD. Jeg tror nok arokh formulerte seg litt feil når han skrev sin post Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er et stort skudd i siden til Xbox at de ikke klarte å lanser HDMI på sine første modeller. Blir litt for mange versjoner av xbox360, men MS er jo kjent for å ha hundre utgaver av hva de gir ut, eks Vista... Denne ble postet i snowdogs humortråd her om dagen: Er som med xbox - hundre utgaver og selger anbefaler PS3 Tror det er mange xbox 360 eiere som føler seg lurt der ute nå. Spesielt når mange flatskjermer kun støtter eks 1080p gjennon HDMI. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 ...men det er jo HDMI 1.2 på Elite så da er vi jo like langt.Den av dere som uansett klarer å se en betydelig forskjell på Komponent og HDMI skal få en Stratos... 9254612[/snapback] Da er det bare å begynne å kjøpe inn stratos til hele forumet! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Etter hva jeg har skjønt er det kun kontrastnivået som faller litt ved bruk av komponent. Dette kan man igjen stille opp på TVen. Da skal man ikke kunne se forskjell. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Tror det er mange xbox 360 eiere som føler seg lurt der ute nå. Spesielt når mange flatskjermer kun støtter eks 1080p gjennon HDMI. 9261578[/snapback] Mange? jeg har ikke hørt om noen flatskjermer som kun støtter 1080p gjennom HDMI Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Tror det er mange xbox 360 eiere som føler seg lurt der ute nå. Spesielt når mange flatskjermer kun støtter eks 1080p gjennon HDMI. 9261578[/snapback] Mange? jeg har ikke hørt om noen flatskjermer som kun støtter 1080p gjennom HDMI 9262864[/snapback] Da vet du av en nå: Sony Bravia 46W2000 støtter 1080p kun gjennom HDMI. Regner med 40 tommeren er likedan. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Da vet du av en nå: Sony Bravia 46W2000 støtter 1080p kun gjennom HDMI. Regner med 40 tommeren er likedan. Lusent da egentlig Uansett er det ikke noe å føle seg snytt over egentlig, ettersom det ikke er se-bar forskjell på bildet (sier mange store nettsider og tester) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 sebar? Jeg ser forskjell på analoge og digitale signaler. Klar forskjell, men igjen er kanskje jeg rar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg