verwooks Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Nå skal jeg sende avgårde hovedkortet til bytting, og skal jo da rive vekk prosessoren. Det er en vanlig boxed vifte på den .. og minnes å huske at det var en liten svart goop sak på den .. blir den rivd i filler når jeg tar den av igjen ? (Har hatt pcen ganske lenge .. ) I så fall .. må jeg kjøpe noe Artic silver opplegg da eller ? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Når du skal ut med prosessoren så bør du tørke av den goopen som er på ja...for den kan tiltrekke seg støv ol...og da blir det dårlig kjøling når du setter den på igjen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Vær forsiktig når du "river" av kjøleren. Prøv for all del ikke å røske den av! Prøv heller å "vri" den av eller.no, men litt kraft må du bruke hvis du skal ha den løs ja. Og når du skal rense den så kjøper du litt Isopropanol som du får på en bensinstasjon og koster en slikk og ingenting. Bruk gjærne en q-tips for å rense med. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er en vanlig boxed vifte på den .. og minnes å huske at det var en liten svart goop sak på den .. blir den rivd i filler når jeg tar den av igjen ? (Har hatt pcen ganske lenge .. ) Det var ikke særlig mye å hente når jeg fjernet kjøleren på faderens maskin, iallefall. (P4 2.4GHz) Ikke klikk i vinkel hvis du ikke får til å ta av kjøleren. Jeg var sikker på at det var et kinesisk puslespill helt til jeg så at det er plass til et flattjern ned langs festeklipsene. I så fall .. må jeg kjøpe noe Artic silver opplegg da eller ? Noe sånt. Sikkert et bedre alternativ enn den dølle teipen uansett. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Kan jeg ta av hele greia da ? Bare la prosessoren være på kjøleribba ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Uhm, nei. Kjøler først, så prosessor. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Altså den prosessoren skal jo ha samme kjøler på ikke sant .. jeg skal bare bytte hovedkort .. så alt vil jo passe .. er vel ikke umulig dette ? eller blir det vanskelig å montere igjen ? edit: Eller kanskje jeg ikke får opp den "spaken" som fester prosessoren ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ikke prøv å ta av begge komponentene samtidig. Ta deg heller den investeringen å kjøp tdeg litt kjølepasta og litt isopropanol og rens kjøleren. Så har du kanskje noe å fikkle med mens du venter på hovedkortet. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Åssen klut burde jeg bruke for å ikke skape statisk elektrisitet ? Er q-tips den beste løsningen ? .. Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 jeg vet ikke om det er den beste løsningen med q-tips, men den løsningen er god den. har aldrig brukt noe annet enn q-tips + isopropanol når jeg har fjernet goop. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 vaska prosessor'n med q-tipx og rødsprit for non dager siden. den funker i dag. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Ja funket fett det .. tempen ble ikke noe forandret med Artic Silver 3, men får se etter 72 timer om tempen er noe forandret. Da den har "kjørt" seg inn ... Var ikke mye goop man skulle ha på en prosessoren nei, iallefall hvis man skulle få et tynt nok lag. Takker for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå