Tronsn Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg hadde nettopp fått meg nytt hovedkort ASUS A8V-VM SE for å putte den i ett mindre chassi'. Jeg hadde puttet inn komponentene med varsomhet osv. Puttet inn alle ledningene og skulle starte. MEN, nei. Alle viftene suste bare og harddiskene summet. Men da så jeg at skjermkort vifta ikke virket. da tok jeg bort pci-e skjermkortet og bestemte meg og bruke det interne. Men uten hell. DA først så jeg cpu vifta sto stille. Jeg tok ut vifta og prøvde og montere en ny. (siden jeg trodde den var ødelagt) Men den nye vifta jeg kobla til ville heller ikke rikke på seg. prøvde viftene jeg hadde på alle vifte-kontaktene på hovedkortet UTEN hell. For de som ikke har tid til og høre på min lange forklaring fins det en kort-versjon:: --Satte inn nytt hovedkort --Ville ikke boote --Fant ut at vifte-kontaktene på hovedkortet ikke funket. (cpu-vifte ikke røre på seg) Er det noen som vet om noen råd jeg kan prøve, eller noen som vet feilen? (4pins 12v kontakten er i, og den 24-hovedstrømkontakten) Mvh Tronsn Endret 10. august 2007 av Tronsn Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Test med ny PSU, ellers er nok HK defekt når ikke engang CPU viftekontakten får strøm. Lenke til kommentar
strexx Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 høres ut som defekt hk... hadde det vært PSU så hadde ikke alt det andre startet.. prøv et annet hk, med de samme komponentene så finner du fort ut om det er HK el ikke! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Hva slags PCI-E grafikk kort har du puttet i . Jeg kjøpte et ASUS A8V-VM SE (tiltenkt HTPC) bare for å finne ut at kortet ikke postet i det hele tatt med nvidia 85xx/86xx pci-e serie kort (samme symptom som deg). Det gikk dog ok med ATI X800XL merklig nok . Meldte feil til ASUS men fikk ingen support eller lovnad om retting av dets BIOS , kun beskjed om at kortet var EOL . Trenger vel ikke å nevne at det ble returnert til forhandler. Poster det uten pci-e gfx kort (integrert gfx aktivt), har du samme problem som jeg hadde. Mao hovedkortet verdiløst. Endret 10. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Tror det er noe sånt. Har et 6600gt som jeg putta i. Jeg flytte alt hardware over i gamle chassiet og hovedkortet (Asus a8n SLI deluxe eller no sån) Og funker fjell. Synd jeg ikke får brukt hovedkortet no serlig = / Hadde lyst på HTPC nå. Tronsn Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det funker heller ikke med Vista . Jeg byttet det til et ASRock 939NF6G-VSTA S939 mATX . nForce 430 chipsett med 6100 integrert grafikk og har ikke angret et sekund . Brukes til HTPC boks med Vista Home Prem. MediaCenter. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Hvor kjøpte du det? Jeg finner ingen lengre med m-atx. Bortskjett fra ASUS A8V-VM SE. Jeg får byttet inn det mot penger eller et nytt et. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Traadstarter: Siden du nevner at alt funker naar du har komponentene i det gamle kabinettet, men ikke i det nye, er du da sikker paa at du har husket paa aa skru i avstandsskruene? De smaa skruene som sitter mellom hovedkort og kabinett, kan godt hende du bare har skrudd hovedkortet rett i kabinettet, og da hender det at du lager en kortsluttning, og ingenting funker. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 YES, avstands skruer var montert xD Jeg prøvde og bytte PSU, men uten hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå