Gå til innhold

Integrert nettverkskort fungerer ikke...

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som er rammet av det meste. Ikke i pose og sekk, men heller i trailerlast og container. Ikke før har strømforsyningen og det dedikerte lydkortet bestemt seg for å ta kvelden, så bestemmer Windows XP seg for å bli uvenner med det INNTEGRERTE lydkortet (jeg tror iallefall det er Windows sin feil).

Jada, hovedkortet fungerer, det inntegrerte lydkortet fungerer og det lyser til og med grønt i nettverkskabel-porten, men nettverkskortet står ikke oppført i enhetsbehandling. Det kommer da kanskje ikke som noen bombe at jeg ikke har internett-tilkobling på denne PC'n (andre PC'er i huset fungerer helt greit).

Jeg har sett i BIOS og under "integrated peripherals" er ingenting deaktivert. systemgjennoppretting løser heller ikke porblemet...

Info:

Hvoedkort: Gigabyte GA-8S648FX

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=1645&ProductName=GA-8S648FX

Jeg vil anta at en reinstalasjon av Windows eventuellt en full formatering vil løse problemet, men jeg vil helst unngå noen av delene... HJELP! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å legg inn drivere til hovedkortet på nytt.

Det er forøvrig ikke noe problem å sette inn et PCI nettverkskort om det integrerte har blitt ødelagt.  Du får et nytt kort til under hundrelappen.

9250805[/snapback]

Har et PCI nettverkskort også. Funker ikke det heller. :(

EDIT: Nå vises 1394-nettverkskortet og begge realtek (ene PCI og andre integrert) i ehetsbehandling, men fortsatt ingen internettilkobling! (sånn var d også i en kort periode før nettverkskortene kollektivt forsvant fra enhetsbehandling)

Når det gjelder hovedkort-drivere så ser ikke de ut til å være gjeninstalerbare. Trykker du på "SiS AGP Driver" så tar det ett kvart sekund før jeg får beskjed om at driverne er ferdig instaler og at jeg må omstarte...

Hva er dette?

Endret av Tormeh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...