Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med USB-portene! vil ikke komme opp..

Anbefalte innlegg

Hei.. igjen..

Jeg prøvde å skrive en post i starten av sommerferien en gang.. men fikk ingen svar som løste problemet, så jeg prøver igjen..

Det som skjedde var at jeg formaterte pcen og installerte xp på nytt og alle driveren.. men så oppdager under installasjonen av xp at musa ikke funker og ikke tastaturet heller.. så jeg fant fram en mus og et tastatur med ps/2 utgang(eller hva det heter) det funka å buke de, men når jeg var ferdig med å installere driverne og programmene som trengs så fant jeg ut at ingen ting funka i usb-porten.. ikke PSPen, kameraet, mobilen, musa, tastaturet, mp3 spillern osv.. osv..

Jeg er ikke så pro med pc så hadde vert fint om noen hadde no forslag...

Sry vis det er masse skrive feil.. skriver ikke så altfor bra, har dysleksi.. så ikke mob..

mvh Einar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

I enhetsbehandling i kontrollpanel, så står USB portene med noen gul markering med utropstegn, eller finnes det noen uinstallerte enheter? Eller synes ikke de i det hele tatt?

Om de ikke synes, så sjekk at de er enablet i BIOS.

Om du ikke har installert Servicepack 2, prøv det og så oppdater/installer driverne på nytt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei

I enhetsbehandling i kontrollpanel, så står USB portene med noen gul markering med utropstegn, eller finnes det noen uinstallerte enheter? Eller synes ikke de i det hele tatt?

Om de ikke synes, så sjekk at de er enablet i BIOS.

Om du ikke har installert Servicepack 2, prøv det og så oppdater/installer driverne på nytt.

Lykke til!

9251337[/snapback]

I enhetsbehandlig sytes den ikke i det hele tatt, og har sjekka bios og alt var som det skulle der.. og har installert SP 2....

og fortsatt funker det ikke.

Så jeg skjønner ikke hva som kan være galt jeg... vis den ikke er ødelaggt vis det er mulig.. :no:

Lenke til kommentar

Nå sa jeg litt feil, jeg mente å resette CMOS. CMOS er der instillingene til BIOS lagret.

I prinsippet så skal du bare slå av pcen, trekke ut strømkabelen. Deretter tar du ut batteriet på hovedkortet et minutt. Setter batteriet inn igjen og plugger til strømmen. Problemet nå er nå må verdiene stilles inn på nytt i BIOS, så jeg håper du vet hva du skal sette, som oftest er det bare et par småting som trengs å endres.

Det er som regel også en jumper for å resette CMOS, men det gjør samme nytten å ta ut batteriet.

Lenke til kommentar
Nå sa jeg litt feil, jeg mente å resette CMOS. CMOS er der instillingene til BIOS lagret.

I prinsippet så skal du bare slå av pcen, trekke ut strømkabelen. Deretter tar du ut batteriet på hovedkortet et minutt. Setter batteriet inn igjen og plugger til strømmen. Problemet nå er nå må verdiene stilles inn på nytt i BIOS, så jeg håper du vet hva du skal sette, som oftest er det bare et par småting som trengs å endres.

Det er som regel også en jumper for å resette CMOS, men det gjør samme nytten å ta ut batteriet.

9253139[/snapback]

Jeg har ikke peil hva det skal settes til, men står det i hovedkort manual? hadde vert lurt å hverfall skrive opp hva som sto der.. men burde jeg skrive opp alt som står der da eller er det bare noen få ting? >_< Jeg er litt sån noob på dette området xD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hiver meg på denne tråden...

Har de siste ukene jobbet medmin bærbare fujitsu simens. Satt inn ny harddisk og lagt inn windows xp pro pluss sp2. Nå har jeg to ting som ikke funker.... Det ene er at jeg ikke får kontalt med det trådløse nettet mitt og at INGEN AV USB VIRKER! Akkurat som innleder av denne tråden sliter med altså. Bios ser grei ut og enhtesbehandling sier at alt skal være i orden, men ingenting av utsstyr jeg kobler til virker :mad:

Kom med flere gode tips folkens!

Lenke til kommentar
Kan høres ut som om noen chipset-drivere mangler?

9312748[/snapback]

Har nå fått usbene til å virke ved å oppdatere driverne! Så enkelt var det :thumbup: Og om noen tror jeg ikke har prøvd på det tidligere, tar dere feil. Men da har jeg vel ikke gjort det riktig.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...