FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Skjermkortet mitt fungerer ikke som det skal og jeg har fått beskjed fra nettbutikken om at kortet må sendes i retur. I tillegg til postgang frem og tilbake kommer en behandligstid på maksimalt 10 dager. På grunn av at jeg bor i grisgrendte strøk kan dette ende opp med at jeg blir uten skjermkort i nesten tre uker. Har man noen rettigheter i forhold til å få en erstatningsvare før man sender kortet tilbake? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nei. Alt i alt så skal varen repareres/erstattes innen rimelig tid.. og 10virkedager på service er ikke urimelig alt ettersom. (Vel å merke maks 10dager) Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Nei.Alt i alt så skal varen repareres/erstattes innen rimelig tid.. og 10virkedager på service er ikke urimelig alt ettersom. (Vel å merke maks 10dager) 9249821[/snapback] Unnskyld språket, men det suger jo hardt! Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hei, Vi har desverre ingen erstatningskort for øyeblikket. Hvis det haster med et kort kan du jo bestille et nytt kort på vanlig måte. Når returen er ferdigbehandlet vil du da få pengene tilbake. Skulle kortet bli testet defekt må du være oppmerksom på at du kan sitte med to kort. Kan dette være en løsning? Er det min norsk som er elendig eller er support på bærbur? Jeg tolker dette som at hvis de finner feil på kortet som blir sendt i retur får jeg det tilbake i nåværende stand og må punge ut for det nye kortet og plutselig sitte med ett ødelagt og ett brukbart (?) kort, og en stor regning. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Det er nok bare en skrivefeil. De mener nok å si: "Skulle kortet bli testet, og det ikke finnes noen mangel, må du være oppmerksom på at du kan sitte med to kort.". Dersom det stemmer er det jo veldig bra at de krediterer det for deg. Er du sikker på at det er defekt og det ikke er din skyld kan du bare bestille deg et nytt kort med en gang. Bra service egentlig.. Endret 10. august 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Det er nok bare en skrivefeil. De mener nok å si: "Skulle kortet bli testet, og det ikke finnes noen mangel, må du være oppmerksom på at du kan sitte med to kort.". Dersom det stemmer er det jo veldig bra at de krediterer det for deg. Er du sikker på at det er defekt og det ikke er din skyld kan du bare bestille deg et nytt kort med en gang. Bra service egentlig.. 9250008[/snapback] Problemet med 8800 Ultra kortene fra XFX er at det er mange som har sendt kortene sine i retur, fått testet de OK for så å få de tilbake igjen uten at problemet er løst. Sitter litt langt inne å kjøpe nytt kort for så og plutselig sitte med to kort til rundt seks tusen per stykk hvorav ett som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Da ville jeg nok ikke ha kjøpt et nytt kort, nei. Dersom du er 100% sikker på at systemet ditt er bra nok, og at feilen ikke ligger hos deg (kan jo være alt fra PSU, software og annen hardware) så er det bare til å sende inn kortet på nytt dersom de sier "Ingen feil funnet". Legg også med dokumentasjon at mange har hatt samme problemer som deg. Hva mener du forresten med at skjermkortet ikke fungerer som det skal? Det er i beste fall en vag feilbeskrivelse.. Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Da ville jeg nok ikke ha kjøpt et nytt kort, nei. Dersom du er 100% sikker på at systemet ditt er bra nok, og at feilen ikke ligger hos deg (kan jo være alt fra PSU, software og annen hardware) så er det bare til å sende inn kortet på nytt dersom de sier "Ingen feil funnet". Legg også med dokumentasjon at mange har hatt samme problemer som deg. Hva mener du forresten med at skjermkortet ikke fungerer som det skal? Det er i beste fall en vag feilbeskrivelse.. 9250225[/snapback] Support har fått en nøyaktig beskrivelse av feilen og feilsøkingen jeg har gjort. Jeg har forøvrig en annen tråd på forumet om feilen som består i at skjermbildet i 3D-spill fryser og jeg blir nødt til å terminere spillet gjennom oppgavebehandling i Windows eller restarte PCen manuelt med knappen på kabinettet. Med andre ord, kortet fungerer ikke til spilling. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er temperaturen lav nok på kortet da? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dersom du bruker Vista har jeg lest flere steder at Nvidia har problemer med driverne til 8800-serien.. Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Er temperaturen lav nok på kortet da? 9250325[/snapback] GPU idle temp 65C. EDIT: GPU idle temp 55C i lukket kabinett etter å ha kjørt på med mer kjøling. Dersom du bruker Vista har jeg lest flere steder at Nvidia har problemer med driverne til 8800-serien.. 9250356[/snapback] Kjører XP Pro. Endret 11. august 2007 av FitFlex_ Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Rimelig tid blir beregnet til 14 dager slik jeg har lest meg til. Så du blir nok sittende uten det ja. 10 dager er uansett ikke mye. Jeg satt i 3 mnd uten. Butikken var North Corp. i Kr. Sand hvis noen ville vite det. Endret 10. august 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 idle er ikke så viktig men hva er load temp. Hadde selv samme problemet fordi jeg hadde for liten luftgjennomstrømning i den gamle pcn. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) idle er ikke så viktig men hva er load temp. Hadde selv samme problemet fordi jeg hadde for liten luftgjennomstrømning i den gamle pcn. 9250407[/snapback] Det er en klassiker at komponenter går for varme dersom det ikke er bra nok lufting inne i kabinettet. Disse moderne monsterkortene produserer ekstremt mye varme under load i forhold til tidligere tider. Så en mulighet til å utelukke varmeproblemet er å spille når kabinettet er åpent? Er problemet mer hyppig når det er varmt i rommet enn når det er kaldt? For å illustrere problemet ytterligere, når jeg får 48 grader inne i mitt system så fryser det. Går helt flott om vinteren, men på varme dager må jeg enten klokke ned eller ha kabinettet åpent. Feilsøking er noe dritt! Endret 10. august 2007 av Culpa Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) idle er ikke så viktig men hva er load temp. Hadde selv samme problemet fordi jeg hadde for liten luftgjennomstrømning i den gamle pcn. 9250407[/snapback] Det er en klassiker at komponenter går for varme dersom det ikke er bra nok lufting inne i kabinettet. Disse moderne monsterkortene produserer ekstremt mye varme under load i forhold til tidligere tider. Så en mulighet til å utelukke varmeproblemet er å spille når kabinettet er åpent? Er problemet mer hyppig når det er varmt i rommet enn når det er kaldt? For å illustrere problemet ytterligere, når jeg får 48 grader inne i mitt system så fryser det. Går helt flott om vinteren, men på varme dager må jeg enten klokke ned eller ha kabinettet åpent. Feilsøking er noe dritt! 9250486[/snapback] Har kjørt med kabinettet åpent siden jeg mottok skjermkortet siden jeg manglet noen drevrammer i toppen av kabinettet. GPU har 75C under load med åpent kabinett. Har vært relativt varmt i været den siste tiden i tillegg til at rommet hvor maskinen står ikke er alt for stort og derfor blir markant varmere enn andre rom i kåken. Men om det er temperaturen i rommet som gjør det er uvisst. Så det dere sier er at GPU temp er irrelevant i mitt tilfelle og at det mest sannsynelig er komponentene på skjermkort og hovedkort som får kjørt seg når man belaster systemet som mest? Endret 10. august 2007 av FitFlex_ Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Har du en PSU som nyter nok? En del skjermkort stiller jo ganske bra krav til amper.. Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Har du en PSU som nyter nok? En del skjermkort stiller jo ganske bra krav til amper.. 9254030[/snapback] Thermaltake Thoughpower 1200w Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det var svar godt nok kan man si.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå