Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med USB

Anbefalte innlegg

For noen dager siden satte jeg inn ett minnekort i minnekort leseren på pc'n.

Etter dette har pc'n klikka. Etter hver oppstart driver den og lager "pling" lyd, sånn lyd som det blir når man setter inn minnekort/hard disk/ kamera osv... Dette holder den på med en god stund før den til slutt gir seg. Når jeg går inn på enhetsbehandlig finner jeg fort ut at hver gang lyden kommer blir det gul feilsignal på USB for kortleseren. På enheten står det "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)"...

Det samme skjer etter at windows er instalert på nytt. :hmm:

Og hvis jeg avinstalerer USB i enhetsbehandling går det kort tid så leter windows den opp igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvis jeg avinstalerer USB i enhetsbehandling går det kort tid så leter windows den opp igjen.

9249712[/snapback]

Ja, Windows vil alltid automatisk installere drivere. Men det skal være mulig å disable USB i BIOS, da blir du kvitt den.

Ellers vet jeg ikke hva feilen kan være, men kan høres ut som hardware problem.

Lenke til kommentar

Prøv å sette inn et annet minnekort og se om du får det samme problemet. Hvis du gjør det er det mest sannsynlig minnekortleseren som er problemet. Hvis ikke kan det være minnekortet.

Du kan også sette USB'en inn i en annen inngang for å se om det er USB inngangen det er noe galt med.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Prøv å sette inn et annet minnekort og se om du får det samme problemet. Hvis du gjør det er det mest sannsynlig minnekortleseren som er problemet. Hvis ikke kan det være minnekortet.

Du kan også sette USB'en inn i en annen inngang for å se om det er USB inngangen det er noe galt med.

9249989[/snapback]

Spiller ingen rolle om jeg setter inn ett annet kort eller ikke. Eller om jeg setter inn noe kort i det hele tatt. Nå er problemet midlertidig løst ved at jeg har dratt ut ledningen til minnekortleseren. Så får vi se hva som skjer når jeg plugger den på igjen.

Etter det jeg er blitt fortalt er ikke usb porter og slikt alltid til og stole på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...