Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekelte funksjoner og lyd funker ikke etter virus

Anbefalte innlegg

Tenkte å teste ut deamon tools. Fant ut at jeg måtte innstalere stpd driver for å ha det. Lastet det ned og ventet på at setup skulle begynne. Fikk beskjed om å restarte. Da pc gikk på igjen var startlinjen helt skeiv. Restartet på nytt og da var den borte. Fant masse virus som nå er slettet.

Etter noen dager kom den igjen og nå har jeg den. Men det mangler enkelte ikoner til høyre, programmer vises ikke på linjen og noen programmer jeg har brukt mye krasjer. Får heller ikke noe lyd i mikrofonen og lydikonet i høyre hjørne er også borte.

Skjer heller ingenting når jeg trykker på wintasten på tastaturet oh kan ikke kopiere og lime inn.

Jevnlig kommer en advarsel opp med feilen: System error &H800706BA (-2147023174). RPC-serveren er ikke tilgjengelig.

Bruker xp professional

Takker for alle svar :love:

Endret av Alekx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver bare å få deg til å forstå at det ikke var den filen du fikk det av...

SPTD driveren brukes av daemon-tools for tilgang til den virtuelle stasjonen, og installerer kun sptd.sys, ingenting annet...

Beskriv viruset, hva gjør det?

Legger det seg rett oppfor hele startmenylinjen?

Isåfall, har du installert searchbaren...

Lenke til kommentar

Viruset er nok vekke nå men det er funksjoner og programmer som ikke funker som at det er ingen lyd, mediamonkey får ikke spilt av, får ikke kopiert og limt inn og programmer vises ikke på startlinjen og flere slike ting.

Tror ikke jeg har innstalert noe searchbar. Fikk ikke velge fikk bare beskjed om å restarte før det virket som setup hadde startet

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å få virus, trenge ikke å gjøre mer enn å gå innpå en farlig nettside :p

Ville holdt meg borte fra det.

Har du lasta ned noe spesielt mye i det siste?

Vist pc'n crasher og sånt hele veien så er det enkleste å bare formatere, å sørge for å ha anti-virus klar i tilfelle noe sånt skjer på ny.

Ville anbefalt å lete etter anti-virus på www.download.com, bruker AVG Free sjøl etter å ha formatert 3 gangr på grunn av virus.

Har aldri hatt noen problemer etter at jeg skaffa det. ;)

Lenke til kommentar

Viruset kan ikke bare "bli vekke" sånn uten videre... Så med mindre du har scannet med antivirus og identifisert det så har du:

a) Viruset ennå

b) Ikke hatt virus (som følge av DT i hvertfall)

edit: leste at du har scannet og fjernet noen. Da skal du vel ha i loggene hva slags virus som ble fjernet, og fra hvilke filer. Har selv brukt DT i 6-7 år, og aldri hatt problemer med det. Mest sannsynlig har du hatt virus på maskina fra før.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

for det meste Win32 virus jeg har vært borti, hater jævlene :p

vanskelig å bli kvitt, på grunn av at de kamufulerer seg som windows filer, de legger til og med snarveier til nettsider der du kan installere "anti-virus og anti-spyware" som bare er bare juks.

Men jeg har aldri vært plaga av det etter at jeg fikk AVG.

Men Norton skal nå være bedre så... tror ikkedu har noe særlig med virus....

Virusene har bare agt igjen masse masse feil og korrupte filer, ville nbefalt å formatere for bedre kjøring av pc, men siden du ikke har virus lenger kan du gjerne legge musikk/film samling på ekstern harddisk eller dvd(s) og lagre save game files og alt du vil ta vare på av dokumenter som ikke er korrupte, før du formaterer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...