Alekx Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Tenkte å teste ut deamon tools. Fant ut at jeg måtte innstalere stpd driver for å ha det. Lastet det ned og ventet på at setup skulle begynne. Fikk beskjed om å restarte. Da pc gikk på igjen var startlinjen helt skeiv. Restartet på nytt og da var den borte. Fant masse virus som nå er slettet. Etter noen dager kom den igjen og nå har jeg den. Men det mangler enkelte ikoner til høyre, programmer vises ikke på linjen og noen programmer jeg har brukt mye krasjer. Får heller ikke noe lyd i mikrofonen og lydikonet i høyre hjørne er også borte. Skjer heller ingenting når jeg trykker på wintasten på tastaturet oh kan ikke kopiere og lime inn. Jevnlig kommer en advarsel opp med feilen: System error &H800706BA (-2147023174). RPC-serveren er ikke tilgjengelig. Bruker xp professional Takker for alle svar Endret 10. august 2007 av Alekx Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Ikke installer daemon tools searchbar... Og, gratisversjonen av DT PRO er med searchbaren UANSETT... Kan fjernes med HiJackthis i safemode (Eller avslutt programmene, slett dem og restart i vanlig modus) Endret 10. august 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Installerte ikke deamon tools fordi jeg fikk virus før jeg fikk gjort det. Skal ikke prøve igjen. Trenger bare å få en normal pc igjen nå Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Hvilken versjon av DT installerte du? PRO eller vanlig? Du gjorde akkurat slik som det er ovenfor? Searchbaren skal IKKE installeres... Endret 10. august 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) http://www.duplexsecure.com/en/downloads Var vel den øverste der.. Har slettet filen jeg lastet ned Har ikke prøvd å instalere deamon tools men et program jeg trengte får å ha det. Men fikk virus så prøvde ikke å instalere da. Endret 10. august 2007 av Alekx Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 SPTD driveren er ikke et virus ffs.... Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Fikk hvertfall masse virus etter at jeg lastet ned den filen. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Du gjorde nok ikke det nei... Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Det kom hvertfall etter at jeg lastet ned og åpnet den. Prøv å hjelp meg isteden for å diskutere hva jeg fikk det av.. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg prøver bare å få deg til å forstå at det ikke var den filen du fikk det av... SPTD driveren brukes av daemon-tools for tilgang til den virtuelle stasjonen, og installerer kun sptd.sys, ingenting annet... Beskriv viruset, hva gjør det? Legger det seg rett oppfor hele startmenylinjen? Isåfall, har du installert searchbaren... Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Viruset er nok vekke nå men det er funksjoner og programmer som ikke funker som at det er ingen lyd, mediamonkey får ikke spilt av, får ikke kopiert og limt inn og programmer vises ikke på startlinjen og flere slike ting. Tror ikke jeg har innstalert noe searchbar. Fikk ikke velge fikk bare beskjed om å restarte før det virket som setup hadde startet Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det er veldig lett å få virus, trenge ikke å gjøre mer enn å gå innpå en farlig nettside Ville holdt meg borte fra det. Har du lasta ned noe spesielt mye i det siste? Vist pc'n crasher og sånt hele veien så er det enkleste å bare formatere, å sørge for å ha anti-virus klar i tilfelle noe sånt skjer på ny. Ville anbefalt å lete etter anti-virus på www.download.com, bruker AVG Free sjøl etter å ha formatert 3 gangr på grunn av virus. Har aldri hatt noen problemer etter at jeg skaffa det. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Viruset kan ikke bare "bli vekke" sånn uten videre... Så med mindre du har scannet med antivirus og identifisert det så har du: a) Viruset ennå b) Ikke hatt virus (som følge av DT i hvertfall) edit: leste at du har scannet og fjernet noen. Da skal du vel ha i loggene hva slags virus som ble fjernet, og fra hvilke filer. Har selv brukt DT i 6-7 år, og aldri hatt problemer med det. Mest sannsynlig har du hatt virus på maskina fra før. Endret 10. august 2007 av KriFos Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Har ikke lastet ned noe spesielt mye nei. Har scannet for virus flere ganger. Siste scan var i dag da den ikke fant noen farlige filer. Første gang var det vel flere hundre. Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Når jeg fikk virus installerte jeg anti-virus med engang og fjerna alt av virus, men det som er det store problemet er at det legger seg inn igjen og bgynner å messe rundt omkring, som endte i at jeg formaterte Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hva skjer når jeg formaterer? Må jeg instalere ALT på nytt eller bare programmer og sånn? Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) hele hardisken blir tømt og du installerer windows på ny om du vil EDIT: ja du må skaffe alt på ny med midnre du tar back-up av det Endret 10. august 2007 av Flymaster456 Lenke til kommentar
Alekx Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Kan jeg gjøre noe annet enn å formatere? Fikk beskjed på norbits om å laste ned hijackthis og legge ut loggen så den ligger her: http://www.wiiupload.net/fl/82c85a20bf Gi beskjed om det er feil link.. Måtte skrive den. Skal på trening nå så får ikke svart på et par timer Endret 10. august 2007 av Alekx Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Såg ikkje noe skummelt i loggen din, men det er mulig eg kanskje har oversett det mellom alle toolbar'ene Ser du har Norman Anitvius. Sjekk loggen din om kva type virus som er trigget. Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 for det meste Win32 virus jeg har vært borti, hater jævlene vanskelig å bli kvitt, på grunn av at de kamufulerer seg som windows filer, de legger til og med snarveier til nettsider der du kan installere "anti-virus og anti-spyware" som bare er bare juks. Men jeg har aldri vært plaga av det etter at jeg fikk AVG. Men Norton skal nå være bedre så... tror ikkedu har noe særlig med virus.... Virusene har bare agt igjen masse masse feil og korrupte filer, ville nbefalt å formatere for bedre kjøring av pc, men siden du ikke har virus lenger kan du gjerne legge musikk/film samling på ekstern harddisk eller dvd(s) og lagre save game files og alt du vil ta vare på av dokumenter som ikke er korrupte, før du formaterer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå