KKake Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kjøpte meg et Creative T3100 2.1 sett på mandagen (eller bestilte på søndagen, hentet på mandagen), og det funker veldig bra, utenom når jeg spiller sanger med dyp bass og på en basstest som går fra 5 - 100hz og så ned igjen, da kommer det en merkelig lyd fra subwooferen, en sånn skurrelyd, eller det er vanskelig å si hva lyden ligner på. Vet noen hva det kan være? Og hva jeg kan gjøre? Kan prøve å få til et opptak om ønskelig. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er skurrelyden der uansett hvordan volumet er? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Nei, og bare ved bassvolumet på fullt. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ikke rart om det kommer ulyder på basstest fra 5-100 hz. "Suben" din går bare ned til 40hz, så det er ikke rart om det blåser litt med uggen lyd. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nei, og bare ved bassvolumet på fullt. 9249208[/snapback] Det er begrenset hva subwooferene på slike små, PC-høyttalere klarer å prestere. Ulyden er et tegn på at du spiller for hardt i forhold til hva subben klarer å prestere. Jeg vil anbefale deg å begrense volumet på subben slik at du ikke får disse lydene, for det er neppe sunt i det lange løp. Skal du ha kvalitets-subwoofer må du nok ty til hifi-subwoofere til rundt 3000,- og oppover. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Lyden du hører er mest sannsynlig elementet som "bånner", noe som er svært usunt for suben. Det vil si at membranen beveger seg så mye at spolen slår nedi magneten. Endret 15. august 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå