Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Umoralsk å ha sex med en hore ?

Anarkist

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 år og har prøvd prostituert i Praha. Det gikk vel sånn greit, og visst er det verdens eldste yrke som er gangse spessielt. Jeg åpner for at prostitusjon skal være lovlig. Det er et yrke som bør respekteres. Vi gutter har en annen sexnivå ett det jenter har så greit med prostitusjon form min del, for å være ærlig :)

Haha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo ikke alltid at man vil reise seg... :thumbup: haha

umoralsk, ser ikke helt problemet...

Hvis en/ei har lyst til å kjøpe er det vel helt greit hvis ei/en har lyst til å selge..

som alle sier; Man gjør det man vil med sin egen kropp (eller noe tjafs)

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Hvis en/ei har lyst til å kjøpe er det vel helt greit hvis ei/en har lyst til å selge..

Tror du de fleste prostituerte virkelig vill selge seg selv? nei du, det er siste utvei.

Lenke til kommentar

Tror du de fleste prostituerte virkelig vill selge seg selv? nei du, det er siste utvei.

hehe... great!

erfaring eller en time med Oprah?

Lenke til kommentar

Moral er først og fremst noe personlig. Trådstarter fikset ikke denne tingen og det betyr vel da at han følte det gikk på tvers av egen moral. Helt greit, da fikk han svar på det han lurte på før eksperimentet.

Men er det generelt umoralsk å ha sex med ei hore? Isåfall må vi definere moral som et videre begrep enn at det er et personlig anliggende. I moralspørsmål er det alltid lett å falle i den fellen å mene at det som en selv ikke kan godta, vil man gjøre til en allmengyldig regel. Dette kalles moralisme. I noen tilfeller kan det være på sin plass - stjeling, dreping, o.l. er så moralsk forkastelig at vi har normative regler mot det; lovene. Da er det samfunnet ved staten som driver moralisme. Andre ganger kan ting være lovlig/ikke forbudt, mens samfunnet/opinionen tar avstand fra det allikevel. Da er det medmennesker som driver moralisme utfra en generell oppfatning av hvordan ting bør være. Jeg sier ikke at dette er galt - noen ganger er det sikkert på sin plass - men det behøver ikke å være riktig heller. Det som gjør det "gyldig" er at majoriteten hevder samme moral.

Men mange moralemner betraktes forskjellig fra person til person. Personlig ser jeg ikke noe galt i å prostituere seg eller å kjøpe sex, så lenge begge gjør det frivillig. Ofte er det dog sidevirkninger til prostitusjon som ikke er bra; halliker, menneskehandel, dopavhengighet, sykdommer, m.m. og det må selvsagt tas i betraktning hvis man vurderer å kjøpe sex, men det er viktig å skille disse tingene fra selve spørsmålet strådstarter stiller. De har i utgangspunktet ikke noe med hverandre å gjøre, selv om de er vanlige å se i sammenheng.

Hvilket bringer meg tilbake til dette med å falle i fellen - dersom man mener at det er umoralsk å ha sex med ei hore fordi hun f.eks. har hallik eller er dopavhengig, har man falt i fellen etter min mening. Da må man isåfall sette premissene for hvordan man definerer prostitusjon til at man forutsetter at det er hallik, dop og/eller menneskehandel med i bildet. Dersom man så kommer over ei hore hvor denne definisjonen ikke passer, kan man heller ikke bruke samme moralregel. Da er det mer logisk å skille på selve prostitusjonen på den ene siden og sidevirkningene på den andre, og vurdere moralen utfra det. Følgelig blir det riktig å betrakte selve prostitusjonen som et isolert moralbegrep og ikke falle for fristelsen til å koke det sammen med mulige sidevirkninger.

For å illustrere hva jeg mener, kan vi tenke oss at en person importerer jenter til Norge og tvinger dem til å male hus og gjerder. Blir det da umoralsk å male gjerder? Eller blir det plutselig umoralsk å betale for å få malt huset? Nei. Det som er umoralsk i dette er å drive menneskehandel og tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil. Selve malingen er uskyldig. Selv om man tar betalt for det. Det samme kan sies om sex - det er ikke umoralsk å ha sex, det er den mest naturlige tingen i verden, og det blir ikke mer umoralsk om man tar betalt eller betaler for det. ...Mener nå jeg. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Er ganske enig med Prognatus der.

Så lenge begge gjør det frivillig, og ikke tar noen skade av det. Er det forsåvidt greit. (Det gjelder for det meste alt annet også...)

Men jeg klarer vel ikke helt å tro at det finnes så mange som selger seg selv frivillig på den måten. Hvor gøy er det egentlig å suge, ja, la oss si 5 forskjellige menn om dagen. Og samtidig tenke på at du rissikerer å få HIV eller andre sykdommer samtidig?

Godt mulig at en del gutter tenker annerledes... De hadde kanskje ikke hatt noe i mot å slikke 5 forskjellige fitter om dagen? Hvertfall slik jeg oppfatter flere av de jeg kjenner. :no:

Lenke til kommentar

Moral er personlig, hvis det ikke var for deg så er du kanskje ikke typen som klarer å ha følelsesløs sex. Selv er jeg litt heldigere.

Heldig er vell å ta litt hardt i ?

Umoralsk, men litt greit hvis alle pengene går til hora, som det alldrig gjør..

Enig.

Personlig liker jeg ikke enn driiiiit utafor forhold, med kjærlighet inne i bildet. Jeg er den fyrn som _kun_ har lange forhold. Fjortiss forhold som varer i 2 uker er ikke noe for meg. Men det er jo bare meg da. Endret av Hårek
Anonymisert
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Holder med "anonym gutt 29 år" her jeg. Var et godt poeng. Dette forteller deg jo bare at du ikke er så primitiv som mange andre gutter er smile.gif Nå har du jo prøvd dette, så nå vet du hvordan du reagerer på det. Blitt bedre kjent med deg selv.

Feil å påstå at de som oppfører seg i tråd med sin egen natur er primitiv.

:)

Lenke til kommentar
Kan hende at du tenkte hele tiden på at hun faktisk var en hore, og at du fikk litt skyldfølelse av at du hadde gjort noe dumt.
Hvorfor skulle man egentlig få skyldfølelse for at hun var en hore?

Å ikke greie det pga tanken av at hun er det skjønner jeg, men ikke skyldfølelse.

Om hun ville være hore eller ikke er ikke ditt problem, og ved å være en kunde så får hun inn noen få kroner som igjen hjelper henne med å blidgjøre en eventuell hallik.

Synes det høres bra nok ut jeg, uten at jeg oppfordrer alle til og hoppe på nærmeste hore de ser.

Selv ville jeg nok ikke hatt noen problemer med dette, da Junior hopper opp av ingen grunn.

Lenke til kommentar

Hva med folk som er føtt med store fysiske missdannelser, men er normale ellers. Hva med dem som har blitt utsatt for ulykke og ser ut som troll. Hva med dem som stammer så dem knapt kan snakke. Hva med dem som er feite som overfora galter. Hva med dem med syklig lav selvtilitt.

Skal dem aldri ha mulighet til og få prøvd noe med brukbart utsene.

Fintes plenty av folk som er villige til og selge kroppen om prisen er rett, og det er den ofte om alt foregår ordentlig. Er prostituerte som tjener plenty med penger, så lenge dem ikke er blant dem som havner på gata. Gjør det lovlig og få sikkelig kontroll.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I bunn og grunn er vi alle "horer". Det er bare snakk om størrelse på fordeler.

Tviler sterkt på at hun var skuffet. En fyr mindre hun slapp å ligge med, men likevel fikk betalt. Og til spørsmålet ditt: Ja det er umoralskt å ha sex med en hore.

I forhold til hvem sin moral?

Lenke til kommentar
Gjest omniscient

Jeg synes prostitusjon er helt greit bare det ikke inebefatter slaveri og tvangsarbeide, noe det dessverre gjør. Men vi har nok en litt vel kristenmoralsk holdning til dette med å kjøpe sex her i Norge. Pietismen henger fremdeles fast i vår "moral" og "sunne fornuft". Jeg mener det er bedre at f.eks. dem som ikke får seg noe eller er interessert i noe fast forhold går og har sex med en prostituert under ordnede forhold. Så unngår man kanskje at mange blir deprimerte eller så desperate at de blir overgripere. Jeg mener at man brude kunne ha sex mot betaling uten at det skal være noe å skamme seg for. Hallo, vi er mennesker og vi trenger sex!

Hvorfor normen for sex i vår kultur er blitt slik at det skal foregå i årevis i monogame forhold er langt fra noe som passer alle mennsker. Man går lei, og aldri har skilsmisseprosenten vært høyere noengang i historien. Før ingikk man ekteskap som relasjonsbygging mellom familier; og skillte seg aldri, men jeg regner nok med at en og annen tjenestepike rundt om fikk mer enn hun husly av husbonden. I andre kulturer har man kunnet løse dette problemet med å ha flere koner; er du lei av den gamle - finn en ny. I det gamle Romerske imperiet var det helt normalt at man hadde sex med slaver (av begge kjønn), og at ekteskapets funksjon kun av av rene makt og økonomiske årsaker.

Men tilbake til dette med prostitusjon; det har jo mange fordeler kontra dette å "plukke opp ei dame på byen"

- du vet hva du får

- man kan avtale på forhånd hva ma skal gjøre, ei dame man plukker opp vet en jo aldri hva går med på

- du får kun sex og ikke noe annet, damer man plukker opp på byen kan ha allverdens motiver - enten bare a sex for det er gøy, de vil ha barn og juger om prevensjo eller de er desperate etter å få seg et forhold osv..

- du vet nøyaktig hva det vil koste deg, kontra barnebidrag, x antall drinker, halve huset ditt osv.

- du er garantert god prevensjon; prostituerte er kanskje dem som er mest nøye på at man bruker kondomer for å unngå sykdommer. Plukker man opp noen i fylla på byen er det ikke sikkert man har noen selv og det å "hoppe av i svingen" eller tro på at "jeg går på pilla" osv stemmer kan være et sjansespill. Og ikke inst bør man jo oppsøke lege ved ubeskyttet sex med andre en ikke kjenner så godt.

- du slipper måtte drikke deg full og dra ut og "fiske".

- du får som regel velge mellom flere damer om du går på et bra bordell, og kan da finne ei som du synes passer din smak.

Mitt ordtak er "there is no such thing as free sex" - og man skal ikke skamme seg over å betale cash!

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at hun var skuffet. En fyr mindre hun slapp å ligge med, men likevel fikk betalt. Og til spørsmålet ditt: Ja det er umoralskt å ha sex med en hore.

Enig, så enig.

Tenk på alle de rike mennene som får de kvinnfolka de vil ha. Jeg vil kalle de like mye "horer" som vanlige prostituerte. De gjør det for egen vinning, ikke fordi de liker personen.

Lenke til kommentar

Min. Dette er en kjent ting. Det jeg sier er min personlige subjekte mening. Vist jeg skal skrive det i hvert innlegg fordi en eller to ikke har fått med seg at jeg snakker for meg selv så blir det mye tullsnakk til slutt.

Lenke til kommentar
Men jeg klarer vel ikke helt å tro at det finnes så mange som selger seg selv frivillig på den måten. Hvor gøy er det egentlig å suge, ja, la oss si 5 forskjellige menn om dagen.

Det er flere typer prostituerte da. Vi tenker vel ofte på gatehorer når vi sier/skriver prostituerte, og de kan nok passe bra til det du tar opp her, men det er også helt vanlige hjemmefruer, alenemødre og studenter som vil spe på en dårlig økonomi, luksusprostituerte, webcam-jenter, m.m.

De som operer hjemmefra, som alenemødre og hjemmefruer, har typisk få og faste kunder. De ligger ikke med fem forskjellige om dagen, men kanskje to faste i uka som betaler litt mer enn det det koster på gata med ei fra Kenya. Ved å ha faste kunder kan de også enklere kontrollere sykdommer. Dessuten har disse sjelden en hallik. For dem som lurer på å kjøpe sex, ville jeg fraråde gatejentene og heller anbefale ei skikkelig kåt MILF. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Hva med folk som er føtt med store fysiske missdannelser, men er normale ellers. Hva med dem som har blitt utsatt for ulykke og ser ut som troll. Hva med dem som stammer så dem knapt kan snakke. Hva med dem som er feite som overfora galter. Hva med dem med syklig lav selvtilitt.

Ja, hva med dem? Hvorfor i svarte helvete skal ei jente fra Latvia lide, bli pult av en haug med feite, bleike, enøyde, enarmete, eller utlagttarminfiserte men? Sex er da ingen rett. Du har ingen rett på sex, får du deg, så får du deg, kudos, det er fortsatt ingen rett.

At noen skal lide, fordi de skal kunne 'ha en mulighet til å få seg noe med brukbart utsene', går ikke opp.

Til Prognatus: Hvor mange av disse tror du blir brukt? Hvor mange av disse tror du finnes? Gi meg tall, ikke ett utopi tatt ut ifra hodet ditt.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, hva med dem? Hvorfor i svarte helvete skal ei jente fra Latvia lide, bli pult av en haug med feite, bleike, enøyde, enarmete, eller utlagttarminfiserte men? Sex er da ingen rett. Du har ingen rett på sex, får du deg, så får du deg, kudos, det er fortsatt ingen rett.

At noen skal lide, fordi de skal kunne 'ha en mulighet til å få seg noe med brukbart utsene', går ikke opp.

Til Prognatus: Hvor mange av disse tror du blir brukt? Hvor mange av disse tror du finnes? Gi meg tall, ikke ett utopi tatt ut ifra hodet ditt.

Hvis den samme jenta kom fra Trangsyntvik, hadde født en haug med lausunger, men likevel var sånn noenlunde spiselig. Ville det da vært umoralsk av begge parter å pule med hverandre for harde cash?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...