Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen er død... Hardiskfeil?

Anbefalte innlegg

har en gammel Fujiti Simens Amilio Pro Bærbar (Skriveleif) Den er rimelig gammel... (5 år kansje +- )

Har kansje vært litt hardhendt og en dag so klikka den... Det kommer en rar ulyd fra prosessoren

Når eg starter den kommer det feilmelding om at harddisken er ødelagt, så eg må trykke F1 for å fortsette... Då kommer den Windpows greia der den laster inn og så blir skjermen blå med masse skrift på i cirka 1/4 sekund og så starter den på nytt.. samme greierne heile tida...

Reperasjon, ny data eller nye deler?

Takk for alle svar...

Endret av eplekaka88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si egentlig.

Det jeg ville ha gjort er dette:

Ta ut harddiskene, og koble dem opp på en annen maskin og se om det går an å lese diskene og få tatt backup av det du trenger.

Så ville jeg ha forsøkt å få en oversikt over hardware. Spesielt hvor mange harddisker du har.

Bios rapporterer om feil på harddisk, skjer dette når du kobler disken i et annet system? Kan feilen stamme fra S.M.A.R.T systemet på disken?

Kanskje harddisk må byttes ut.

En reinstall av maskinen må nok gjøres uansett for å se om det går eller hvor det stopper.

ULyd? Kommer det fra viftene maskinen, eller er det komponenter som uler? Kanskje de må byttes?

Enkleste er nok å ta 1 og 1 del fra din pc, og teste dem i en annen maskin som ikke har problemer - da får man ofte en grei oversikt over del for del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...