lassebjerkan Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Skaffe meg bredbånd (eller tips som fører til at jeg får bredbånd). Jeg har ventet i to år på at Telenor skal bygge ut sentralen her ute på bygda, men det ser ikke ut som de har tenkt det med det første. Er det noen som vet om alternativer. Jeg har sjekket litt på Tiscali bredbånd via satelitt, men jeg synes etableringskostnad på 14990 eks mva er litt høyt med tanke på den lave hastigheten de leverer. Finnes det ikke i det moderne Norge noen mulighet for oss som bor på landet ( 6 mil utenfor Oslo sentrum). Desperat hilsen Lasse Bjerkan Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har en aldri liten ide: FLYTT! Annet enn det.... ingenting! Sliter selv med at sentral jeg er koblet til er en sånn liten "relay"stasjon, som er en halvmeter høy, og ikke har plass til noe DSL utstyr i seg Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 catch.no leverer til så og si alle husstander i norge. inst avgift er 3300.- send en pm så skal jeg gi deg konto nr Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 catch.no leverer til så og si alle husstander i norge. inst avgift er 3300.- Dette var en tøff påstand for og si det mildt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 jeg kunne sagt :google: men til den kommentaren sier jeg bare & Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Skaffe meg bredbånd (eller tips som fører til at jeg får bredbånd). Jeg har ventet i to år på at Telenor skal bygge ut sentralen her ute på bygda, men det ser ikke ut som de har tenkt det med det første. Er det noen som vet om alternativer.Lasse Bjerkan Du har jo firstmile som kanskje kommer til og bygge ut mye, du har vel sjekket med de andre som leverer ADSL fordi det finnes noen få sentraler hvor Tiscali og Bluecom har byggd ut på egenhånd. Catch og NGT har du selvfølgelig sjekket? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ditt telefonnummer er tilknyttet en sentral som ikke er planlagt utbygd for øyeblikket. Catch må faktisk bygge ut hver enkelt sentral på akkurat samme måte som Telenor, så hvorfor du sier at de leverer til så godt som alle, når telenor ikke gjør det skjønner jeg ikke..... Lenke til kommentar
mascot Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kanskje du kan få til noe gjennom www.norwaywireless.net? Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 jeg kunne sagt :google: men til den kommentaren sier jeg bare & eh? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er nok lite som kan gjøres. Jege er i samme situasjon selv. Catch hadde visstnok planer om å bygge ut for SDSL der jeg bor i slutten av oktober i fjor, men det ble ikke noe av. Har egentlig ingen forhåpninger om å få meg noe bedre enn ISDN før jeg flytter et annet sted når jeg er ferdig med skolen. Lenke til kommentar
lassebjerkan Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Ja, da er det vel bare å gi opp. Er det noen som har hatt suksess med private kampanjer for å få flest mulig i nærområdet til å registrere seg hos Telenor. Tar Telenor noe hensyn til det? LAsse Bjerkan Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg kunne sagt :google: men til den kommentaren sier jeg bare & eh? måtte bar kommentere de latterlige påstandene om at cach har bredbånd til alle så såg jeg noen nye smilies Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja, da er det vel bare å gi opp.Er det noen som har hatt suksess med private kampanjer for å få flest mulig i nærområdet til å registrere seg hos Telenor. Tar Telenor noe hensyn til det? LAsse Bjerkan Problemet med dette var hvertfall da jeg lekte med tanken en total manko med info. Du fikk ikke vite hvor mange de hadde, ikke hvor mange som man krevde samt at du selvsagt ikke kunne regne med noen form for kompansasjon for kostnader du eventuelt måtte ha. Jeg snakket med de på toppen som la planene så det var ikke den vanlige Joe på kundeservice som jeg brydde meg med. Men etter mye ringing frem og tilbake så dukket nå min sentral opp på lista og ble utbygget i August. Catch er enklere med prisen ligger et stykke over smertegrensa for de fleste privatkundene men de krever ikke mange pr sentral. NGT er jo også en mulighet hvis området er stort nok. Både Tiscali og Bluecom har byggd ut noen ytters få sentraler på egenhånd så du kan jo sjekke hva de krever men jeg gjetter på minimunm 100 bindende bestillinger. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hva med kabel? UPC f.eks.? De har ikke bindingstid en gang, så du kan bare bytte om noe bedre dukker opp. Men bare sjekk om du faktisk kan få internett selv om kabel-tv er utbygd. Hvor 6 mil uten for Oslo bor du? Jeg kan godt trenge de 5000,- Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har du sjekket www.sdsl.no? Andy Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har du sjekket www.sdsl.no? Andy sdsl.no er jo catch da ;P Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 En mulighet er, hvis dere er flere som kan gå sammen om å kjøpe er en DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer), og bygge ut selv. Hvis det ikke er for langt til nærmeste sentral. Tror det er 2 års kontrakttid og 29600 for opprettelse av 4Mbits linje, for en kabel på 34Mbits koster det 80000. Lenke til kommentar
lassebjerkan Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hvor finner jeg mer informasjon? Lasse Bjerkan Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har du sjekket www.sdsl.no? Andy sdsl.no er jo catch da ;P Så lærte jeg noe nytt idag også Andy Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hvor finner jeg mer informasjon? Lasse Bjerkan Nå kan det jo hende det du er blandt de heldige som er kommet med på TN sin utbygging for 2003, jeg sitter med listen forran meg. Det er vetatt at 76 nye sentraler får ADSL i første halvdel av 2003. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå