Valein Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Takk til alle for tips og gode råd! Listen ser ganske solid og fristende ut - gleder meg til å bygge sammen det hele. Dette blir Julaften for meg, ja Det eneste som mangler er å finne en bra printer til en fornuftig pris. Stian Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Skjønner ikke hvorfor du gidder å sløse sånn med pengene Jeg har laget ett oppsett til deg, samme som jeg har Jeg hører nesten ikke en eneste lyd ved vanlig spilling! Det er passiv kjøling på hovedkort og cpu. I denne pakken følger det med ny kjøler til skjermkort som kjøler bedre og er så og si helt stille Strømforsyningen er anbefalt av SilentPC. Kabinettet har 2* 250mm vifter som er meget stille og flytter MYE luft! Lydkortet som er integrert i HK er veldig bra, så ser ikke meningen med å kaste 1700 ut vinduet. Xeon prosessor som er kaldere(går på lavere volt), bruker mindre strøm og er mer stabil enn Q6600 quad(grunnet høyere standard). Uten om det er begge prosessorene helt like . Chipset på HK er p35, det støtter de nye cpu'ene som kommer i 45 nm. RAM'en er meget god. Meget bra oppsett hvis du vil ha en stille pc som er lynrask Håper dette hjelper Mvh Thomas Edit: Glemte oppsettet: http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=492361 Endret 11. august 2007 av tommen_h Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Opsettet ditt ser bra ut, men jeg er litt skeptisk til Raptor hvis du skal ha en stille pc. Har selv ingen erfaring med Raptor, men stor hastighet betyr som oftest støy, som med dvd-brennere. Skal du ha en stille og god skriver må det bli Canon MP600. Lenke til kommentar
Valein Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Skjønner ikke hvorfor du gidder å sløse sånn med pengene Jeg har laget ett oppsett til deg, samme som jeg har Jeg hører nesten ikke en eneste lyd ved vanlig spilling! Det er passiv kjøling på hovedkort og cpu. I denne pakken følger det med ny kjøler til skjermkort som kjøler bedre og er så og si helt stille Strømforsyningen er anbefalt av SilentPC. Kabinettet har 2* 250mm vifter som er meget stille og flytter MYE luft! Lydkortet som er integrert i HK er veldig bra, så ser ikke meningen med å kaste 1700 ut vinduet. Xeon prosessor som er kaldere(går på lavere volt), bruker mindre strøm og er mer stabil enn Q6600 quad(grunnet høyere standard). Uten om det er begge prosessorene helt like . Chipset på HK er p35, det støtter de nye cpu'ene som kommer i 45 nm. RAM'en er meget god. Meget bra oppsett hvis du vil ha en stille pc som er lynrask Håper dette hjelper Mvh Thomas Edit: Glemte oppsettet: http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=492361 9258997[/snapback] Heisann! Det der hørtes veldig interessant ut, men linken til oppsettet ditt funket ikke. Kan du ordne det så jeg får tatt en titt? Stian Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Sorry for at linken ikke funka her er en ny! http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E1-5757C5350D3D Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Unødvendig med et så dyrt skjermkort mener nå jeg. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 tommen_h: Du snakker om å sløse med penger, og så anbefaler du 8800 Ultra? Det er fullstendig ulogisk. Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Overklokkingsegenskapene ble testet med programmet nTune. For å gjøre en lang historie kort, opplevde vi ikke kortet helt stabilt på frekvensene det ble levert med. Under testing av effektforbruk gikk vi på stadige smeller i 3DMark06. Flere spilltester gikk også i stå på høye oppløsninger. Satte vi ned kjernen fra 675 MHz ned til 650 MHz gikk alt fint. Dette er naturligvis svært kritikkverdig. XXX-utgaven koster mer enn andre Ultra-kort nettopp på grunn av de høyere frekvensene. Hvis kortet da ikke takler de høyere frekvensene hadde i alle fall vi reklamert med en gang. Kansje det har blitt ordnet nå, men XXX utgaven var vist ikke helt stabilt da Test på Hardware.no Endret 11. august 2007 av Bjornivar Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg ville tatt en annen kjølevifte når du først skal kjøpe en f.eks Noctua UH-12f eller Scythe ninja Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ikke gidd å kjøp lydkort med frontpanel, det jeg har på handle lista mi er det samme kortet, bare uten frontpanel.. det koster 750kr mindre ;D Xeon CPU er for server, ikke like bra til gaming som Q6600.. Asus 8800 ultra greier fint å operere på sine frekvenser, det er den rådyre overclockede versionen til Xfx som er ustabil. Stock vifte på grafikkortet skal vistnok være ganske stillegående, og du kan fint klokke det opp til Xfx's sin ustabile hastighet med Ntune, eller Rivatuner.. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Xeon er like bra som Core 2 Quad til gaming, om ikke bedre. Det eneste som er forskjelllig er at Xeon har litt høyre krav til stabilitet og at de avgir mindre varme. Jeg hadde valgt Xeon dersom jeg hadde hatt pengene. Men pass på å få Xeon som passer i sokkel LGA 775, det er en annen serie også som ikke passer der. Endret 11. august 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Siste oppsettet til trådstarter er jo bare gull, har man pengene og lyst go go go! Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Han ville jo ha en pc han ikke trengte å oppgradere på 3 år.... Ultra er vel kansje litt overkill. Raptor diskene bråker sykt, og er ikke så sinnsykt mye raskere enn vanlige disker. Kabinett til 3000 er ikke nødvendig. Ekstra lydkort er ikke nødvendig. Chipset på HK bør være p35 og C2Q Q6600 eller Xeon X3220 (mest fremtidsrettet) Skjermkort: Det er like greit å ta 8800 GTX, for de kan klokkes opp til ultra hvis man har god kjøling. Endret 12. august 2007 av tommen_h Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Kan noen si meg hvor lenge et ultra kort varer i forhold til GTX? De er vel moden for utskifting omtrent samtidig. Endret 12. august 2007 av Bjornivar Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kjøp pc til maks 20k eksl skjerm. Skulle du ha det også, kjøper du det i tillegg. Bortkasta å bruke 30k på pc når en til 20k omtrent er akkurat like bra. Lenke til kommentar
Valein Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Opsettet ditt ser bra ut, men jeg er litt skeptisk til Raptor hvis du skal ha en stille pc.Har selv ingen erfaring med Raptor, men stor hastighet betyr som oftest støy, som med dvd-brennere. Skal du ha en stille og god skriver må det bli Canon MP600. 9259001[/snapback] Takk for tipset! Tror jeg kutter Raptoren, ja. Skal se nærmere på skriveren Stian Lenke til kommentar
Valein Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Unødvendig med et så dyrt skjermkort mener nå jeg. 9259467[/snapback] Jeg blir ikke å kjøpe XXX-versjonen, men tror jeg ender opp med Asus GeForce 8800 Ultra til litt over 5000. Stian Endret 12. august 2007 av Valein Lenke til kommentar
Valein Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg ville tatt en annen kjølevifte når du først skal kjøpe en f.eks Noctua UH-12f eller Scythe ninja 9259638[/snapback] Den jeg satt opp ser jo veldig bra ut - jeg støttet meg til dette reviewet: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106971 Tenkte jeg skulle forsøke å kjøre det uten vifte på CPUen. Stian Endret 12. august 2007 av Valein Lenke til kommentar
Valein Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Ikke gidd å kjøp lydkort med frontpanel, det jeg har på handle lista mi er det samme kortet, bare uten frontpanel.. det koster 750kr mindre ;D Xeon CPU er for server, ikke like bra til gaming som Q6600.. Asus 8800 ultra greier fint å operere på sine frekvenser, det er den rådyre overclockede versionen til Xfx som er ustabil. Stock vifte på grafikkortet skal vistnok være ganske stillegående, og du kan fint klokke det opp til Xfx's sin ustabile hastighet med Ntune, eller Rivatuner.. 9259773[/snapback] Jeg har planer om å droppe lydkort fullstendig - tenker å bruke HK sin SPDIF utgang til høyttalerne. Godt mulig det holder til mitt bruk. Jeg går for stockviften i første omgang. Er det for bråkete bytter jeg det ut senere. Stian Lenke til kommentar
Valein Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Xeon er like bra som Core 2 Quad til gaming, om ikke bedre. Det eneste som er forskjelllig er at Xeon har litt høyre krav til stabilitet og at de avgir mindre varme. Jeg hadde valgt Xeon dersom jeg hadde hatt pengene. Men pass på å få Xeon som passer i sokkel LGA 775, det er en annen serie også som ikke passer der. 9259840[/snapback] Xeon-løsningen frister, men den blir fort veldig dyr. Bør man gå for den med 8MB cache eller er det greit med 4MB? Både HK, prosessor og minne blir raskt veldig dyrt. Har du et forslag til HK, minne og prosessor for Xeon-løsningen. Ikke superdyr, men ikke den billigste heller. Jeg tenker på Intel Xeon E5345 2.33GHz 1333 Socket LGA771, 8MB, BOXED m/vifte (dyr!) kontra Intel Xeon 5140 2.33GHz 1333 Socket LGA771, 4MB, BOXED m/vifte ... Stian Endret 12. august 2007 av Valein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå