Gå til innhold

Ny og stille PC for spill, maks 30 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på XFX GeForce 8800 Ultra Extreme og Asus GeForce 8800 Ultra?

De koster nesten det samme ser jeg.

Stian

9251226[/snapback]

https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign

Konklusjon over forskjell:

Asus GeForce 8800 Ultra - Kjernefrekvens 612 MHz - Minnefrekvens 2160 MHz

XFX GeForce 8800 Ultra Extreme - Kjernefrekvens 650 MHz - Minnefrekvens 2200 MHz

9251253[/snapback]

Takk for svar :)

Stian

9251302[/snapback]

Det fra Asus har MYE bedre bundle, det følger med S.T.A.L.K.E.R og 3Dmark 06, og du kan fint klokke det til Xfx sin hastighet..

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å droppe SLI-biten og gå for en løsning med ett skjermkort.

Hvilket hovedkort burde jeg da satse på?

Jeg har sett på hovekort med intel-chipset Asus DSBF-D12/SAS, samt Crucial minnebrikker Corsair XMS2 Dominator DDR2-1066 2 GB (2x1 GB) og Intel Xeon prosessor Intel Xeon X5355.

Men dette er dyre greier...er disse komponentene verdt prisen med tanke på stabilitet og ytelse?

Stian

Endret av Valein
Lenke til kommentar
Ser at prisen raskt blir 30 000, så da bør jeg vel også vurdere MAC Pro som en venn av meg prøver å overtale meg til å kjøpe. Prisen på den ligger i overkant av 35 000.

Stian

9249019[/snapback]

Skal du ikke spille? Er det ikke forstatt slik at spill generelt ikke funker mot MAC?

Lenke til kommentar
Ser at prisen raskt blir 30 000, så da bør jeg vel også vurdere MAC Pro som en venn av meg prøver å overtale meg til å kjøpe. Prisen på den ligger i overkant av 35 000.

Stian

9249019[/snapback]

Skal du ikke spille? Er det ikke forstatt slik at spill generelt ikke funker mot MAC?

9255202[/snapback]

Mange spill funker ikke, men World of Warcraft fungerer :)

Har uansett droppet Mac-tanken. Den koster rett og slett for mye.

Stian

Lenke til kommentar

Handlevognen min ser foreløpig slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52562

Prislappen ligger på rundt 24 000 så langt.

Jeg satser på vifteløs ribbe for kjøling av CPU og chipset - tror kabinettet har god nok kjøling til at det skal gå greit.

Er det forøvrig mulig å erstatte viften i skjermkortet med en ribbeløsning?

Er fortsatt litt i tvil om jeg bør kjøpe enda et skjermkort for SLI-løsningen. Tror kanskje jeg venter og kjøper det ekstra kortet når det er på vei ut - brukt kanskje.

Hva synes dere om oppsettet?

Stian

Endret av Valein
Lenke til kommentar
Handlevognen min ser foreløpig slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52562

Prislappen ligger på rundt 24 000 så langt.

Jeg satser på vifteløs ribbe for kjøling av CPU og chipset - tror kabinettet har god nok kjøling til at det skal gå greit.

Er det forøvrig mulig å erstatte viften i skjermkortet med en ribbeløsning?

Er fortsatt litt i tvil om jeg bør kjøpe enda et skjermkort for SLI-løsningen. Tror kanskje jeg venter og kjøper det ekstra kortet når det er på vei ut - brukt kanskje.

Hva synes dere om oppsettet?

Stian

9255336[/snapback]

Oppdaterte handlelisten.

Stian

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt Logitech 518 eller G5 orginal. Den 2007 ed. er buggy.

Forward knappen gjør merkelige ting. Pekeren blir kjempe treg, som

om DPS'en er blitt satt til 20... Særlig i WoW. Er slik på begge G5 2007 ed.'ene jeg har. Testet på 3 maskiner med div. versjoner av Setpoint...

Skal titte rundt på forum og se om jeg finner en løsning...

Lenke til kommentar
Synes det opsettet ser veldig bra ut, jeg ville ikke ha satt en kjøle ribb til skjermkortet sidern det kjører på så høye frekvenser.. Da kan du heller kjøpe en stillegående vifte som kjøler bedre å innstalere å det ;D

9258499[/snapback]

Takk for respons!

Tror jeg prøver med den innebygde viften til skjermkortet først og hører hvordan det blir.

Stian

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt Logitech 518 eller G5 orginal. Den 2007 ed. er buggy.

Forward knappen gjør merkelige ting. Pekeren blir kjempe treg, som

om DPS'en er blitt satt til 20... Særlig i WoW. Er slik på begge G5 2007 ed.'ene jeg har. Testet på 3 maskiner med div. versjoner av Setpoint...

Skal titte rundt på forum og se om jeg finner en løsning...

9258723[/snapback]

Sier du det? Det hørtes ikke bra ut. Jeg har en G5 akkurat nå og den er jeg meget fornøyd med - det er faktisk den første musen jeg er skikkelig godt fornøyd med.

Det eneste jeg har å utsette på G5 er at midtknappen er litt tung å få trykket inn - slik at i WoW hender det jeg beveger på musen samtidig som jeg trykker på den fordi jeg må ta litt i. Når det gjelder G7 og forwardknapp, så tror jeg det blir uproblematisk for meg ettersom jeg aldri har brukt de der forward-backward knappene.

Takk for tilbakemeldingen!

Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...