Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen to trådløse routere.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Naboen ønsker å koble til min D-Link router via sin Router. (Internettlinja er hos meg)

 

Grunnen til dette er at han har trådløs router koblet til sin pc med kabel og han har ikke trådløst nettverkskort.

 

Er dette enkelt å sette opp, og er det noen kloke hoder her som kan gi meg noe tips...?

 

Mvh

 

WEB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snylter litt på denne tråden.

Jeg har en Linksys WAP54G ,som er ett aksesspunkt som kan settes i klientmodus.

Problemet med denne er att den kun (ifølge manualen) kan brukes sammen med WRT54G/GS/GL eller andre WAP54G.

Har noen ett forslag på ett aksesspunkt som kan settes i klientmodus og kan brukes sammen med en hvilken som helst router, slik att aksesspunktet fungerer som ett vanlig nettverkskort.

Endret av holvik
Lenke til kommentar
WRT54GL med hyperwrt eller DD-wrt gjør jobben.

9253148[/snapback]

 

Takk for den la7dfa-com.

Kan se ut som att WRT54GL er løsningen på det meste, jeg ser att denne routeren er anbefalt i øst og vest.

Har selv en WRT54G .

Denne kjøpte jeg i den tro att att jeg kunne bruke uorginal firmware, men det viste seg att min v5 ,som da akkurat var kommet ,var ubrukelig til dette.

I dag finnes det "mini" utgaver av disse 3 part's firmwarene som kan brukes på v5, mitt spørsmål blir da : kan disse gjøre nytten ?

Hvis nei blir jeg vel nødt til å kjøpe en router til.

Blir mange routere etter hvert D-Link-514 ,WRT54G ,D-Link 4300 + aksespunktet WAP54G.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Naboen ønsker å koble til min D-Link router via sin Router. (Internettlinja er hos meg)

 

Grunnen til dette er at han har trådløs router koblet til sin pc med kabel og han har ikke trådløst nettverkskort.

 

Er dette enkelt å sette opp, og er det noen kloke hoder her som kan gi meg noe tips...?

 

Mvh

 

WEB.

9248560[/snapback]

 

 

 

Hvis naboen din skal koble seg til ditt trådløe, må han vel ha et trådløst nettverkskort.

Da kommer det jo an på om nettverket ditt rekker så langt.

 

Selv sender jeg nettverket mitt ca. 8 km (til hytta)

Betingelsen da er at du har fri sikt.

Har en antenne med radiosender hjemme og en på hytta.

Har nesten ikke signaltap. har 4000/400 mbps hjemme, målte nettop 3717/417 mbps

her, sitter på hytta nå :D )

 

Dette kan kanskje være en løsning for deg og naboen din

lykke til

 

BIG BOY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...