Gå til innhold

Ny gamer pc: Maks budsjett 10.000


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt på en ny pc. Meningen er at den skal dra fremtidige spill som Alan Wake, GTA IV og Crysis på full grafikk med 1024x1280

 

Slik ser oppsettet ut..

 

CPU, RAM og skjermkort skal klokkes..

 

Lurer på om jeg heller skal kutte ned på andre ting for å få 8800GTX :hmm:

 

Takker for alle svar ;D

Endret av Geisner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser det, men er ikke e6850 og e6600 de samme cpu'ene hvis jeg klokker E6600 til 3ghz?

9248796[/snapback]

 

Tenkte ikke helt på at du skulle klokke :) Hvis du vil spare litt penger tror jeg at jeg ville kjøpt en E6750 (som er billigere og bedre enn E6600) og så klokket den. Det er hva jeg ville gjort, men du kan jo se om du får noen bedre forslag.

Lenke til kommentar
Hva med Crysis da, det skal vistnok støtte firekjerne.. Keep in mind at jeg skal klokke Q6600 til 3,2ghz

9248891[/snapback]

 

Må huske på at Qxxxx setter utrolig mye større krav til kjøling enn Exxxx. Jeg ville selv gått for E6750 enn Q6600. Tror det vil være en god stund til firekjerne virkelig vil bli utnyttet (ikke bare ha støtte for) Uansett, med de CPU prisene vi har nå, er det ikke noe budsjett killer å kjøpe ny CPU over nyåret.

Lenke til kommentar
Hva med Crysis da, det skal vistnok støtte firekjerne.. Keep in mind at jeg skal klokke Q6600 til 3,2ghz

9248891[/snapback]

 

Må huske på at Qxxxx setter utrolig mye større krav til kjøling enn Exxxx. Jeg ville selv gått for E6750 enn Q6600. Tror det vil være en god stund til firekjerne virkelig vil bli utnyttet (ikke bare ha støtte for) Uansett, med de CPU prisene vi har nå, er det ikke noe budsjett killer å kjøpe ny CPU over nyåret.

9255051[/snapback]

Jeg har lest såpass mye nå at jeg begynner litt å angre på at jeg bestilte en Q6600. Skulle jeg hatt en Duo i stedet, da hadde nok valget heller falt på en E6850. Ordren min er ikke sent ennå, så jeg tenker mye på å sende en mail og be dem endre orden.

Lenke til kommentar

Sjekka oppsettet ditt nå. Ser nokså bra ut...:) Men

Bytt til corsair 620w PSU.

Kjøp litt større harddisk.

Hovedkortet støtter ikke pc8500 minne.

Vurder e6750 eller e6850.

Antec p180b elns er et bra kabinett.

Kjøp enten gts 320 eller gå heavy og kjøp gtx. 320mb xfx eller club3d gtx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...