Szmekken Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Hei. Jeg har merket meg at når jeg spiller Wii, nærmere bestemt Gamecube og N64spill, på denne TVen over komponent er det et "gulskjær" i bildet. Mengden gulskjær øker dramatisk når bildet er i bevegelse. Det er så ille at det rett og slett ikke går ann å spille slik. Dessuten må jeg skru av og på TVen etter jeg har spilt en av de to, ellers kommer gulskjæret også i Wii spillene og vanlig TV. Jeg har sjekket, og problemet kommer ikke om jeg kjører over kompositt. Er det flere som har erfart dette, eller er det noe galt med min TV, evt komponentkabelen? (billigkabel) Slenger med noen bilder av problemet Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Står man stille (ergo ingen bevegelse i bildet), er det greit Begynner man å bevege seg derimot, kommer dette "gulskjæret" Det går rett og slett ikke ann å spille slik. Det ødelegger all spillegleden Endret 10. august 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tipper lysstyrken og kontrasten din står på full guffe? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Nikks, jeg har følgende innstillinger: Bakbelysning: 40 Kontrast: 32 Lyshet: 33 Farge: 22 Skarphet: 5 Støyreduksjon: Lav Fargemodus: varm Jeg skal slenge opp noen bilder av problemet ... Endret 10. august 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Er det særiøst ingen her som har både Wii og Tatung? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har, men jeg opplever ikke det samme problemet som deg, så det er ikke så mye jeg kan si. I begynnelsen fikk jeg voldsomme fargeblødninger, men etter å ha fiklet med innstillinger ga problemene seg. Har du prøvd å være enda mer moderat? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Moderat? Hvilken komponentkabel bruker du, den billige fra playasia? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Bruker scart ... Det er jo mulig at det er noe kluss med den ene komponentinngangen, siden det bare er gult som slår ut på den måten? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 test wiien på en annen tv og se om du får samme problem der. hvis det ikke er tilfelle så hadde jeg reklamert på tven. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) test wiien på en annen tv og se om du får samme problem der. hvis det ikke er tilfelle så hadde jeg reklamert på tven. 9255805[/snapback] Det funker med den 37" plasma panasonic vieraen vår. Men der funker også de andre VC spillene. Det gjør de ikke med Tatungen utenb at jeg tvinger Wiien å kjøre i 60Hz. Jeg tror at problemet er relatert til det, for det funker med komposittkebelen. Og det er ikke slikt gulskjær i vanlige Wii spill. Endret 11. august 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
xviet Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har ikke spilt wii på tatung tven før i dag, fikk komposittkabelen i posten i dag. Men hva faen er galt, bildet er jo lilla. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Har ikke spilt wii på tatung tven før i dag, fikk komposittkabelen i posten i dag. Men hva faen er galt, bildet er jo lilla. 9256129[/snapback] Du mener komponent? Kompositt følger med ... Lenke til kommentar
xviet Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det jeg mener ja.skal prøve å legge inn et bilde. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Det jeg mener ja.skal prøve å legge inn et bilde. 9256637[/snapback] Flott, kan du ikke bruke samme innstillinger som jeg nevnte lengere opp i tråden, og gjerne spille Mario eller Zelda om du har. For så å se om du får samme forstyrrelser? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hadde du giddet xviet? edit: Jeg fant ut at gulskjæret forsvinner når jeg skrur av og på Tven. Da blir det helt fint. Men når jeg går ut av spillet, og starter det på nytt kommer det tilbake. Er dette en defekt med TVen? Endret 12. august 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
xviet Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Klarte å fikse det. Av en eller annen grunn så koblet jeg feil :!: Men det er flere som har problemet med å bruke komponent når de spiller VChttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691186 Endret 12. august 2007 av xviet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå