Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd fra motoren?

Anbefalte innlegg

Har en 98-modell honda civic 1.4iS som de siste ukene har fått en liten ulyd fra motoren når jeg kjører. Den er ikke spesielt høy, mne hører den såvidt med lukkede vinduer. Den kommer like etter at jeg har startet og hører den ikke når jeg har inne kløtsjen eller har den i fri. Yyyyyyyy er vell den nærmeste lyden jeg kommer på. Hadde i tillegg litt piping inntil nylig da jeg fikk strammet opp viftereima. Noen som vet hva det kan være? Ingen lamper lyser på dashbordet, ingen unormal motoratferd, ingen lekkasjer etc, bare denne lyse lyden som ikke helt stemmer med hva ejg er vant til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har en 98-modell honda civic 1.4iS som de siste ukene har fått en liten ulyd fra motoren når jeg kjører. Den er ikke spesielt høy, mne hører den såvidt med lukkede vinduer. Den kommer like etter at jeg har startet og hører den ikke når jeg har inne kløtsjen eller har den i fri. Yyyyyyyy er vell den nærmeste lyden jeg kommer på. Hadde i tillegg litt piping inntil nylig da jeg fikk strammet opp viftereima. Noen som vet hva det kan være? Ingen lamper lyser på dashbordet, ingen unormal motoratferd, ingen lekkasjer etc, bare denne lyse lyden som ikke helt stemmer med hva ejg er vant til.

9248381[/snapback]

Har hørt denne yyyyyyy" lyden før, da var det sprukket viftrem,men det kan det ikke vær til deg.

Mulig noen har peiling på noen problemer på girkassa di da? :hmm:

Endret av Reppemarkus
Lenke til kommentar

er nokk bare vifte reima.. pappa har samme problem og det er ikke farlig! men vis du vil kan du jo bare dra på værkstedet å høre med dem.. bare får å være sikker.. kan vel ikke koste allværden å finne ut hva den lyden kommer fra.. vis du skjønner

Lenke til kommentar

Var innom verkstedet for et par dager siden og han sa reima så fin ut, har hørt mindre og midnre til lyden de siste dagene, kanskje den trengte litt tid på å komme seg i gjenge igjen etter stramminga? ;) Han på verkstedet sa den så ny og fin ut så tror ikke det var noen rifter etc i den, men takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...