m3rl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 halloen kjære med-hw.ere. sitter her og lurer på om jeg skal skaffe meg en playstation 3 her, og lurer da på følgende: kan jeg bruke ps3n opp mot pc-skjermen min (grunnet en elendig gammel bilderørstv uten støtte for hd) med å bare kjøpe en hdmi til dvi kabel? hdmi til dvi kabel skjermen min er en 20" dell skjerm som støtter hdcp og hvertfall 720p (hvis en ser på oppløsningen på 1680*1050) er det noen som har prøvd dette, eller er det noen som har noen tanker om dette kan gå an? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg kjører DVI på min flatskjerm. Så tror det burde virke på din PC skjerm og. Lenke til kommentar
Shadowz Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Du vil ikke få HD signal iallefall.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Du vil ikke få HD signal iallefall.. 9249837[/snapback] Hvorfor ikke Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 DVI klarer sikkert ikke HD Bare gjetter, tenker da på den dvien som ble linket til og ikke DVI som de første HDTVene hadde Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tull. Det går fint å få HD med DVI Lenke til kommentar
Shadowz Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 nå er det fare for at jeg snakker BS men mener å ha hørt at det ikke er mulig med HDMI til DVI fra ps3. ser at skjermen din støtter hdcp men allikevel.. Lenke til kommentar
Raoul Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg har forstått at så lenge skjermen har HDCP støtte, skal ikke dette være noe problem. Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 nå er det fare for at jeg snakker BS men mener å ha hørt at det ikke er mulig med HDMI til DVI fra ps3. ser at skjermen din støtter hdcp men allikevel.. 9250298[/snapback] Det er nok BS Bruker selv HDMI-DVI og det fungerer selvsagt perfekt. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 nå er det fare for at jeg snakker BS men mener å ha hørt at det ikke er mulig med HDMI til DVI fra ps3. ser at skjermen din støtter hdcp men allikevel.. 9250298[/snapback] Da må jeg nok informere PS3en min om dette. slik at den kan slutte å sende Krystall Crisp bilde gjennom HDMI->DVI. Fillen heller. Da må jeg kjøpe meg ny TV Lenke til kommentar
m3rl Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 nå er det fare for at jeg snakker BS men mener å ha hørt at det ikke er mulig med HDMI til DVI fra ps3. ser at skjermen din støtter hdcp men allikevel.. 9250298[/snapback] Da må jeg nok informere PS3en min om dette. slik at den kan slutte å sende Krystall Crisp bilde gjennom HDMI->DVI. Fillen heller. Da må jeg kjøpe meg ny TV 9250389[/snapback] det var akkurat dette jeg og tenkte at jeg ble nødt til å gjøre, og da hadde det nok ikke vært så aktuelt. det var veldig fint å få svar på dette, siden jeg også har sett adaptere til mange ganger prisen. Kan noen da si noe om å spille ps3 på en 20" skjerm? blir dette litt lite? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 kommer an på hvor nærme skjermen du sitter. Men tror det vil gå veldig bra med HDMI til DVI Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 så vi kom frem til at det burde funke fint? Lenke til kommentar
m3rl Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 så vi kom frem til at det burde funke fint? 9257786[/snapback] jepps, tror det var sånn det lå an. har bare ett spørsmål til til dere smarte hwere. sist gang jeg prøvde å koble inn min gamle playstation 1 på denne skjermen min kom det en feilmelding på skjermen om at det ikke var riktig bildeformat her. (den ville ha 1680*1050 @ 60hz, prøvde dette på composite-inngangen). skulle den ikke stille seg inn av seg selv? Burde dette funke bedre på playstation 3 gjennom dvien? regner med det ikke så er så mange som har prøvd dette, men noen tanker om det hadde vært fint å få... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Fant denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785357 Der står det at det kun fungerer om skjermen støtter HDCP. Kan dere som har fått det til å fungere sjekke om skjermen deres har HDCP-støtte? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Fant denne tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785357 Der står det at det kun fungerer om skjermen støtter HDCP. Kan dere som har fått det til å fungere sjekke om skjermen deres har HDCP-støtte? 9258405[/snapback] Jeg testet dette idag til min superbillige LCD-tv fra JVC. Funket helt glimrende med HDMI->DVI. Så hvis den tven klarer det så burde de fleste nyere tv'er klare det. Kjøpte tven på elkjøp for 7000kr ifjor høst. Trodde ikke den støttet HDCP jeg.. Uansett fint at jeg slipper å skru på projektoren hver gang jeg skal leke med PS3'en. Lenke til kommentar
m3rl Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 noen som vet noe om dette med skjermen min? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 noen som vet noe om dette med skjermen min? 9269102[/snapback] Er det ikke bare å ta en tur til elkjøp og kjøpe det som trengs!? Så kan du teste ivei. Hvis ikke det virker så er det jo bare å få pengene tilbake... Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Kjører selv hdmi - dvi på pc-skjerm. Hadde litt trøbbel i begynnelsen, fordi jeg kjørte lyden via hdmi utg, på ps3'en(kjør lyd f.eks gjennom optisk utg. istedet) . Dette funker vertfall ikke på min skjerm(bildet kommer ikke), mulig det ikke lar seg gjøre å kjøre lyd gjennom dvi i det hele tatt. Er litt usikker på det siste... Ihvertfall... Det fungerer helt fint på ps3 spill og hd film. Jeg har samme oppløsning som din skjerm og kjører full hd 1080p. Men det som ikke ikke virker derimot er ps2 spill, psx og dvd. Dvs alt som ps3'en må oppskalere til HD. Kan være skjermen min bare som ikke takler dette. Håper dette var relevant. Endret 18. august 2007 av g_knap Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 9306025[/snapback] Hvilken skjerm har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå