SPectroN Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 - Når jeg skal se specs på pcen så kommer det "Amd processor model unknown". Jeg har amd athlon 64x2 6000+ og den har aldri vist "hva" den er. Noen som har hatt samme problemet før? Litt dritt:/ - Så ligger den på 45-55 grader med standar vifta, hvorfor er den så høy? (det er med standar vifta) den har til og med pipes. - Jeg har lyst og klokke min cpu, er det lett og hvilken cpu vifte bude jeg ha da? Jeg vil helst ikke ha den over 30-33 grader. 33 grader er max! - kjøpte meg en cpu vifte som var stor, men den ble det for mye stress med, for jeg måtte bak hovedkorte og skru litt, men fikk ikke utav hovedkorte pga 3 fucka skruer. Takk! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) 45-55 grader er ikke så ille. Hvorfor har du satt akkurat 33 grader som grense? Det er en urealistisk temperatur på en luftavkjølt overklokket prosessor i normale omgivelser. Du bør heller satse på å klokke så lang du klarer og samtidig holde prosessoren stabil, med god kjøling vil du sjelden oppnå kritiske temperaturer uten å øke spenningen en del. Endret 10. august 2007 av Rikky Lenke til kommentar
SPectroN Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Pga min andre pc holder 33grader. Og jeg synes det er litt for høyt med den tempen jeg har nå. Og den andre pcen går helt reint når den er kald. Men er klokking bra på en amd 6000+ eller.. Er det rett og slett vits og gjør det ? Siden den er så ny tenker jeg på. Lenke til kommentar
victurus Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Om du skal klokke eller ei, er vel en avgjørelse du selv bør stå for. Det er ofte veldig gøy og lærerrikt og klokke opp maskina. Om du merker den store forskjellen er vel heller litt varierende. Prøv deg litt frem, lek litt. Klokk evt litt ned igjen. Når det gjelder temperaturen, er det ikke helt realistisk å tro at du kan klokke den og ha den på 33 grader med vanlig kjøling. Uansett, hf! Victurus! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 - Når jeg skal se specs på pcen så kommer det "Amd processor model unknown". Jeg har amd athlon 64x2 6000+ og den har aldri vist "hva" den er. Noen som har hatt samme problemet før? Litt dritt:/ Siste BIOS fixer den saken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 - Når jeg skal se specs på pcen så kommer det "Amd processor model unknown". Jeg har amd athlon 64x2 6000+ og den har aldri vist "hva" den er. Noen som har hatt samme problemet før? Litt dritt:/ Siste BIOS fixer den saken. 9247555[/snapback] Enig her . Iom at cpu typen ikke gjenkjennes av hovedkortet har jeg også sett at vcore settes for høy i forhold til modellens default. Kan være derfor du har "litt" høy temperatur. Sjekk i BIOS - endre vcore fra auto til manuell 1.35v . Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Pga min andre pc holder 33grader. Og jeg synes det er litt for høyt med den tempen jeg har nå. Og den andre pcen går helt reint når den er kald. Men er klokking bra på en amd 6000+ eller.. Er det rett og slett vits og gjør det ? Siden den er så ny tenker jeg på. 9247490[/snapback] X2 6000+ Ligger på 125W effektforbruk per i dag. Den klarer du nok ikke å holde på 33 grader med vanlig luftkjøling, ihvertfall ikke om du skal klokke den. Det blir vel snart tilgjengelig en 89W versjon av X2 6000+, der kan du kansje ha håp om lavere temperaturer. Som de sier før meg her skal nok en biosoppdatering fikse biffen når det gjelder "unknown cpu" problemet ditt. Edit: Leif2 Endret 10. august 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
SPectroN Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Takk for alle svar!;D Jeg har opptatert og det kommer fram enda. Men skal prøve igjen:) Lenke til kommentar
B0P Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Takk for alle svar!;D Jeg har opptatert og det kommer fram enda. Men skal prøve igjen:) 9248688[/snapback] Nå ser jeg ikke at du sa noe sted dette gjaldt BIOS'en, men er det i Windows så er det bare å laste ned siste drivere fra AMD's side, så klart. Ellers har jeg samme erfaring med temperaturen, hvilket ikke plager meg så mye, litt verre er det at den blir en smule varmere (dvs rundt 90 grader.....) under belastning som spill etc gir den. Er ellers godt fornøyd med prosessoren i seg selv, skjønt det var en oppgradering fra en 3700+ Athlon SC så har ikke så fælt mye å sammenligne med..funker bra iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå