Alt-Ctrl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Heisan. Har to harddisker som går fyken snart (slår seg av randomly og er glovarme) Men jeg har problemer med en til som jeg er litt usikker på. Den blei kjøpt for to år siden og er en WD. Dette er saken: I Windows 2000 fungerte harddisken uten problemer, aldri noe mukk. På mandag installerte jeg windows på nytt, denne gang Win XP. Hver gang jeg nå går inn på harddisken i explorer får jeg opp en error melding der det står "Data execution prevention". Explorer lukker seg, mao, jeg får ikke gjort noe på harddisken. Jeg googla litt og fant ut at jeg kunne slå av DEP for explorer, noe jeg har gjort, men jeg får fortsatt feilmeldinger hver gang jeg går inn på HDn. Jeg får tid nok til å loke litt rundt på harddisken, men siden den klikker etter en liten stund får jeg ikke tatt kopi av det som er på den. Det rare er uansett at spill og programmer som ligger på den fungerer uten noen form for problemer i det hele tatt. Harddisken er ikke spesielt varm på noen måte så jeg kan ikke tro at det er noe galt med den. Error signature: AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: xvidcore.dll ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00056888 Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, eller helst hvordan det kan løses? Edit: Dette er feilmeldinga jeg får opp, ser ikke ut til at det er DEP som blander seg inn lenger. Endret 10. august 2007 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Siden ingen vet noe særlig om det, er det noen som vet om noen brukbare forum rundt om som kanskje veit noe om det? Smått plagsomt egentlig. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Prøv å legge denne: (http://www.afreedll.com/dll/download/3134/xvidcore.dll) i \windows\system32\ mappa. Kjør en spyware-scan også. Spybot search and destroy, ad-aware eller spyware doctor. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Takker, men det fungerte ikke det heller. Merkelige greier. Får samme beskjed på den nye eksterne harddisken og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå