IntelAmdAti Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 http://www.itavisen.no/art/1300334.html ps2 er fortsatt størst, gamecube nummer 2 og xbox på sisteplass. ser det er kommet mange nye smilyer nå , ikke så lenge til tastaturet blir erstattet med ett smileytastatur . Lenke til kommentar
Our_Kid_X Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hey! Siste nytt! <tic tic tic> "Britney Spears selger flere plater enn Muse!!!" <tic tic tic> ... Jeg driter fortsatt like mye i Britney Spears. Have a nice day, m8! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 "Dario" på kommentarer sa det like godt som meg, " Hvis ITavisen.no ønsker å oppfattes som en seriøs nettavis anbefaler jeg dere å la være å farge artiklene med personlige oppfatninger og meninger,slik dere har gjort i denne 'artikkelen'. Denne måten å formidle nyheter på er riktignok vanlig å se på utallige fansider, men er ikke verdig en nettside som visstnok skal drive seriøs journalistikk. Xbox er et ledd i en større plan for Microsoft. Allerede før Xbox ble sluppet på markedet ble det opplyst at de ikke regnet å gå i overskudd de første 5 årene. Microsoft ser på Xbox som en gedigen investering, og ettersom salget av Xbox nå viser seg å gå helt etter estimatene, blir det litt for teit at 'markedsekspert' Magnus Eidem skal instruere Microsoft å legge ned hele prosjektet. Jeg vil også gjerne se tall som dokumenterer at Xbox er 'forbigått i det store asiatiske markedet'. Xbox selger som kjent svært dårlig i Japan, men tallene for hele asia er så vidt jeg vet ikke offentliggjort. Jeg har sett tall som viser at Xbox selger meget bra i Australia, og det forventes at den vil selge meget bra i Korea, som av politiske årsaker skyr Japanske produkter. " Og Xbox selger som sagt bedre enn GC i både Usa og Europa, men uansett - jeg kunne ikke brydd meg mindre Det som kunne vært interresant å vite er når Sonys suksess vil avta, de selger tross alt den minst avanserte konsollen, men som går opp i det sterke merkenavnet. Spillene for "Joe Average og Ola Nordmann" finnes jo til alle konsollene. Det skal bli spennende i Mars når Xbox live kommer til Europa. I USA økte salget noe vanvittig den første uken. Heia Xbox (og Gamecube ) ! Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis du ikke viste det så var det xbox som solgte minst i julesesongen her i europa. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 At xbox solgte minst er jo ikke helt sikkert da :-) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 PS2 still RULEZZZZ! Det var da heller ingen overraskelse, nei. Selvfølgelig rocker PS2 ! Det som er interessant er å merke seg, hvis b-duvaland har rett, at Microsoft faktisk må stipulere seg til 5 år med underskudd før det går med overskudd. Det høres rimelig teit ut da. Tror aldri sony hadde levert noen PS (hverken 1, 2 eller 3) hvis det var selvsagt at de skulle gå med underskudd over flere år. Og det er jo klart at hvis Xbox kjøres i underskudd over en lengre periode (flere år) så betaler vi for prosjektet gjennom andre MS produkter som office og OS. Er det så vanskelig å fatte ut i fra artikelen til Itavisen da. Greit nok at Itavisen kanskje ikke er det medie med mest tyngde, men man trenger da ikke større utdannelse eller kilder til for å skjønne at hvis et firma har en vare de taper penger på, men likevel ikke går konkurs, så er det fordi pengene for å dekke tapet hentes fra andre midler og produkter. Det medfører en "overprising", eller høyere-enn-nødvendig-pris på andre MS produkter for å holde live i Xbox. Nok en gang: Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg vet ikke jeg, folk er veldig opptatt å få frem at PS2 er en mainstream konsoll, altså... det er ingen tvil om at det kanskje er det, men det er også ingen tvil om at det er en knall bra konsoll med en laaang rekke geniale spille titler. Når PS2 avtar, intar PS3, altså det vil alltid være sånn. Forløpig er det ikke snakk om at Gamecube og Xbox er i nærheten av å nå PS2 sin populæritet, mye pga mainstreamen. Men jeg syntes ikke PS2 sinne salgstall er ureele iforhold til hva konsollen har å by på. Det er jo ikke før nå egentlig Gamecube å Xbox kan begynne samenlingnes. Jeg er 100% for 1 multikonsoll! Uansett! Alle fordeler ligger i det. Folk som eier Gamecube og Xbox trekker stadig frem at PS2 er utdater, hvor er den utdatert, kan noen komme med håndfaste beviser på det? Jeg beskytter ingen konsoll oven for andre her nå.. Men det er sånn, argumente til Xbox , Gamecube er at PS2 suger på basis av at den er utdatert, mens PS2 folk sier at Gamecube og Xbox rett å slett bare sux Teit men sant. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 PS2 still RULEZZZZ! Det var da heller ingen overraskelse, nei. Selvfølgelig rocker PS2 ! Nok en gang: Noen gang hørt om begrunnelser? Åltså det å begrunne dine argumenter? Du viser virkelig sterke objektive sider av deg selv du mister. :wink: Fortsett slik du... Og samle tiltro. Ho ho ho. Hørt om fanboys eller? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 tore rasmussen, når du skriver slike innlegg så tror jeg du ser på salgs-listene når du kjøper konsoll og gjerne bruker VG-listen til å kjøpe musikk også . Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Stemmer. Jeg er utelukkende en stor fanboy ! Og derfor beklager jeg også at jeg desverre ikke har noen objektivitet. Slik blir det bare med meg, sorry ! Jeg skjønner jo argumentene bak, men må likevel innrømme at jeg lar nok objektivitet og specs bli overskygget av følelser og barnslighet. Ja, det stemmer nok at jeg hører på musikk fra VG-listen, men jeg synes ikke den er så gale den. Har liksom ikke satt meg inn i noen favorittgruppe eller artist som jeg følger gjennom album for album. Er MEGET komersiell der ja. Likevel, jeg synes det kommer et godt poeng fram her, nemlig at PS2-fanboys (som meg), stadig vekk blir påminnet om hvor utdatert og haleslep PS2 er blitt. Derfor tar følelsene mine overhånd når jeg får slike statistikker som å post 1 i dette topic. Da viser jeg ingen kildekritikk eller evne til mer nøye granskning. Kjøper alle slike tall for god fisk, og gå bananas på tastaturet og hiver med noen smileys på veien. :oops: Lenke til kommentar
Amped Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Stemmer. Jeg er utelukkende en stor fanboy ! God dag, mann - økseskaft. Jeg beklager også at jeg desverre ikke har noen objektivitet. Slik blir det bare med meg, sorry ! Jeg skjønner jo argumentene bak, men må likevel innrømme at jeg lar nok objektivitet og specs bli overskygget av følelser og barnslighet. Bjørkeris gjør gutten vis. :wink: Lenke til kommentar
akaFinseth Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg tror Xbox er bedre og selger bedre enn Nintendo Gamecube. Lenke til kommentar
40belowsummer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg tror Xbox er bedre og selger bedre enn Nintendo Gamecube. Jeg tror på julenisseen fordi han er så grei Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg tror på julenisseen fordi han er så grei Da klarte faktisk du å dr!te på leggen! Gratulerer. MS offentliggjorde i går at de har solgt over 8 millioner Xboxer, og det er flere enn noe analysebyrå hadde trodd. Xbox har også den største attach-raten som en konsoll har hatt noen gang. Bare for å sette dette litt mer i perspektiv: PS2 solgte 10 millioner konsoller det første året. Og merk dere følgende: PS2 var alene på markedet den gang. I dag er det 3 konkurrenter. Gamecube nådde ikke sitt mål om å selge 8 millioner konsoller ved årsskifte, så faktum er (per dags dato) at Xbox sleger mer enn Gamecube. Ved siden av dette så selger Xbox Live bedre enn PS2 sin online adapter i USA. Det sier litt, når det er ca 7 ganger så mange PS2 som er solgt i USA. Så til alle dere som har påstått at Xbox ikke er en suksess: Lenke til kommentar
Fro Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg tror på julenisseen fordi han er så grei Da klarte faktisk du å dr!te på leggen! Gratulerer. MS offentliggjorde i går at de har solgt over 8 millioner Xboxer, og det er flere enn noe analysebyrå hadde trodd. Xbox har også den største attach-raten som en konsoll har hatt noen gang. Bare for å sette dette litt mer i perspektiv: PS2 solgte 10 millioner konsoller det første året. Og merk dere følgende: PS2 var alene på markedet den gang. I dag er det 3 konkurrenter. Gamecube nådde ikke sitt mål om å selge 8 millioner konsoller ved årsskifte, så faktum er (per dags dato) at Xbox sleger mer enn Gamecube. Ved siden av dette så selger Xbox Live bedre enn PS2 sin online adapter i USA. Det sier litt, når det er ca 7 ganger så mange PS2 som er solgt i USA. Så til alle dere som har påstått at Xbox ikke er en suksess: Nintendo har faktiskt ikke sagt at de ikke har klart å selge 8 millioner. Men de sa for 1 uke siden eller no at de solgte 1.5 millioner GC i Europe i 2002 og at det var en analyst som TRODDE Xbox hadde solgt 1.4. Men dette ble motbevist av MS i går når de sa at de hadde solgt 1.8 millioner i 2002... Og MS har sagt de har SOLGT 8 millioner konsoller, PS2 solgte ikke 10. De sendte ut 10 millioner enheter, men det er ikke det samme. Så Xbox gjør det ekstremt bra, og i tilleg til å ha 2 konkurenter har det ikke noe merkenavn... Som både Sony og Nintendo har fordel av. En annen ting som er possitivt for Xbox er at det er et sterkt kjøpe publikum. Max Payne solgte bare 100 000 mindre på Xbox i USA enn på PS2. Og selvom PS2 hadde ca. 8.5 millioner flere konsoller ute da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå