Gå til innhold

Mic/Input Monitoring, ingen lyd.

Anbefalte innlegg

Okay, tingen er at jeg ikke kan høre meg selv via mic-inputen på lydkortet mitt. Problemet er bare at jeg ikke kan mute eller unmute mic-inputen, noe jeg kunne på min forrige pc. Her går det kun an å velge mellom "Mikrofonvolum" og "Stereo miks". Er det noe jeg overser eller kan gjøre i det heletatt? Altså; Jeg kan ta opp lyd via mic-inputen og spille det av igjenn etterpå, men jeg kan ikke høre meg selv "live"

Pcen min er en Zepto Znote 6224W laptop med et Realtek HD Audio ALC268 lydkort (oppdatert driver). Kan og nevne at det er en innebygd mic ved sidenav touchpaden i tillegg til mic-inputen på siden (noe jeg mistenker kan vere skylden i dette?).

Jeg har googlet og søkt igjennom forumet her rundt temaet men har ikke funnet noe svar som har hjulpet. Brukte mic-inputen på den gamle stasjonære pcen til å ta opp gitarriff via en Boss ME-50 preamp samtidig som jeg hører hva jeg spiller, noe som har gått greit. Hadde vert fint om det hadde funket på denne pcen og siden jeg flytter og tar ikke med med den stasjonære.

Pc-specs:

Win xp sp2

core 2 duo T7100 1,8ghz

nvidia gforce 8600M GT 512mb

2gb kingston ram

100gb hitachi 7200rpm hdd

(Et annet mindre problem jeg har opptaget med lydkortet er at om jeg bruker headset kan jeg høre harddisken jobbe, lyden er forsåvidt veldig svak, men om jeg opner eller lukker fks. firefox eller beveger fingen på touchpaden hører jeg en mer plagsom "summelyd" såg en som hadde ett lignende problem her i forumet. Dette er forsåvidt ikke noe som plager meg mye.)

Jeg er desperat! all hjelp mottas med glede. Takk =)

/Jostein R.

Endret av podivan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...