Gå til innhold

Fjerning av SLi brikke på K8N Diamond, farlig?

Mevon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et Msi K8N Diamond hovedkort med en slags SLi brikke. Den sitter mellom PCI Express inngangene. Den brikken skal man snu om man bruker to skjermkort. Etter en stund begynte den plastikkhaken som holder brikken på plass og bli løs og jeg fjernet til slutt brikken.

Det jeg lurer på er om dette har noe så si. Her om dagen merket jeg nemlig at jeg hadde ca 80fps i BF2, og jeg er ganske så sikker på at jeg hadde stabilt 100fps i samme spill før jeg fjernet brikken.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
msi-k8ndiamond-big.jpg

Noen som vet om ytelsen blir svekket ved å fjerne denne brikken?

-Takk-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det butter jo i sokkelen - hvor du kan forankre det på de hvite sidene.

Det bør hjelpe for at det ikke løsner igjen.

Dessuten for å få det skikkelig inn er det omtrent som med SO-DIMM , skal ha ca. 40° vinkel når det trykkess inn.

Jeg bruker vanligvis selv en 1-2mm avklipt tannpirker får å lage små dråper/punkter når jeg gjør slike ting.

Lenke til kommentar
Det er en lås på midten - har du sikret SLI kortet med den.

9259017[/snapback]

Noe av problemet er at jeg ikke har den originale låsetappen som fulgte med, som du viser til.

Ellers, takk for tipsene.

Edit: Men vil tro det går an å lage noe lignende. Og om man tar ut hovedkortet så kan man lage en sikker mothake under hovedkortet så pinnen som holder SLi brikken på plass ikke spretter opp. Samtidig som det er en mothake på andre siden av pinnen som holder SLi kortet på plass.

Endret av Mevon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...