Mevon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei. Jeg har et Msi K8N Diamond hovedkort med en slags SLi brikke. Den sitter mellom PCI Express inngangene. Den brikken skal man snu om man bruker to skjermkort. Etter en stund begynte den plastikkhaken som holder brikken på plass og bli løs og jeg fjernet til slutt brikken. Det jeg lurer på er om dette har noe så si. Her om dagen merket jeg nemlig at jeg hadde ca 80fps i BF2, og jeg er ganske så sikker på at jeg hadde stabilt 100fps i samme spill før jeg fjernet brikken. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Noen som vet om ytelsen blir svekket ved å fjerne denne brikken? -Takk- Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Systemet vil ikke boote :-) known issue, den der må stå i uansett, enten en eller anen vei. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Når den var løs så fikke jeg ikke boot'et, men når jeg tok den helt ut fikk jeg utrolig nok boot'et. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Er det noen som i så fall har en idé om hvordan jeg kan feste den så den ikke løsner så lett? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Du får vel kun 8X PCI-E speed uten den satt i for singel mode (istedet for 16X) og vil således tape "litt" ytelse grunnet lavere båndbredde. Lynlim er fine greier Endret 11. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Ah, tusen hjertelig takk for at du informerte meg om det Ta gjerne og forklar litt mer om den lynlim-planene din. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Et par dråper/punkter rundt sidene for å holde det på plass . Noen få forankringspunkter slik at det er mulig å få det løs igjen ved å kutte med en tapet kniv, avbiter e.l . Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Du mener å lime kortet direkte til hovedkortet? Nå skal det sies att dette SLi kortet er ganske kraftig fjærbelastet og jeg vil tro at det ligger ca 1 mm. over hovedkortet når det er på plass. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det butter jo i sokkelen - hvor du kan forankre det på de hvite sidene. Det bør hjelpe for at det ikke løsner igjen. Dessuten for å få det skikkelig inn er det omtrent som med SO-DIMM , skal ha ca. 40° vinkel når det trykkess inn. Jeg bruker vanligvis selv en 1-2mm avklipt tannpirker får å lage små dråper/punkter når jeg gjør slike ting. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det er en lås på midten - har du sikret SLI kortet med den. Ellers bør det være mulig å forsterke/forankre på sidene - merket med to sirkler. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Det er en lås på midten - har du sikret SLI kortet med den. 9259017[/snapback] Noe av problemet er at jeg ikke har den originale låsetappen som fulgte med, som du viser til. Ellers, takk for tipsene. Edit: Men vil tro det går an å lage noe lignende. Og om man tar ut hovedkortet så kan man lage en sikker mothake under hovedkortet så pinnen som holder SLi brikken på plass ikke spretter opp. Samtidig som det er en mothake på andre siden av pinnen som holder SLi kortet på plass. Endret 11. august 2007 av Mevon Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Da var brikken festet. Takk igjen syar2003. Hadde det ikke hvert for deg så hadde jeg sittet her med Pci Express 8x hastighet enda. Er det noen som vet om en måte å sjekke om jeg virkelig kjører 16x? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hehe det var jo gode nyheter . Du kan sjekke med Everest - under Display Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Ja, da er alt i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå