Mevon Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Leste et sted at ytelsen blir bedre ved å sette ram'en i spor med samme farge. Jeg har et Msi K8N Diamond og 2x1 GB ram, ville da ytelsen bli bedre om jeg satte rambrikkene mine i de to grønne sporene? Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det hadde vært rart om det faktisk var sånn, men jeg er ingen ekspert på den slags. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du setter minnet i annenhver slot/lik farget slot for å kunne bruke dem i dual channel modus. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er det stor ytelsesforskjell på dual-channel \ single-channel? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Du setter minnet i annenhver slot/lik farget slot for å kunne bruke dem i dual channel modus. 9246974[/snapback] Ok, kan du forklare det litt bedre? Er det noe man må aktivere etter å ha satt dem i annenhver slot eller skjer det automatisk. Hva er fordelene, ulempene osv. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ingen ulemper som jeg vet om annet en at du må ha to identiske brikker. Det teller vel nesten ikke som en ulempe. Hovedkortene jeg har vært borti setter det opp selv. I teorien skal vel båndbredden til minnet dobles. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ok, hjertelig takk for svar -snoop- Er det en metode for å finne ut om minnet utnytter dual-channel? Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 cpu-z viser den slags info. Det står muligens i bios også, men det letteste er å bruke cpu-z Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ok, takk igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 MSI er slik : Dual chl får du med to moduler kun hvis du setter de i en grønn slot + en lilla. Du skal bruke de som er nærmest CPU for to moduler. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ok. Har ikke vært veldig mye borti MSI. Hadde vært mer logisk å ha samme farge slik som Asus og sikkert de fleste andre. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ah, så da kjører jeg altså dual-channel nå. Det står at jeg gjør det i cpu-z også ser jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå