ace-ace Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Heisan Nettopp fått ny maskin, satt sammen etter eget komponent valg. Men, sliter periodevis med installasjon av både OS og programmer. Når jeg installerer Vista 32bit så starter som regel installasjonen normalt, men tryner etter en restart i installasjonsprosessen. Noen ganger klarer den ikke å starte installasjonen heller. Og noen ganger klarer den å fullføre slik at jeg har en fullgod installasjon. Samme skjer med 64 bit versjon av Vista. Hver gang jeg prøver å installere Office 2007, så tryner installasjonen og sier at en cab fil ikke er tilgjengelig. Prøvd installasjon både fra CD/DVD og disk. For å diagnosere har jeg kjørt memtest86+ 1.70 og Memtest 3.3. Ingen finner noen feil på minne. Kjørte Vista sin innebygde og den fant feil 1 gang, men siden ingenting. Har nå byttet DVD spiller, og samme problemet fortsatt. Er det noen som har forslag til hva dette er eller kan løses eller diagnoseres videre. Hovedkort er MSI P35 Neo med Bios 1.2 Disk Samsung Spinpoint 320gb Minne: OCZ PC-6400 PSU: Corsair 520w Skjermkort: MSI 8600gts Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Da regner jeg med du har gjort alle instillinger i bios riktig? Testa med XP om det lar seg installere? Lenke til kommentar
ace-ace Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Da regner jeg med du har gjort alle instillinger i bios riktig? Testa med XP om det lar seg installere? 9246923[/snapback] BIOS skal være korrekt ja, har nullstilt denne opptil flere ganger. XP er ikke testet. Tenkte å prøve med ny harddisk ikveld (kan være det er noe der) og så får jeg ta runden med XP. Noe annet som bør testes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå