Gå til innhold

Noen som kan svare på ett enkelt spm ang klokking?

Yoda211

Anbefalte innlegg

driver å leser ein klokkeguide til hk-et mitt. her er det ein ting som fikk meg til å stusse litt, samtidig som eg er ganske sikker på hva som er ment. Det eg lurer på er om det her meiner at visst eg stiller htt/fsb til ex. 201-250mhz skal eg stille ned til 800mhz på Hyper Transport, eller om det er visst eg klokker cpuen opp 201-250mhz så skal eg stille den til 800mhz?

her er følgene innlegg:

8. Hyper Transport MCP55 Configuration:

This item is for adjusting the frequency between CPU and chipsets, or the bus frequency between chipsets and chipsets, which is the key option for overclocking. As different from previous setting, K9N SLI Platinum put this option inside the Advanced Chipset Features menu. The default value is 1000MHz. If you decide to overclock, such as from 201MHz to 250MHz, please set HT frequency to 800MHz. If you wish to overclock from 251MHz to 300MHz, please set HT frequency to 600MHz. If you wish to overclock over 300MHz, please set HT frequency to 400MHz. One thing to remember, you have to set the Freq Auto to Disabled before you adjust.

Linken der innlegget ble hentet frå: http://global.msi.com.tw/html/popup/MB/tec.../7250/page1.htm

~ André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Slik jeg tolker det skal du gjøre som du antar - dempe HT ved chipsetoverklokking.

Går ut ifra at FSBen din er på 200, og ved overklokking opp til 250 setter du HT på 800. Fra 251 og oppover setter du HT til 600.

Lenke til kommentar
Slik jeg tolker det skal du gjøre som du antar - dempe HT ved chipsetoverklokking.

Går ut ifra at FSBen din er på 200, og ved overklokking opp til 250 setter du HT på 800. Fra 251 og oppover setter du HT til 600.

9247691[/snapback]

Ja, det må nok vere slik, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...