zZzZz Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 I går hadde jeg tenkt å ta backup av harddisken ved hjelp av programmet Drive Image Second Edition. Jeg måtte forstørre partisjonen som var satt av til slike backups. Men midt i resizinga, så fikk jeg opp en feilmelding: Error #1513Bad attribute position in file record Jeg trykket "OK", da jeg ikke hadde noe annet valg, og dermed kom det opp en til: ERROR: String not found Etter en omstart så fikk jeg opp en blåskjerm der det sto følgende: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Deaktiver eventuelle verktøy for virussjekk, diskfragmentering eller sikkerhetskopiering. Kontroller konfigurasjon av harddisken, og se etter eventelle oppdaterte drivere. Kjør CHKDSK /F for å se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen på nytt. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000024 (0x001901FE, 0x823D01C8, 0xC0000102, 0x00000000) Det som jeg tror har skjedd, er at den har feila midt i resizinga, og det er vel ikke så bra? Noen som har opplevd dette før, eller som har forslag til hva jeg kan gjøre? Har veldig lite lyst til at dette skal ende med formatering, da jeg har ganske mye på disk av verdi. Jeg kjører WinXP. Øvrige spesifikasjoner: AMD AthlonXP 2000+ MSI KT3 Ultra2 2 * 256 MB Apacer PC2100 CL2 IBM 80.0 GB 120GXP MSI GeForce4 MX440 64 MB ++ Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Du kan vel ikke bare "ta" litt fra windows-partisjonen og gi det til en annen partisjon? På partisjoner så begynner man ikke nødvendigvis på første sektor, så når du f.eks. er kommet til tredje sektor, og sletter noe fra første sektor, så begynner den ikke nødvendigvis å fylle hullet i første sektor, den fyller heller "slutten" av partisjonen. Så hvis du da tar deler av slutten, så kan viktige filer forsvinne. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg skulle utvide partisjonen fra 6 GB til 32 GB, så det var nok plass til den, samtidig som alle de andre filene. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har vert borti noe lignende og mitt råd er som følgende: Start maskinene med CD-ROM og skriv format C: ja.. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Brukte du NTFS kan det vel verte litt vanskeleg å berge filene dine, men eg trur det finnast diverse drivarar og slikt som gjer at du kanskje kan klare det i frå DOS. Sett inn ein ny harddisk og installer windows eller linux på den og ikkje gi opp med ein gong, sjølv om du kanskje må gjere det til slutt. Sjølv har eg ikkje tort å bruke NTFS, sjølv om eg køyrer WinXP, nettopp med tanke på slike tilfeller. Bent Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan lese om akkurat den erroren på PowerQuest sin hjemmeside. Prøv å kjør chkdsk /f, men vil nok anta at alt håp er ute. Det du kan gjøre er å kjøre et recovery-program (f.eks. Get Data Back og EasyRecovery) som henter frem mest mulig data ifra diskene og legger det på en annen disk (lån ifra en kompis hvis du ikke har selv). Deretter er det reinnstallasjons-tid. btw; PowerQuest advarer deg og sier at du skal ta backup av alle viktige data før du gjør noe som helst med sine partisjons-produkter. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Har fått fiksa det nå. Slengte den inn til en ekspert som vi kjenner. Han hadde romslig harddiskplass og kunne mellomlagre tinga våre mens han formaterte den. MEN - Mappa mi hadde stått på "privat". Så han fikk ikke den med Og vips - så forsvant 15 GB med filmer, programmer osv. Filsystemet er NTFS, for de som lurte på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå