kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei.. jeg har nettop fått vannkjøling Men når jeg hadde koblet sammen alt merket jeg at det var sykt mye vibrasjoner i kabinettet! :o Det er mest sidedørene på kabinettet som bråker no helt sinsykt! :x hvis jeg kjemmer på sidedørene eller toppen går lyden vekk. er det noen måte å feste dørene slik at de er lett å ta av og likevel ikke er så "utsatt" for vibrasjoner? :-? Takker for alle svar! mvh. Kristian Skjøtt 8) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Joda overklokking.no testet for en stund siden Dynamat støydempingsmatter som er laget for å redusere vibrasjonsstøy, men først og fremst ville jeg gjort noe med pumpa, det er denne som skaper vibrasjonene. Plasser pumpa på en svamp eller noe tilsvarende som kan stoppe vibrasjonene så blir PCen mye stillere Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Åssen har du festa pumpa di? pumpa mi støya når je ikke hadde f.x. ei bok opp kabinettet... Hvis du bare har brukt f.x. skruer rett i kabinettet så prøv noe annet, som gummistropper... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Tar ikke Microplex' mattene luft-støy i tillegg? (HD-støy etc.) Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Åssen har du festa pumpa di? pumpa mi støya når je ikke hadde f.x. ei bok opp kabinettet... Hvis du bare har brukt f.x. skruer rett i kabinettet så prøv noe annet, som gummistropper... Jeg har festet dem (har to seriekoblet) med tykk dobbelteip (vanvittig sterk teip!) som er ca 1-2mm tykk... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Legg noen slike støydempingsmatter, eller enklere; Ta et stykke med gummi og plasser det under pumpen. Da vil vibrasjonene gi seg. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Legg noen slike støydempingsmatter, eller enklere; Ta et stykke med gummi og plasser det under pumpen. Da vil vibrasjonene gi seg. Rett under punpene har jeg radiatoren så det tror jeg blir litt vanskelig.. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Apropos lyder fra vannkjølinga. Jeg har ingen vibrasjonslyder, men hører ofte plaskelyder fra vanntanken Lydene er verken høylytte eller veldig plagsomme, men lurer bare på om andre opplever det samme? Høres ut som små menn bruker vanntanken til badekar :-? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Eller evt. små søte jenter i tanga, likte den tanken bedre Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 spn: høres ut som returnippelen er høyere enn vannivået i tanken. Prøv å fyll i mer vann Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har det mer eller mindre sånn: Funker veldig bra det :wink: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Legg noen slike støydempingsmatter, eller enklere; Ta et stykke med gummi og plasser det under pumpen. Da vil vibrasjonene gi seg. Rett under punpene har jeg radiatoren så det tror jeg blir litt vanskelig.. Så har du radiatoren i bånn av kabinettet? Hvordan kjøler du vannet da? Tror du burde tenke på å finne en annen løsning. Vibrasjonene forplater seg i hele kabinettet, så du har et problem der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har det mer eller mindre sånn:http://home.no.net/thomsolb/images/Systtekst.JPG Funker veldig bra det :wink: Det virker litt lite med bare 1 feste til 2 hdd og pulpen. Ville nokk ha brukt et feste til ja. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Så ut som en litt riski løsning ja. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 @ superdigg De gummistroppene du bruker, kommer de fra gummiduken man kan kjøpe på biltema? I såfall har du samme opplegg som jeg hadde til HD Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Så har du radiatoren i bånn av kabinettet? Hvordan kjøler du vannet da? Tror du burde tenke på å finne en annen løsning. Vibrasjonene forplater seg i hele kabinettet, så du har et problem der. Jeg har et skjert ut hull i bånn av kabinette som passer til radiatoren. så den får da mer en nok luftilgang! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ville uansett funnet en bedre løsning. Men fungerer den så... Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Det er ikke tilfeldig vis noen her som veit hvor man kan få tak i omformer fra amerikansk "stikkontakt-kobling" til norsk? :-? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Tror du sier feil når du sier omformer, tror nok heller du mener overgang. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Tror du sier feil når du sier omformer, tror nok heller du mener overgang. putt putt, er det så farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå