Gå til innhold

Periodiske DNS problemer mot Playstation Store

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har en ny Ps3 som til stadigvekk melder om DNS problemer når jeg skal koble mot PS3-store (eller hva det heter for å laste ned demoer og spill) har forsøkt med forskjellige nettverkskabler og porter i switch. Har også forcet ps3 til å kjøre 100 Full duplex og med fast ipadresse i mitt nett.

Det er litt sånn funkar, funkar inte. Første dagen var det bare krøll da jeg skulle lage meg konto på playtation network via ps3en. Medlte hele tiden om DNS error når jeg skulle unn på playstation Store. Websurfing via PS3 en så ut til p funke smertefritt. Nå har jeg gått regget meg og lastet ned en del spill. Problemet er nå periodisk. Satt og spilte Grand Turisimo HD og da heg hadde unlocket den 10. bilen så begynte den igjen å melde DNS error når det skulle oppdaterer highscore.

Har en server og flere trådløse PC'er samt en xbox360 i samme nett. Aldri noe nettverksproblmer med de andre maskinene. Har en Linksys Router og Canal digital 12 Mbit linje. For å eliminere alle problemer slo jeg av alle Pc'er i nettet, bortsett fra Iptelefonen fra Telio når jeg tenker meg om. Samma tullet da med DNS error.

Er det noen andre som har erfart dette? Beyngte å lure på om det var et Blåmandag nettverkskort i Ps'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er DLNA-tull, prøv å slå av den..

Dersom ikke det virker, kan du jo se i tråden jeg opprettet for en stund siden med 'feilmeldinger om PS3' der det står hva de forskjellige feilkoder på PS3 betyr, itillegg til hvilke porter som blir brukt av PSN o.l.

Spurte om moderatorene kunne sticky den, men ble aldri gjort.. Og nå gidder jeg ikke lete den fram lenger. :)

Ligger uansett en mere oppdatert liste på PS-forumene, men husker ikke om det var den europeiske eller amerikanske jeg fant det på. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen tilsvarende problemer, men forskjellen er at jeg ikke får logget meg på PSN i det hele tatt. Jeg har en X360, PC og PS3 som alle kobler seg til det samme trådløse nettverket. PC'en og 360'en fungerer uten problemer, men PS3'en sliter litt med å få koblet seg på. Hvis jeg starter PS3 før PC og X360 så får jeg logget på, men hvis jeg allerede har PC'en igang nekter PS3 å logge seg på nettet. Jeg har prøvd både fixed og statisk IP, men med samme resultat. Det kommer opp at det er DNS problemer. Fatter ikke hva jeg kan gjøre for å fikse det....

Lenke til kommentar
Kanskje det er DLNA-tull, prøv å slå av den..

Dersom ikke det virker, kan du jo se i tråden jeg opprettet for en stund siden med 'feilmeldinger om PS3' der det står hva de forskjellige  feilkoder på PS3 betyr, itillegg til hvilke porter som blir brukt av PSN o.l.

Spurte om moderatorene kunne sticky den, men ble aldri gjort.. Og nå gidder jeg ikke lete den fram lenger. :)

Ligger uansett en mere oppdatert liste på PS-forumene, men husker ikke om det var den europeiske eller amerikanske jeg fant det på. :)

9247581[/snapback]

Hva er DLNA og hvordan slår jeg det av?

Synes dette problemet er jævelig merkelig. Har som sagt masse andre enheter i samme nett som er koblet via en switch. Overhodet ikke noe krøll på de. Ps3 kjører også via en switch. Får evt sette den tilbake til DHCP og se om det hjelper. Virker nesten som det er dårlig nettverkskode eller noe i Ps3. Skal få tak i en Fluke og teste kvaliteten på nettverksinterfacet. Firewallen i ruteren blokkerer ikke noe utgående trafikk.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Har nå lest litt om dette problemet på det offisielle forumet. Ser ut som løsningen enten er å legge in DNS til isp (ikke til router) på PS3. Noen har også fått ting til å funke bra ved å bytte fra Linksys router til noe billige craproutere. Får prøve å bytte DNS først og se hva som skjer.

Oppdaterer etterhvert :cool:

Lenke til kommentar

Forsøkte i går å legge inn secondary DNS rett til min ISP. Det gikk ikke noe bedre. I kveld blir det å stappe kable fra PS3 rett inn i kabelmodemet og sjekke om det går noe bedre. Hvis det går skal linksys jammen få høre det. Rart at såpass mange med ps3 og linksys routere har dette problemet.

Bør vel også sjekke noen linksysformer og se om det finnes noen frimwareoppgraderinger som evt kan fikse dette.

Forsøker å gjøre en ting av gangen her slik at jeg faktisk vet hva som løser problemet til slutt..

Lenke til kommentar

9259561[/snapback]

DLNA er media-streaming fra ett PC-nettverk, DLNA er forkortelsen på en standard (Digital Living Network Alliance)..

Jeg fikk problemer med min linksys WRT54g ver.7, etter 1.80 oppgraderingen, da DLNA kom..

Var akkuratt som om noen trakk ut internett-ledningen hvert 5. sekund.

Du slår den av på:

Settings > Network Settings > Media Server Connection

så velger du 'Disable DLNA'

( http://manuals.playstation.net/document/en...onnectdlna.html )

Lenke til kommentar

9259561[/snapback]

DLNA er media-streaming fra ett PC-nettverk, DLNA er forkortelsen på en standard (Digital Living Network Alliance)..

Jeg fikk problemer med min linksys WRT54g ver.7, etter 1.80 oppgraderingen, da DLNA kom..

Var akkuratt som om noen trakk ut internett-ledningen hvert 5. sekund.

Du slår den av på:

Settings > Network Settings > Media Server Connection

så velger du 'Disable DLNA'

( http://manuals.playstation.net/document/en...onnectdlna.html )

9274841[/snapback]

Jeg har en WRT54g men jeg husker ikke versjonsnummeret. Vet jeg har vært inne på Ps3 og diablet media server-et-eller-annet. Skal sjekke opp det du skriver og sjekket firmware i ruteren. Kan jo hende det står noe om problemet på linksys sine nettsider også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...