Gå til innhold

Ny versjon av VikingCopy

Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg nevnte tidligere i en blogg at VikingCopy var ute i en BETA-versjon.

Nå har jeg fått suslet litt videre og fått på plass en ny og kjappere versjon, som vil medføre at filkopieringen vil gå ganske så mye kjappere enn i BETAen.

På den bærbare jeg utvikler fra gikk hastigheten fra rundt 8MB/s til opptil 30MB/s, noe som jo er en grei fremgang.

Hva er dette?

For de av dere som husker Total Copy, så er dette et program som går i samme bane.

For dere andre: Programmet er en "utvidelse" til Windows, som lar deg enkelt og greit kopiere filer og mapper fra en lokasjon til en annen, til dette funker jo Windows sin finesse bra, men fordelen her er at VC har køsystem, pausemulighet o.

Systemkrav

-Java

-Windows XP/Vista

Desverre finnes det bare per i dag støtte for 32bit Windows, da jeg ikke har tilgang på 64bits Windows å utvikle mot, så hvis noen med c# kunnskaper vil hjelpe til der er det bare å gi lyd.

For de av dere som vil/våger å teste det ut så kan dere hente det fra:

http://torhenning.net/vikingcopy/

Og ja, det er selvsagt helt gratis, og jeg tar ikke noe ansvar for eventuelle problemer ;)

Har dere bugs/ideer eller andre forslag tar jeg selvsagt imot disse her :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det mulighet for å automatisk hoppe over filer som ikke kan f.eks leses slik at programmet fortsette å kopiere resten av mappen. For så å gi en rapport over hvilke filer som ikke er kopiert ?

9245917[/snapback]

Per i dag er det ikke en slik støtte, men det er en ganske kurant jobb å implementere slik støtte. En mulighet er at man får en meldingsboks ved overføringfeil, programmet pauses og den aktuelle filen flyttes til bunnen av køen.

Grunnen til pausen er at man ikke har lyst til å få f.eks 100 feilmeldinger etterhverandre.

Har du eller noen andre tips/forslag? :)

Lenke til kommentar

Har prøvd programmet litt mer nå virker greit dog:

1, Det fungerer ikke dersom man velger annen bane enn

C:\VikingCopy\

under install. Fikk til å manuelt fikse "Install VikingCopy to explorer" snarveien til den andre banen, og fikk lagt til valget om å bruke programmet ved kopiering, men når jeg brukte valget skjedde ingenting.

Når jeg etterpå intstallerte til default (C:\VikingCopy\) fungerte programmet.

2, Er det mulig å legge til valget på den vanlige "høyreklikk" menyen ?

3, Eller automatisk bruke programmet ved en hurtigtast ala ctrl+v, som f.eks brukeren kan definere, da kan du f.eks ha ctrl+v som vanlig "lim inn" og ctrl+n for viking copy.

Lenke til kommentar

Punkt 1:

Det er en ulempe med dllen som sørger for det, den er hardkodet til gitt path for lagring av kopieringsliste etc per i dag.

Punkt 2:

Hmm, det er ganske greit å få til ja. :)

Du tenker at man velger en mappe eller fil, for så å få spørsmål om hvor det skal kopieres til?

Punkt 3:

Den må jeg undersøke. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
har du jobbet videre på programmet?

bruker det hver gang jeg skal flytte store filer/store mengder filer og liker programmer som oppdateres titt og ofte. gjerne med nye morsomme funksjoner :p

Bumper denne for å nevne at jeg muligens vil jobbe med prosjektet før/ila TG og prøve å få ut en ny versjon eller 2 ila TG. Så har dere noen bugs/ønsker er det bare å skyte løs. :)

Bruker det forøvrig selv til å kopiere store menger data uten problem.

Lenke til kommentar

Har byttet pc og mer eller mindre glemt å legge det inn igjen. Mener å huske at jeg opplevde noen problemer med at alle filene ikke ble kopiert (riktig). Store mengder FLAC-filer om jeg ikke husker feil (hvis det skulle ha noe å si ...)

Så en funksjon som sjekker det kopierte mot kilden (antall filer, størrelse osv.) hadde vært en god idé. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...