Gå til innhold

Problem med Network discovery


Anbefalte innlegg

Usikker på om dette hører hjemme i VISTA-forumet eller nettverk, men problemet ser ut til å være VISTA-relatert.

 

Har en 3Com router og et trådløst nettverk som fungerer upåklagelig. Har imidlertid et problem som ser ut til å være knytet til Network discovery når denne er satt til 'on'. Da kobler nemlig routeren seg ned og jeg mister også internetforbindelsen. Det skjer med jevne mellomrom. Når denne er slått av har jeg ikke det problemet.

 

Er det noen som har opplevd samme problem eller har forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internett forbindelesen fra routeren kopler seg ikke ned.

Det er derimot "local only" aksess på PCn (dvs kun LAN).

 

Jeg har samme greia med Linksys WRT54G , og det er noe "nytt" i TCP signaleringen mtp discovery som feiler med enkelte routere.

Jeg får flere ganger i timen "local only" aksess men det kommer tilbake av seg selv etter litt.

Kopler jeg opp en SMC router/4p switch jeg har blir "problemet" borte.

Lenke til kommentar
Internett forbindelesen fra routeren kopler seg ikke ned.

Det er derimot "local only" aksess på PCn (dvs kun LAN).

 

Jeg har samme greia med Linksys WRT54G , og det er noe "nytt" i TCP signaleringen mtp discovery som feiler med enkelte routere.

Jeg får flere ganger i timen "local only" aksess men det kommer tilbake av seg selv etter litt.

Kopler jeg opp en SMC router/4p switch jeg har blir "problemet" borte.

9268321[/snapback]

 

Har akkurat samme problem med min Thinkpad T42 og Netgear WGT624 ruter/4p switch. Kjorer Vista Home Premium og wireless kortet finner ruteren men faar kun "Local access". Har lastet ned xp drivere til traadlos kortet uten at det hjalp, akkurat samme problem. Noen forslag paa hva som kan lose dette problemet ?

 

Burde legge til at jeg faar koblet opp hvis jeg kobler en nettverkskabel fra laptop til ruter(traadlos fungerer), og det fungerer utmerket da, men hvis jeg skrur av laptop og saa paa igjen, saa har jeg samme problemet.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Mulig jeg var litt for upresis i beskrivelsen av problemet. Det som skjer når jeg slår på Network Discovery er at routeren (med innebygd ADSL-modem) oppfører seg akkurat som når strømmen kobles til. Alle lysene slukker og kun power lyser. Etter en stund kommer både lyset for funnet ADSL-kabel og nettverk på, men jeg må selv logge meg på routeren for å få "connect" mot Internet. Ofte må jeg forsøke 2-3 ganger før den er oppe igjen, da den kobler seg ned igjen med en gang. Dette skjer sporadisk, men ganske ofte når Network discovery står på "on". Det virker som om routeren "booter" av seg selv.

 

Det hadde ikke vært noe problem var det ikke for at jeg har en nettverksdisk tilkoblet, men da må jeg slå på denne Network Discovery når den har vært slukket.

 

Det høres ellers meget sansynlig ut at det har noe med noe "nytt" i TCP signalene å gjøre. Routeren mottar tydeligvis et eller annet "signal" den ikke forstår.

Endret av iau
Lenke til kommentar
Okay - det er en litt annerledes situasjon ja.

 

Jeg har dette - når det er local only virker internet fordet .

Problemet forsvinner med en gammel SMC WBR 4p switch/ruter.

9283320[/snapback]

 

Samme problem jeg har. Det må jo være en løsning på det her. Jævli irriterende ! Internett virker ikke når jeg har local only forresten......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...