Gå til innhold

Flyveblad i postkassen - rasisme eller frykt?

Anbefalte innlegg

Min far fikk for noen dager siden et flyveblad i postkassen sin.

Han har lite til overs for reklame og annet søppel i blandt posten og var på vei til å kaste alt som var uadressert da han såg nevnte flyveblad. Overskriften og bildet fanget interessen i siste liten. Etter å ha lest, og blitt sjokkert, gav han den til meg.

Det er mulig vi har en lav terskel, eller kanskje eg er påvirket av mediene for tiden, men det første som slo meg var fremmedfrykt, rasisme og glimt av nazi tyskland i regi av Hitler.

Hva mener dere andre?

Her er det da snakk om totalt stopp i innvandring samtidig som alle som er innvandret allerede skal sendes ut(så godt det lar seg gjøre) puljevis(?). Dette uten at det skal gå ut over import/eksport, næringsliv eller tilsvarende.

Hva er dette for noe egentlig? (litt sjokkert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig vi har en lav terskel...

9245630[/snapback]

For innvandringslover?

Norge har svært strenge innvandringslover sammenlignet med resten av Europa og USA. I tillegg har vi sjelden fyllt vår FNkvote med asylsøkere.

Og ja, NorgesPatriotene er bare noe nazitull. Skremmende nok virker det som om det blir mer og mer akseptert med slike meninger basert på løgn og propaganda.

Lenke til kommentar
Min far fikk for noen dager siden et flyveblad i postkassen sin.

Han har lite til overs for reklame og annet søppel i blandt posten og var på vei til å kaste alt som var uadressert da han såg nevnte flyveblad. Overskriften og bildet fanget interessen i siste liten. Etter å ha lest, og blitt sjokkert, gav han den til meg.

Det er mulig vi har en lav terskel, eller kanskje eg er påvirket av mediene for tiden, men det første som slo meg var fremmedfrykt, rasisme og glimt av nazi tyskland i regi av Hitler.

Hva mener dere andre?

Her er det da snakk om totalt stopp i innvandring samtidig som alle som er innvandret allerede skal sendes ut(så godt det lar seg gjøre) puljevis(?). Dette uten at det skal gå ut over import/eksport, næringsliv eller tilsvarende.

Hva er dette for noe egentlig? (litt sjokkert)

9245630[/snapback]

At de bruker uttrykket "rasefremmede" to ganger i teksten, er vel det en sterk indikasjon på at de begrunner sine standpunkter med en rasistisk teori.

Lenke til kommentar
Det er mulig vi har en lav terskel...

9245630[/snapback]

For innvandringslover?

9245728[/snapback]

Nei, tenkte mer på lav terskel for andres meninger i forhold til rasisme og innvandring. Lav terskel til at vi(familien min) reagerer på at andre har de meningene som kom frem i det flyvebladet.

Personlig er min mening i forhold til innvandring at det er helt i orden. Norge trenger ekstern kompetanse på mange områder, samtidig som vi ikke har nok studenter innenfor visse områder til å fylle opp nødvendige stillinger. Da kommer jo innvandring naturlig til gode. I tillegg har jo mange det dårlig i andre land. Dersom vi kan hjelpe disse menneskene mener eg dette må kunne gjøres. Så langt mener eg Norge har passe restriktive regler for hvem som får lov til å komme inn og ikke(dog har eg lite kunnskap på dette område).

At innvandrere blir trekt frem som voldsmenn, kriminelle og bare "dårlig moral" har eg ingenting til overs for. Ja, naturligvis finnes det "sorte får" blandt innvandrere og, men vi har da p****r meg mange nordmenn som er like, og/eller verre. Disse blir glatt oversett eller skjult i statestikker.

Når eg da ser disse flyvebladene rundtom innser eg at det må være ganske mange med lik mening, og det ser ut til at det begynner å bli organisert. Det var her eg da fikk assosiasjoner med Hitler og nazi-tyskland.

Lenke til kommentar

Er ikke noe tilhenger av den politikken så Norges Patriotene har og helt ærlig blir jeg litt sint og provosert når jeg ser hva de skriver.

Men det er mange som reagere på diss flyvebladene som blir lagt i postkassene til folk.Tror han som er leder i Norges Patriotene har en fortid i Vigrid.

Og jeg håper inderlig at et sånt parti ikke kommer til makten i Norge.

Norges Patriotene anmeldt til Politiet

For et par år siden anmeldte Øyvind Heian Telemarksavisa fordi det ble trykt en blondinevits. På bakgrunn av dette håper han anmeldelsen fra Likestillings- og diskrimineringsombudet kommer for retten

- Vi mener at dersom det går an å vitse med blondiner og gjøre narr av kvinner på bakgrunn av deres hårfarge, må det også være lov å vitse med folk på bakgrunn av raser.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Får en slik følelse at jeg leser en flyer fra de gamle filmavisene under 2 verdenskrig. Dette er for meg et "parti" som stiller like høyt som NSDAP. Ikke noe annet enn wannabe patrioter som tror de skal frelse landet men ender opp med å slå det tilbake til steinalderen.

Slike parti får man bare håpe ikke kommer noe frem, men man skal jo aldri si aldri. Men heldigvis har vi ikke like forhold til dag som Tyskland hadde da en vis østeriker med morsom bart fant det for godt å lede landet i en liten oppgang før han sendte det med returpost til helvette.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker Norgespatriotene en .org -endelse og ikke .no? Ville ikke det vært mer partriotisk?

Fikk en liten tanke, hadde det vært mulig å kuppe et slikt parti? Sett at nok folk meldte seg inn undercover, ble med i styret etc. og når man utgjorde flertallet, snur man tvert om på vedtektene. Plustselig ble denne gjengen av rasister med i et parti som var pro innvandring. Hadde vært litt gøy. :tease:

Lenke til kommentar
At de bruker uttrykket "rasefremmede" to ganger i teksten, er vel det en sterk indikasjon på at de begrunner sine standpunkter med en rasistisk teori.

9245744[/snapback]

Hva mener du med rasistisk teori? Jeg vil be folk holde seg for gode til å skrike ut nazisme hver gang det er snakk om innvandrere, nazisme er en ideologi som nærmest har religiøse elementer og jeg ser ikke sammenhengen til politikken som Norgespatriotene står for.

Hvorfor bruker Norgespatriotene en .org -endelse og ikke .no? Ville ikke det vært mer partriotisk?

Fikk en liten tanke, hadde det vært mulig å kuppe et slikt parti? Sett at nok folk meldte seg inn undercover, ble med i styret etc. og når man utgjorde flertallet, snur man tvert om på vedtektene. Plustselig ble denne gjengen av rasister med i et parti som var pro innvandring. Hadde vært litt gøy.

Patriotisme handler ikke om hvilket domene du har. Jeg tror det ville vært vanskelig og kuppe et slikt parti, fordi de knapt nok er særlig organiserte eller er noe særlig aktive. Dessuten handler det om å stå for hva man mener, og da ville jo alle som skulle infiltrert hatt et problem.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

9245744[/snapback]

Hva mener du med rasistisk teori? Jeg vil be folk holde seg for gode til å skrike ut nazisme hver gang det er snakk om innvandrere, nazisme er en ideologi som nærmest har religiøse elementer og jeg ser ikke sammenhengen til politikken som Norgespatriotene står for.

Enig med deg i din skepsis mot folk som gauler "rasisme!" i hytt og pine.

De internasjonalt organiserte sosialistbevegelsens politiske strateger har lest sin machiavelli såvel som sin Lenin. Derav den stadige og tildels intense og massive fortolkningskampen de fører for å skape inntrykk av at det valget vi står overfor er et valg mellom sosialisme og rasisme, sosialisme og fascisme, sosialisme og barbari.

Jeg mener, det er ikke tilfeldig at politikere fra Ap og SV bruker ambulanseaffæren for alt hva det er verdt, at mediavenstre bevisst underslår informasjon for lettere å kunne tolke hendelsene som rasistiske, stadig slår gud og hvermann i hartkorn med rasistiske grupper etc. Det har vært et viktig ledd i den internasjonale venstresidens demagogisk strategi i en 20-30 års tid.

Men Norgespatriotene bruker ordet "rase" og "rasefremmed" i sin argumentasjon. Det kan tyde på at de bygger sin politikk på en begrunnelse i biologiske oppfatninger om rase. Venstresiden vil her hjelpe slike grupper ved å skape inntrykk av at de har større oppslutning i folket enn de i virkeligheten har. Men vi har jo sett hvilken promillestørrelser slike partier har hatt gjennom de senere år. Partier som Hvit Valgallianse etc. Det er ingen ting. Men det å skape inntrykk av at fascisme og nazisme i dag er en politisk kraft som venstresiden står overfor, det er noe venstresiden bevisst forsøker å mobiliserer på. De spiller helt bevisst hemningsløst på frykte for fremmedfrykten, rasisme og nazismen. De prøver bevisst å lære innvandrerne til å tolke enhver alminnelig menneskelig motgang som uttrykk for rasisme. Ikke fordi de ønsker å skape de farlige konsekvenser som denne strategien skaper, men fordi de regner med å vinne fram politisk på det. At det er livsfarlig det spillet de holder på med, det er sosialister likegyldige til. Det spiller mindre rolle for dem at denne retorikken før eller senere vil skape en farlig situasjon. Det som teller er at dette er konfliktstoff som de kan bruke for å mobilisere politisk.

Rasisme er forøvrig etter min oppfatning en teori om at menneskeheten er inndelt i biologiske enheter kalt "raser", at det for rasene er en årsaksforbindelse mellom visse nedarvede fysiske trekk (hudfarge etc.) og visse indre trekk (personlighetstrekk, intellekt, moral og andre kulturelle atferdsmessige egenskaper), og at noen raser er bedre enn andre. En rasist vil kunne gjenkjennes på at han trekker slutninger om forekomst av slike indre trekk bare på grunnlag av forekomst av slike ytre trekk.

Men som Martin Luther King sa det i sin kjente tale "I have a dream". Han drømte om at han barn en dag ville bo i et land der folk ikke ble bedømt på grunnlag av sin hudfarge, men på grunnlag av innholdet i sin karakter: "I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Jeg må bare innrømme at jeg blir litt skremt når jeg ser sånt......

Går det ikke an å anmelde sånt da? Det kan da ikke være lovlig?

9246005[/snapback]

Vi har da ytringsfrihet, så det er nok fullt lovlig du ;)

Dette er meningene til en gruppe folk, skal de straffet for å ha egne meninger?

Lenke til kommentar
Jeg må bare innrømme at jeg blir litt skremt når jeg ser sånt......

Går det ikke an å anmelde sånt da? Det kan da ikke være lovlig?

9246005[/snapback]

Vi har da ytringsfrihet, så det er nok fullt lovlig du ;)

Dette er meningene til en gruppe folk, skal de straffet for å ha egne meninger?

9248074[/snapback]

I norsk lovgivning har man begrensninger av ytringsfriheten. Norge har inkorporert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter av 1966, og den europeiske menneskerettighetskonvensjonen av 1950. Konvensjonene er dermed blitt en del av norsk lov. I tillegg har man straffelovens paragraf, 135a som forbyr ytringer som "truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt personer eller grupper på grunnlag av trosbekjennelse, rase, hudfarge eller etnisitet.”

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
I norsk lovgivning har man begrensninger av ytringsfriheten. Norge har inkorporert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter av 1966, og den europeiske menneskerettighetskonvensjonen av 1950. Konvensjonene er dermed blitt en del av norsk lov. I tillegg har man straffelovens paragraf, 135a som forbyr ytringer som "truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt personer eller grupper på grunnlag av trosbekjennelse, rase, hudfarge eller etnisitet.”

9250601[/snapback]

Vi har nok av eksempler på at paragraf 135a som du forteller om og lignende paragrafer ikke er ibruk, og for all del, de burde ikke bli tatt i bruk heller. Ekstremmetall viser at man ikke blir straffet for å ytre hat mot mennesker på grunnlag av trosbekjennelse for eksempel. Hverken i Norge eller andre land, med mulig unntak av Tyskland og kanskje Polen.

Lenke til kommentar

Jeg tror seriøst dette partiet kan bli noe. Jeg er ikke for alt de vil gjøre, men én ting er sikkert: noe må gjøres med innvandringspolitikken! Det er altfor mye kriminalitet blandt innvandrerne som kommer til Norge. Noen klarer å integrere seg, men altfor mange kommer til vårt land og forventer duk og dekket bord. Noe de for ofte får. De forventer f.eks at staten skal bygge moskeer. Hadde noen nordmenn reist til f.eks Irak og forventet at myndigheten der skulle bygge en kirke til dem, hadde de blitt skutt! Tyskerne har allerede sagt til innvandrerne at de kan se langt etter noe byggverk og goder fra staten bare pga de er flykninger. Slik disiplin må også Norge få. Det må bli slutt på denne snillismen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...