Gå til innhold

Alesis aktive studiomonitorer

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer noen sånne. Har ikke vært for bortskjemt med god lydkvalitet før, og har hatt en enkel stereoforsterker med 2 stk proson med doble 10' bassere. Ikke akkurat kvalitetslyd i disse, så ønsker noe mindre og gjerne aktive.

vurderer alesis m1 activ mk2. gjerne brukt...

noen som skal selge?

`

disse har vel en skikkelig god lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke anlegget til? Om du ikke skal drive med mye musikkredigering er det like greit å gå for et normalt anlegg fremfor noe som dette. Finnes bedre ting enn biliige 10" uten at det trenger å koste alt for mye ;)

Så det er sagt,hvis du er helt bestemt på at det er de du ønsker finner du dem her til en grei pris.

Lenke til kommentar

Enkelte aktive studiomonitorer klarer å fremskaffe et mye bedre lydbilde enn et vanlig anlegg. Får du først tak i noen gode studiomonitorer til en god pris burde du kjøpe dem.

En jeg kjenner hadde 2 studiomonitorer som pchøyttalere. Spilte fletta av alt annet i rommet der.

Lenke til kommentar

Jepp.. har lest mye positivt om slike så ender nok på noen slike... men det er så mye å velge på der og.... :)

Skal brukes som stuehøytalere, til musikk, film og tv.

Ønsker ikke høy "sjingrende" diskant eller donk donk bass (bor i firemannsbolig), men jeg ønsker trøkk og høy mellomtone. Klar lyd, detaljer.

Lenke til kommentar

Hvordan skal du koble dette da? Er vel begrenset med tilkoblingsmuligheter på de der boksene, hvis du skal ha mer enn en kilde koblet til. Også er det vel ikke fjernkontroll? Til volumjustering tenker jeg.

Personlig ville jeg gått for en "normal" stueløsning med et par ordentlige høyttalere og forsterker. Men det vil jo gjerne koste litt mere og da.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har en stereo/radioforsterker av grei kvalitet fra før som det er "line out" på.. Og den har jo fjernkontroll.... så håper det vil fungere...?

er fostex av samme ulla som alesis?

noen som er bedre enn den andre?

Lenke til kommentar

Det har blitt luftet en del meninger om studiomonitorer versus hifi i denne tråden. Her er noen av synspunktene, inkl. mitt eget :)

skal man høre musikk som det egentlig er burde man ha noen heftige studio monitorer...

8728166[/snapback]

I mine ører blir det veldig tamt og flatt, rett og slett kjedelig å høre på musikk når det er så flatt som mulig. Særtrekkene i lyden en høyttaler produserer er jo litt av grunnen man velger denne framfor et annet merke. :)

Men jeg skjønner argumentet ditt om å bruke monitorer for å framføre lyden med minst mulig bias, noe enkelte kanskje mener (tror?) er hva man ønsker å oppnå med dyre anlegg.

8728192[/snapback]

Akkurat det jeg skulle si!

Det som er poenget med høyttalere er jo at de gir sitt lille preg på lyden,ikke at det skal være så sørens korrekt som mulig og helt som i studiet det er spilt inn.

8728210[/snapback]

Skal brukes som stuehøytalere, til musikk, film og tv.

Ønsker ikke høy "sjingrende" diskant eller donk donk bass (bor i firemannsbolig), men jeg ønsker trøkk og høy mellomtone. Klar lyd, detaljer.

9279491[/snapback]

Jeg vil tro du vil ha større nytte av et 2.1-sett med Bowers & Wilkins-høyttalere, f.eks DM601 S3 og en ASW600 trykkammer-subwoofer. Om du virkelig vil slå på stortromma kan du se på DM686 og ASW610 med klasse-D-forsterker :)

Lenke til kommentar

spiker er spisse saker som du setter under høyttalerne. Ved å konsentrerer overføringen mellom gulv og høyttaler til ett mye mindre punkt påvirker de lydbildet ved å øke frekvensen på overføringen av vibrasjoner. Generellt sett forhindrer det at bassen sprer seg like godt ut i alle uønskede steder.

Bor du i en lytt leilighet og har strenge naboer er sub neppe populært uansett.. Ville godt for ett par gode stativhøyttalere, evt noen små gulvstående.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...