Term Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei. Lurte bare på om det er noen som har eller har prøvd dette kortet 1 stk. 600007 - Point Of View GeForce4 Ti4680XP Extreme Power 128MB DDR. Det ser umåtelig spennende ut, og koster 2000 på mamoz.no. Jeg skulle egentlig kjøpe albatron turbo, men fikk nettopp mail fra dem om at de har fjernet denne som lagerstatus om ikke kommer til å ha det lenger. grrr. Har ikke noe lyst på ATI egentlig, siden jeg har vært fornøyd med Nvidia før, men ikke like heldig med ATI. har hørt at ATI ikke har de beste driverne ute heller. jaja. noen som synes jeg er " ute på luggeføre" nå? eller har et bedre kort til samme prisen. Ikke bedre synspunkt, men begrunnet hvorfor "det" kortet er bedre enn mitt forslag Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ikke la deg lure av "eXtreme Power" iallefall...det er "bare" et Ti4200 som støtter 8x-agp, og bruker kvalitets-minne. Du får f.eks. Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR til samme prisen på komplett, og det er ingen forskjell på ytelsen. Ti4200 gir bra ytelse for pengene...men les tester, så kanskje du heller går for et R9500PRO heller... Personlig er jeg luta lei den tyninga nVidia holder på med...mikser tall og legger til idiotiske endelser. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvorfor ikke gå for radeon 9500 (ikke pro)? det er omtrent like bra som gf4 4200, men mye billigere. Og hvis du kjøper 128MB utgaven kan du faktisk ha håp om å få det opp i Radeon 9500 pro hastighet med litt modding av drivere og overklokking! Lenke til kommentar
Term Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 joda. jeg luktet litt på radeon 9500pro. Men så leste jeg noen tester, og fant så ut at det ikke lar seg overklokke med powerstrip. Det vil ikke gi fra seg minne speed osv... Derfor fikk jeg for POV siden den viser seg veldig overklokkingsvillig. Bestemte med for POV alikavel. Har ASUS kort i PC'en nå, men kan jo ikke bare kjøre samma merke. Må jo gi andre en sjanse av og til. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg går og venter på et slikt kort nå. Har vært endel tull, bestilte egentlig et "vanlig" pov xp kort, men får nå den med agp 8x støtte siden dem ikke hadde inne de andre korta. Pov sine kort er sinnsykt vanskelig å få tak i for tiden. Lenke til kommentar
Term Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 hmm. vanskelig. fikk en mail fra de i ettermiddag der de sa at det er sendt. så de må vel ha noen på lager fortsatt. Jeg bestilte fra mamoz da, la merke til at det var borte fra databutikken. Hadde helst lyst å handle fra de da....tenker jo litt penger også. Jeg er spent på hvor langt det vil tøye med tanke på klokking. :-? Alt jeg trenger nå er litt flere kabinett vifter, så har jeg muligheten til å få et litt mer akseptabelt klokke resultat på både CPU og GPU. Lenke til kommentar
Wixe Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ikke la deg lure av "eXtreme Power" iallefall...det er "bare" et Ti4200 som støtter 8x-agp, og bruker kvalitets-minne.Du får f.eks. Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR til samme prisen på komplett, og det er ingen forskjell på ytelsen. Ti4200 gir bra ytelse for pengene...men les tester, så kanskje du heller går for et R9500PRO heller... Personlig er jeg luta lei den tyninga nVidia holder på med...mikser tall og legger til idiotiske endelser. Kremt kremt, kortet har samme layout som TI4600 kortene (dvs samme strømforsyning). Selv har jeg kjørt POV GF4 TI4200XP ved 328,5/702 med orginal kjøling, og nå har jeg kommet opp i 337,5/715 med en liten mod Så dette er et meget overklokkingsvennlig kort som jeg absolutt vil anbefale. Om du ser litt etter på forumet er det en drøss med andre poster om 4200XP og ifølge POV sine sider er det samme kort med støtte for AGP8x, om det er noen forskjeller så er det bare mer overklokkingsvennlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå