Gå til innhold

Er det mulig å bruke to spillkontrollere sammen?

Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

Hei folk!

var i byen og kjøpte meg en joystick i dag (Logitech Force 3D Pro), og har nettopp blåst støv av mine Flight simulator spill. Har testa stikka med FS 2004 og den funka greit nok den, sjøl om jeg ikke liker den like godt som min gamle sidewinder..men nok om det. Jeg satt og fikla med kontrolleroppsettet i FS da blikket falt på G25 settet mitt borti hjørnet her. aha, IDE: Hva om jeg kobler i både joysticken og G25 settet, da får jeg plutselig flere knapper vekk fra tastaturet! jeg tenkte å bruke knappene på girkonsollen til diverse motor kommandoer, girspaken til landingshjul og gass/clutch pedalene som sideror, samt bremsen som, eh ja, brems. Men dette fikk jeg ikke til å fungere, da det virker som FS klarer å oppfatte bare en kontroller om gangen. Finnes det noen måte å få til dette på? har veldig lyst til å få brukt pedalene som sideror, i mangel på skikkelig proff flight stikke/pedaler. :hmm:

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg kjenner ikke G25 settet, men det er ikke så vanskelig å få til dette i andre situasjoner. Å koble begge til og bruke begge burde ikke være noe problem, så jeg tror du må sjekke mappingen mot funksjonene i spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

hm, under settings-controls-assignments finner jeg begge kontrollerne, men må velge en av dem, så fylles en del av knappetilordningene ut av seg selv..jeg kan endre dem selvsagt, men jeg kan ikke bruke noen andre knapper enn på den valgte kontrolleren (med unntak av tastaturet selvfølgelig)..skal se om jeg kan få det til i et annet spill..hvis det fungerer i et annet spill, så er det vel Flight simulator som setter begrensninger?eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

hmnja, det var litt kjipt..funka jo som bare det å kombinere kontrollerne i TDU, men ikke i FS..! men jeg har jo sett at det går an å få kjøpt throttle sett og rudder-pedals separat til FS? blir ikke det i praksis som å bruke flere joysticks i FS da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
hmnja, det var litt kjipt..funka jo som bare det å kombinere kontrollerne i TDU, men ikke i FS..! men jeg har jo sett at det går an å få kjøpt throttle sett og rudder-pedals separat til FS? blir ikke det i praksis som å bruke flere joysticks i FS da?

9245509[/snapback]

Nei, de blir som du opplever - oppfattet som to forskjellige sett. Det du antageligvis må gjøre er å få begge settene til å oppfattes som èn. Om du benytter XP kan du fjerne begge settene under kontrollpanel/styrespaker, og så opprette èn ny hvor du definerer begge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Nei, de blir som du opplever - oppfattet som to forskjellige sett. Det du antageligvis må gjøre er å få begge settene til å oppfattes som èn. Om du benytter XP kan du fjerne begge settene under kontrollpanel/styrespaker, og så opprette èn ny hvor du definerer begge.

9245756[/snapback]

Aha, bruker XP ja! det følger med egen logitech programvare med G25 settet, men ser ikke ut til at de kan kombineres der heller, med mindre jeg er blind :blush: men skal sjekke under kontrollpanel i morgen etter arbeid, og får jeg det ikke til, så poster jeg enda mere mas her :p

tusen takk for hjelp så langt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det er nok logisk at du ikke får kombinert i Logitech sin programvare - de ønsker jo at du skal kjøpe flere av deres produkter, fremfor å kombinere de produktene du har..!

Prøv - så får vi se korleis det går :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
:blush: nei dette fikk jeg ikke til gitt. jeg prøvde meg frem under kontrollpanel - skrivere og annen programvare - spillkontrollere, men kom ikke lenger enn"spillporten eller driverne er ikke riktig konfigurert. ser ut til at jeg trenger litt mere hjelp med dette.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det første du må gjøre er å fjerne alle spillkontrollenhetene under spillkontrollere. Deretter må du trykke Legg til og velge egendefinert.

Lenke til kommentar
hm, under settings-controls-assignments finner jeg begge kontrollerne, men må velge en av dem, så fylles en del av knappetilordningene ut av seg selv..jeg kan endre dem selvsagt, men jeg kan ikke bruke noen andre knapper enn på den valgte kontrolleren (med unntak av tastaturet selvfølgelig)..skal se om jeg kan få det til i et annet spill..hvis det fungerer i et annet spill, så er det vel Flight simulator som setter begrensninger?eller?

9245401[/snapback]

Dette er normalt for FS2004, du setter opp tilordningene for en kontroller av gangen, men når det først er satt opp f.eks. slik at akse X og Y på kontroller 1 er hhv. balanse- og høyderor, og akse X på kontroller 2 er sideror, så skal det virke. Det er altså bare tilordningene som tilhører den kontrolleren som er valgt i dialogboksen som vises i endringsskjermbildet, men de andre blir også lagret "i bakgrunnen" (og vises for endring når du endrer valg i dialogboksen.)

Prøv å spille etter å ha gjort dette, og jeg tipper at alle knappene du har tilordnet viser seg å virke -hvis ikke, så er det noe ekstraordinært rart med oppsettet ditt.. :hmm:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...