Gå til innhold

Haster: Ny mobil, hjelp! U700? D900i?

Anbefalte innlegg

Hei, i dag tok mobilen min kvelden og trenger ny (kjøper via jobben i morgen tidlig). Lurer på om noen har noen anbefalinger til hvilken jeg burde velge. Hadde tenkt å investere i litt dyr mobil siden jeg får superpris via jobben.

Krav:

- Tynn og liten. Må være god å ha i en lomme på en dressbukse som jeg bruker på jobb.

- Pent design! Gjerne med så lite taster i front og så enkelt og pent man får det fra fronten. Skyvemobil? Klapptelefon?

- Over middels kamera som tar perfekte bilder til å vise på mobilen og gode bilder til å se på pc.

- Gode muligheter for enkel synkronisering/overføring av f eks bilder og videoer til pc.

- Fornuftig og brukervennlig kalender og avtalesystem.

- Helst ikke Sony Ericsson, hatt det i de 2 siste mobilene. Ikke 100% fornøyd og rimelig lei menyer osv.

- Må vel ha smarttelefon for å kunne surfe på wifi? :( I utgangspunktet ikke behov for en smarttelefon tror jeg.

- Også utfordringen: EN FORHOLDSVIS NY MOBIL. Orker ikke kjøpe noe gammelt som andre venner har...

En venn av meg anbefaler Samsung sterkt og mener de lager veldig, veldig gode mobiler. Hva med U700 eller D900i? Må innrømme at jeg heller litt mot U700. Hvordan er den sammenlignet med tilsvarende SE? Har noen andre produsenter noen direkte konkurrenter?

LITT OT: Bruker i dag Telenor kontantkort. Sender ca 100mld og ringer kanskje 100 ganger i løpet av måneden. Vil det lønne seg å gå over til abbonoment? Hvilket er mest gunstig for en 18-åring med normal mobilbruk?

Håper noen kan hjelpe meg! Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om den tilfredsstiller desing kravene din, men hvis den gjør det kan jo kanskje Nokia N95 være noe og se på.

Den har et bra kamera, wifi og alt annet av teknologi.

Den er jo en smarttelefon da, men siden du får "superpris" gjennom jobben ville jeg ha gått for denne.

Men du må være obs på at batterilevetiden er dårlig, men det holder sikkert og lade denhver kveld.

Lenke til kommentar

Ser ikke vitsen med å anbefale en telefon som er så langt fra trådstarters ønsker som overhodet mulig.

Ville gått for U700, der har du HSDPA som gir deg mulighet til å surfe i høy hastighet selv uten WLAN (Når HSDPA blir utbygd). Dessuten ser den kulere ut og har bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Selv sett en del på u700, og den er drit fin! Testa den litt på Elkjøp (ikke mye, sto at man skulle taste inn PUK-kode... :nei: ) og det at man kan "scrolle" med hjulet er virkelig positivt (u600, forgjengeren, hadde ikke denne muligheten). Dessuten virket "Sliden" god og det virket som om den var uten slark.

For min del venter jeg på at man kan kjøpe den via Djuice, har nemlig Zero, og det akter jeg å beholde (pluss dette med Telenor FriFamilie da.)

Om du kjøper den så må jeg nesten be deg om å være så vennlig å skrive en kort vurdering av telefonen og inntrykket du har fått av den.

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
eh? har ikkej N95 det og?

super-3g er vel det same så HSDPA

ikkje hast å kjøp, du kan angre litt vist du kjøpe feil

9245706[/snapback]

Poenget var at trådstarter var veldig klar over at han skulle ha en tynn og liten telefon, og nevner selv to veldig tynne små telefoner. N95 er ikke telefonen for en som skal ha en liten telefon i dressbukselomma.

Lenke til kommentar
Om du kjøper den så må jeg nesten be deg om å være så vennlig å skrive en kort vurdering av telefonen og inntrykket du har fått av den.

Will do. Ser ut som den blir beste alternativet til mine kriterier. Det er Elkjøp jeg jobber på, testa den der i dag. Enig i at det "ipod-hjulet" virka konge ja. Tror dessverre ikke den kommer på lager før mandagen, alle vi hadde var bundet til Netcom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...