Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen stopper i start-up (Løst)

Anbefalte innlegg

Pcen min består av ett MSI K8N Neo3 Gold Edition (mini atx), AMD Athlon 64 3400+, Asus GeForce 7900GTX 512MB, x2 OCZ Value Pro Series DDR2 PC-5400 512mb.

Visst dere trenger mer info om pcen, si ifra.

Den er selvbydg og har fungert ei god stund intill nå. Eg ble lei av mitt kabinett og trengte en forandring. Så eg byttet kabinett og satt alt riktig sammen. Men nå ville ikkje pcen starte skikkelig. Pcen stopper akkurat her;

my.php?image=bilde003cs2.jpg

(http://img129.imageshack.us/my.php?image=bilde003cs2.jpg)

Eg har dobbel sjekka alle tilkoblinger. Prøvd med ny ram. Den fryse komplett der.

Håper det er nokken der ute som kan hjelpe.

Mvh Bender.

Endret av BendItLikeBender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pass på at skjermkortet står ordentlig i, og at rammen står riktig vei. Prøv med en og en rambrikke alle veier som er mulig :p

9244739[/snapback]

Maskinen starter ikke med rammen feil vei, da har du fysisk ødelagt minnebrikka eller minneslotene før du klarer å få de plass sånn.

Sjekk at maskinen ikke har ontakt med kabinettet som det ikke skal.

ESD under kabinett bytett kan også ha ødelagt en komponent.

Lenke til kommentar

Har du en link til hovedkortet og hvor sterk er PSU?

Stusser litt på oppgitt modellbetgnelse og format. Skjermbildet viser MS-7135 dvs. K8N Neo3 som er ATX ;)

Det har forsåvidt ingen betydning for problemet, men det er et poeng at vi snakker om samme produkt.

Hvis den fryser i POST uten å pipe (beep codes), kan bety svak strømforsyning, men mulighetene er sikkert flere. Har du prøvd clear cmos (flytte bios-jumper/JBAT1 fra pin 1-2-->2-3-->1-2)?

Lenke til kommentar

Ja, det er snakk om ett MSI K8N Neo3

Og angående PSU'en er eg usikker, men det kan eg alltids få vite. Men etter at eg byttet kabinett og fyrte i gang pc'cen for første gang, så bråkte pc'cen nokke forferdelig, veldig lyse toner osv. Eg prøvde å stoppe alle viftene for å se om det stoppet problemet, som det ikkje gjorde. Så din påstand på at PSU'en svikter er sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...