Gå til innhold

Sparetips på PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En her på forumet hjalp meg til å finne frem deler til en PC. husker ikke helt hvem det var, takk anyways:D

 

Men, kom på at jeg trengte noen ting til, bla. vista, pluss at prisene hadde gått litt opp.

 

Sitter nå med et forslag, men det ble litt dyrt... Skulle gjerne pressa prisen litt ned. Kanskje så mye som ned til 9000? Hvertfall litt ned..

 

Vært flott om noen av dere som er litt proffere enn meg kunne hjelpe meg litt med å finne noen alternative produkter på komplett som er litt billigere. PCen skal bruker til å spille ago of conan, og internettsurfing...

 

Er masse vifter og sånn der. Trenger jeg så mange? hehe.. kan ingenting om sånn... Så takker som bare det for hjelp!! Fått penger nå, og vil ha PC!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg reagerte også på grafikkort og RAM. Eg tippar du vil tene på å kjøpe 2GB med litt raskare RAM framfor å kjøpe 3GB med "treg" RAM.

 

Disse RAM-brikkene ville eg gått for. På grafikkfronten ville eg nok heller gått for Dette kortet frå Gainward, framfor eit som er fabrikklokka.

 

Og; med mindre du har tenkt å overklokke så tvilar eg på at du får bruk for ein annan CPU-kjølar enn den som fyl med CPUen. Kabinettvifte skulle vel strengt tatt også vere unødvendig med mindre du skal klokke. Mitt forslag er at du droppar ekstraviftene og heller supplerer med slike etterkvart som du ser behovet kome.

 

Eg vil også anbefale å kjøpe 64bits Vista, sidan CPUen du har valt har 64bits-arkitektur. Prisen er den same, men 64bits Vista vil kunne yte betre på oppsettet ditt, og er definitivt meir framtidsretta enn 32bits.

 

Lykke til. :)

 

Edit: Fiksa dårleg lenke

Endret av lappado
Lenke til kommentar
Eg reagerte også på grafikkort og RAM. Eg tippar du vil tene på å kjøpe 2GB med litt raskare RAM framfor å kjøpe 3GB med "treg" RAM.

 

Disse RAM-brikkene ville eg gått for. På grafikkfronten ville eg nok heller gått for Dette kortet frå Gainward, framfor eit som er fabrikklokka.

 

Og; med mindre du har tenkt å overklokke så tvilar eg på at du får bruk for ein annan CPU-kjølar enn den som fyl med CPUen. Kabinettvifte skulle vel strengt tatt også vere unødvendig med mindre du skal klokke. Mitt forslag er at du droppar ekstraviftene og heller supplerer med slike etterkvart som du ser behovet kome.

 

Eg vil også anbefale å kjøpe 64bits Vista, sidan CPUen du har valt har 64bits-arkitektur. Prisen er den same, men 64bits Vista vil kunne yte betre på oppsettet ditt, og er definitivt meir framtidsretta enn 32bits.

 

Lykke til. :)

9245061[/snapback]

 

Fikk ikke den grafikkortlinken din til å fungere...:p

 

Hørt at det skulle være mye tull med 64bit vista? Hva er egentlig forskjellen? Skal som sagt bare spille på den...

 

Skal jeg ta bort alle viftene da? Burde man ikke ha en CPU kjøler? Har ingen planer om å overklokke....

Lenke til kommentar

Kjør på! Eit nesten identisk oppsett som eg har dette (Same RAM, CPU og grafikkort).

 

Folk sine erfaringar med Vista 64bits kan du lese her. Det er ikkje mange som har hatt problem, og dei få som har slete litt med ytelse under spel har oftast ATI-GPU. 64bits OS er heilt klart framtida, det vil kunne yte maks for komponentane dine. Vil du seinare oppgradere til 4GB+ RAM, så kjem du til kort med 32bits Vista, som berre klarar å nytte opptil 3,5GB RAM effektivt.

 

Lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar

Vel, Age of Conan er utsatt til mars neste år, å kjøpe pc nå for å spille ett spill som kommer ut senere, vil være å skyte seg i foten :S

 

Er jo rimelig god sjanse for at pcen du kjøper nå holder, men om du kjøper en pc når spillet kommer ut, vil det nok gjøre utslag i spillbarheten.

 

Men med det sagt, så sitter jeg og sikler på en ny pc selv, men jeg ville ventet til neste generasjon DX10 skjermkort kommer.

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt støtter ikke 1333MHz FSB! Det kan kanskje være en fordel med den CPUen :)

9251626[/snapback]

 

Vet ikke hva 1333Mhz FSB er engang jeg... Betyr det at CPUen ikke vil passe inn i hovedkortet?? Eller at ting vil gå skeis på en elller annen måte? Litt kjipt isåfall, får sakene er allerede på vei...

 

 

 

Visste forresten ikke om at AoC ble utsatt når jeg hadde kjøpt, men er uansett ikke så farlig. Tror ikke denne PCen vil ha noen som helt problemer med å kjøre AoC... De sier jo det skal være ca Oblivion grafikk så... Håpløst å vente halve og halve år med å kjøpe PC. Kommer alltid noe bedre om en måned eller to uansett... Hvis jeg ikke kjøpte nå, hadde jeg brukt pengene på noe drit i mellomtida.. Hehe:D

Lenke til kommentar

Ble det dette hovedkortet : GA-965P-DS3?

Rev. 3.3 støtter 1333-FSB CPU-er, etter BIOS-oppdatering.

 

Hvis du allerede har bestilt hovedkort, er det jo mulig å bruke angrefrist, og gå for et tilsvarende basert på P35, f.eks. GA-P35-DS3, som støtter 1333FSB.

Prisforskjellen er minimal.

 

Men om du har rett versjon av hovedkortet, er det ikke noe problem.

P35 er et nyere og bedre chipset, med bedre minneytelse bl.a.

På den annen side er 965P-kortene utprøvd og forbedret over lang tid og BIOS/hk skal være rimelig stabile/bug-fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...