k-ryeng Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det er også en del svindel i NY, så man må gå på de riktige stedene. Pluss at man må finne de... Det er en håndfull steder som har pleid å bli anbefalt:B&H Photo 17th St. Photo 47th St. Photo B&H har et sykt utvalg, svært god service og OK priser. De to andre skal ha lavere priser, godt utvalg og god service, med andre ord litt lavere av alt. Uansett vil jeg tro at de overgår forventningene til enhver nordmann på tur, så ville absolutt tatt turen innom hvis jeg var i NY... Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Var på B&H i NY i sommer, og kan anbefale det sterkt. Man kan nok finne billigere forretninger rundt om i NY, men vet da ikke om de er like seriøse. Anbefaler å dra dit tidlig i ferien, så du får testet produktene ordentlig før du må hjem igjen. Kjøpte blitz, minnekort, linse og veske der, var mye å spare, heldig med dollarkursen nå også. Man mister jo 5 års reklamasjonsrett og ett år med garanti(?), så det er noe man må vurdere. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Var på B&H i NY i sommer, og kan anbefale det sterkt. Man kan nok finne billigere forretninger rundt om i NY, men vet da ikke om de er like seriøse. De to jeg nevnte, har fått god kritikk fra forumbrukere som bor/har bodd i NY. Men det finnes garantert mange flere, og det er garantert noen av dem som er mindre seriøse enn B&H ;o) Lenke til kommentar
eXo Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Det er også en del svindel i NY, så man må gå på de riktige stedene. Pluss at man må finne de... Det er en håndfull steder som har pleid å bli anbefalt:B&H Photo 17th St. Photo 47th St. Photo B&H har et sykt utvalg, svært god service og OK priser. De to andre skal ha lavere priser, godt utvalg og god service, med andre ord litt lavere av alt. Uansett vil jeg tro at de overgår forventningene til enhver nordmann på tur, så ville absolutt tatt turen innom hvis jeg var i NY... 9247754[/snapback] Takker for tips. Har merket meg disse butikkene. Jeg har planlagt å stikke innom så tidlig som mulig. Gleder meg... Lenke til kommentar
turbokalle Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg hadde gått for 400D, Tamron 17-50mm og en Sigma 70-300mm APO. Alternativt droppet 70-300mm, og kjøpt en Sigma 50-1500mm f/2.8 når økonomien er på plass. Edit: Jeg ser at FotoVideo selger 400D hus for 5870,- minus 650,- i Cashback Til den prisen hadde jeg heller gått til FV. Lefdal og Foto - jeg grøsser Tom 9244424[/snapback] Interressant objektiv det der Lenke til kommentar
eXo Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Trenger råd fra dere som kan mye mer enn meg. Går vel for 400D. Tenker å bruke ca 10 000 - 11 000,- totalt, til å begynne med. Vil ha et godt objektiv til "daglig" bruk, men også mulighet for å zoome. Og litt senere en vidvinkel. Er ikke sikker på hvor stor brennvidde jeg trenger, så litt usikker i mine valg. Det beste har kanskje vært en vidvinkel, en 17-50? og en telelinse?? Vurderer følgende: 400D m/Canon 17-85mm USM IS 2 i 1 tenker jeg om denne. daglig bruk med nok brennvidde? vs. 400D m/Tamron AF SP 17-50mm f2.8 og en eller annen 50/55-200 eller 70-300. Hva ville du valgt? Kan nevne at jeg skal til NYC i oktober. Vurderer å kjøpe Tokina 12-24 f4 der. NOK 3000 ca for den. Uansett valg av de ovenfor vil jeg da ha en vidvinkel og "dagligbruk og zoom"..... PS! Var innom Lefdal ikveld. De opplyste meg om kampanje på eos 400d m/17-55 (standard objektivet) på kampanje imorgen og en uke frem i tid! .....til 5999,- Det blir nok den til å starte med. MEN det objektivet blir reserve, så ikke bry dere om at jeg får med det Håper på noen innspill og gode råd. Dere får unnskylde en nybegynner feil bruk og/eller mangel på kamera sjargong Tenkte jeg kunne gi en oppdatering på hva slags utstyr jeg har endt opp med. Mye takket være gode råd. Canon 400 D Tamron 17-50 f2,8 Canon 70-200 f4L USM Canon 50 f1,8 II Hoya HMC x2 Batteri x2 Sandisk Extreme III 2 gb x2 Speedlite 430 EX SBM Light Diff 430 EX Lowepro Sekk Rover AWII Prozigma Snutebag Digi SLR 110 Domke F6 a little bit smaller Olive Rengjøringssett Bok - Digital foto i praksis Droppet altså tokina 12-24. Tamron 17-50 fungerer bra nok for meg. Ihvertfall til å begynne med. Veldig fornøyd med utstyret. Takker for gode råd. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Vurderte du Tamron 70-300 f/4-5.6? De ekstra 100 mmerne er gull verdt synes nå jeg Hadde du giddet sende meg en liten test av Canon 50mm på pm? Vurderer sterkt denne selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå