Villmink Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har et problem med en maskin jeg skal installere RedHat 8.0 på. Problemet er at den ikke vil boote på RedHat cd'n men Mandrake 9.0 og XP går fint, har også sjekka at RedHat cd'n virker på andre maskiner. Da jeg har har hatt RedHat installert på denne maskinen tidligere med samme hardware synes jeg dette er merkelig. Er det noen som vet hva dette kan komme av? Evt hvordan det kan løses. Maskinen består av MSI 5169 med nyeste BIOS, AMD K6-2 450Mhz, SMC nettverkskort og 64 MB Ram. Den fungerte fint med RedHat helt til jeg bestemte meg for å reinstallere. Går det forresten an å installere en win98, win95 eller Mandrake for å gå rundt dette problemet? Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har du en annen maskin tilgjenelig og floppy er det vel så enkelt å lage en boot disket i fra CD'en. Du finner dem under images tror jeg. Bruk rawrite under windows og dd kommandoen under Linux. (Noe ala #dd if=boot.img of=/dev/fdo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå