Gå til innhold

SB-800 - konstant pipelyd....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan iallfall snakke for Canon-eksternblitsene: De hviner ikke konstant, men de gir fra seg en liten, kort, periodisk pipelyd. De hviner kun konstant under oppladning av kondensatoren. 430EX har et kraftigere oppladningshvin, men et lite merkbart periodisk pip, mens 580EX har et mye mindre merkbart oppladnigshvin, men mer merkbart periodisk pip. Blitsoppladningshvin er imidlertid sexy.

 

Denne informasjonen hjelper ikke deg det grann, men kanskje den er til opplysning for andre.

Lenke til kommentar
en blitz hviner når den lades opp.

9245348[/snapback]

 

Les innlegget mitt!

 

Den whiner HELE tiden, konstant, ikke bare etter bilder...

9245393[/snapback]

er det ikke slik at blitzene komuniserer sammen med pipelyder da, kanskje blitzen tror at den skal komunisere med andre blitzer så den piper hele tiden. Eksperimenter med noen innstillinger.

 

her er noen med samme "problem" forøvrig:

http://www.flickr.com/groups/10206545@N00/...57600957010024/

 

There is a very high sound that is produced almost all the time. I guess it's the constant recharging to keep your flash ready. My SB-800 and SB-600 have this.

 

Noen sier at det kan hjelpe med sterkere batterier, ikke oppladbare som leverer 0.1-0.3v for lite.

 

annen:

A lot of this has to do with the quality of batteries you use.

Contrary to what you may think, Energizer and Duracell make the crappiest batteries.

Get yourself som GP or Sanyo Ni-Mh in the 2500-2700 range.

These batteries have a much better discharge curve than the crappy Energizers.

 

I have an SB-800 and use the 5 battery setup (which is recommended due to the Rechargables being 1.2V not 1.5V) and don't have this until the batteries are dieing.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet også. Selv om du har nye oppladbare batterier tar det litt tid før de er "innkjørte". Hvis du har nye batterier foreslår jeg at du lader dem ut på en eller annen måte og lader dem opp igjen.

 

Oppladningshvinet er litt i underkant av 2 sek på min SB800 (uten ekstrapakken).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...