Pengi Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Mye de samme probleme som trådstarter her i gården... I tillegg til public-mappen har jeg på en eller annen måte og tilgang til en mappe til jeg deler, men dessverre har jeg tre mapper til som jeg ikke har tilgang til. Brukte samme fremgangsmåte på alle mappene, så merkelig at det skulle fungere med den ene og ikke alle de andre?? Så om noen kommer noen vei med dette problemet, vær vennlig og ta kontakt. Er fra vista til vista maskin jeg har problemet (Home premium på begge) Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei, Dette problemet er nå 100% løst hos meg (Vista Ultimate x32). Løsningen for meg er å legge til "Guest" med "Reader" som permission level, på katalogen(e) jeg vil dele. Jeg har da kun meg som bruker med "Owner" som permission level og i tillegg "Guest" som beskrevet ovenfor. Jeg kan nå komme inn på 8 delte kataloger, fra Mediapc`en min (Vista Ultimate x32) og den andre XP maskinen min, uten noen problemer overhode. Jeg blir ikke spurt om noe passord og får ingen feilmeldinger. Nettverket mitt er satt opp som et "Private Network" med følgende instillinger; Network discovery; On File sharing; On Public folder sharing; Off Printer sharing; Off Password protected sharing; Off Media Sharing; Off Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Fyttifader!!! GRRR Snart kan vista home brenne når det gjelder sikkerthet!! Dette er ikke enkelt, sliter med tilsvarende som i tråden her. I nettverk og delingsenter er: Nettverksøk På Fildeling På Deling av fellesmappe På Passorbeskyttet deling Av Har tilgang over nettverket til den den public fellesmappen, og kommer inn der. Har og delt en partisjon D: på vista maskina, Men kommer f*n ikke inn. Standard frase feilmelding ikke tilgjengelig, du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverkressursen. kontakt admin blablablalbla Forøverig sitter jeg på xp pro. og alle HD og mapper som er delt på min pc, samt fil-server som står i kjellern, vista kommer inn på alt. HJELP MEG VÆRSÅ SNILL (er ikke mulig med enkel fildeling i vista da.) Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har også løst dette nå hos oss. Kan komme med en miniguide her sener om ønskelig. (da jeg er på jobb og kanskje ikke husker helt 100%) Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Kunne du ha kommet med den miniguiden Holder på å bli gal av den fordømte "sikkerheten". Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Virker som man ikke kan dele hele harddisker, men mapper. Håper det gjelper noen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå