Spritfire Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ikke alltid komplett har de beste prisene. Men har alltid vært fornøyd med både kundeservice og leveringstid. Hender at ting tar litt tid hvis de ikke er på lager, men det er jo forståelig. Har enda ikke tilgode å treffe på en vanskelig person på supporten der. Det er et stort pluss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Komplett har ett meget stort vareutvalg. De har en bra service/returordning. De har en bra nettside med en god løsning for bestilling/betaling/valg av frakt. De er pt *elendige* på å effektuere ordre. (Ett nokså viktig ankepunkt vil jeg si). De er som andre påpeker en populære leverandør av hardware, mest av samme grunn som "gamle haitkailler" og tilsvarende (treige/trauste etterdiltere) kjøper Toyota Corolla. Noe sånt. PS. Når de får orden på levering så vil jeg si det er postitivt med analogien om "Corolla". Man får produkter/tjenester man kan stole på. (Se det. Jeg kan skryte av Komplett til tross for at jeg pt er nokså misfornøyd med denne webshop og ikke vil bruke den før de får orden på leveringstidene sine). Endret 12. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Komplett.no har service inkludert i prisen. 9247238[/snapback] Derfor de er så dyr.hehe Jeg handler hos komplett av og til men som regel ikke for de er dyrere enn andre. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Grunnen til at "alle" benytter seg av Komplett er fordi at det var den første nettbutikken som virkelig slo igjennom, den som reklamerer mest, den som lenge hadde det beste utvalget, nesten alle datawebshoppere har konto der, nesten alle datawebshoppere har bestilt fra der og vet at de får sakene sine og Komplett er selv i dag en god konkurent til de andre butikkene. Men joda, det finnes bedre webshopper enn komplett på mange områder, men komplett er den best etablerte. Endret 12. august 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
T2 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det lønner seg ikke å handle på komplett.no av gammel vane. Ta et eksempel: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin Komplett: 1398,- SHG: 964,- Over 400,- i prisforskjell! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det lønner seg ikke å handle på komplett.no av gammel vane. Ta et eksempel: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin Komplett: 1398,- SHG: 964,- Over 400,- i prisforskjell! 9261442[/snapback] Som for eksempel ja..Trenger ikke si mer.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Komplett har alltid behandlet meg bra, og riktig. Selv i den tiden de eide butikken i Møllergata fikk jeg topp service der også. Det har skjedd mer enn én gang at de har vært tom for en vare, og tilbudt meg en dyrere og bedre vare til samme pris (om jeg har ringt de og spurt om leveringstid). Et ustabilt hovedkort ble byttet i et nytt og bedre uten kostnad for meg. Har alltid opplevd at de har ønsket å ordne opp i en sak for kundens beste de få gangene det har vært noe kluss (defekte varer, som kan skje hvilken som helst butikk). Begynte å handle på Netshop også, men i det siste har de, tross færre kunder enn Komplett, fått mange flere klager her inne på lureri og det jeg vil kalle svindel. Nei, tilbake til Komplett som tar kundene sine seriøst. De er også veldig raske med å sende. Vet noen har opplevd lange leveringstider, men jeg har aldri opplevd å vente mer enn maks 24 timer før varene er sendt, og jeg har bestilt flere ganger bare de siste par månedene. Og så vareutvalg da. Og nei, jeg jobber ikke for Komplett (som en psykopat her inne var overbevist om en gang i tiden), men faktisk for en konkurrent på fotosiden. Endret 12. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
wilai Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 har kjøpt vare fra komplett for nesten hundre tusen nå Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hovedgrunnen til at jeg bruker komplett.no er en fullstendig fungerende nettside. Tar man f.eks MPX, Microplex og PSData, så virker nettsidene deres rett og slett ekstremt amatørmessig. Ting er vanskelig å finne, ordrer går igjennom et eller annet system som en ikke skjønner seg særlig på mens komplett har et ganske enkelt system hvor ordre fortsatt er en ordre ikke plutselig en "faktura" en "pakkesporing" etc. Faktura og pakkesporing er selvsagt tilgjengelig med komplett, men som et tillegg på samme side som ellers. I de mest ekstreme tilfellene finner man gamle versjoner av f.eks mpx hvor en måtte logge inn to ganger for å bli logget inn, og gamle versjoner av psdata åpnet handlekurven seg i nytt vindu for hver gang en la inn en ny vare. Selvsagt har man psdata sine tidligere elendige nettsider som bare fungerte skikkelig i IE. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Komplett var best da innovatørene handlet på internett - nå når den store hopen av etterdiltere starter å oppdage netthandling er komplett.no det rådet de får når de spør innovatørene hvor det er lurt å handle. Og slik vokser komplett . Det samme har skjedd med Canon, Sony, osv opp igjennom tidene. 9246294[/snapback] Jepp. Jeg starta som kunde hos Multicom. Etterhvert begynte jeg også å handle hos PSData og Komplett (rundt 97-98). I starten var alltid pris det viktigste, men etter å fått en RMA hos PSData, en RMA hos Komplett og to RMA'er hos Multicom falt Multicom og PSData av listen min for steder å handle. Jeg "testet" Netshop og MPX de siste 3 årene. MPX var null stress å handle med, men har ikke fått noe RMA der enda. MPX og Komplett har ganske forskjellig vareutvalg, og derfor er jeg nok fortsatt primært kunde hos Komplett da det er enkelt å ha et sted å forholde seg til. Når jeg handler nytt nå så sitter jeg ofte med spørsmålet, handle for ~10.000 hos en eller annen webshop, eller for 10.500-11.000 hos Komplett. For uansett hvilke problemer jeg opplever så vet jeg at Komplett fixer problemet selv om det koster dem 1000,-. Lenke til kommentar
tole Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Etter at Komplett la over til SAP har prisene gått opp. Synes også de tar inn mer spekulative varer med høyere avanse enn før. Systemet for RMA og returer virker det som de enda ikke har helt kontroll på, dette opplevde jeg som *mye* bedre før, kanskje rett og slett fordi det er mer returer nå p.g.a varene de fører ? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Savner Flexi Data jeg Når jeg nå skal bruke lokal butikk så må jeg bruke Datakjeden og er det noe de kan så er det å rote.. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Handlet veldig mye på Komplett før, mest pga at jeg brukte de siden slutten av 90-tallet, og faktisk kjøpte min første PC på nett hos en bedrift som Komplett kjøpte opp.. Uansett, dette var i gode, gamle dager. Nå føler jeg Komplett ikke er best på noenting, ikke har de lavest pris, ikke er de raskest på å sende, ikke har de best service etc. De har vel kanskje best utvalg i selve butikken sin, men de nettbutikkene jeg bruker skaffer oftest 'alt' jeg vil ha. Trygghet kanskje er et godt argument for å bruke komplett. Men ser ikke på det som noe større problem, da man heller burde bekymre seg for de som produserer varene dine. Komplett er blitt som Meny nede på Oslo City. Vil være med på alt, og gjør alt sånn halvveis bra. I begge tilfeller - det var bedre før Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 <snip>Og nei, jeg jobber ikke for Komplett (som en psykopat her inne var overbevist om en gang i tiden), men faktisk for en konkurrent på fotosiden. 9262014[/snapback] Du kjøper inn som firma? Eller privat? Hva velger du som levering? Bedriftspakke dør-til-dør? Servicepakke? Mulig at det er her problemet med lang behandlingstid/levering ligger.. (Det betyr jo i praksis at Komplett har minst 2 kø-system for ordrebehandling). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) <snip>Og nei, jeg jobber ikke for Komplett (som en psykopat her inne var overbevist om en gang i tiden), men faktisk for en konkurrent på fotosiden. Du kjøper inn som firma? Eller privat? Hva velger du som levering? Bedriftspakke dør-til-dør? Servicepakke? Mulig at det er her problemet med lang behandlingstid/levering ligger.. (Det betyr jo i praksis at Komplett har minst 2 kø-system for ordrebehandling). Jeg snakker som privatperson, så dine spekulasjoner om 2 kø-systemer er ikke bevist av den grunn. Bedriften jeg jobber for bruker Norek. Norek eier Komplett eller omvendt, men synes Norek er et annet kapittel... sure folk på kundeservice og ikke spesielt servicevillige. Men de er kjappe de også. Endret 12. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) <snip>Og nei, jeg jobber ikke for Komplett (som en psykopat her inne var overbevist om en gang i tiden), men faktisk for en konkurrent på fotosiden. Du kjøper inn som firma? Eller privat? Hva velger du som levering? Bedriftspakke dør-til-dør? Servicepakke? Mulig at det er her problemet med lang behandlingstid/levering ligger.. (Det betyr jo i praksis at Komplett har minst 2 kø-system for ordrebehandling). Jeg snakker som privatperson, så dine spekulasjoner om 2 kø-systemer er ikke bevist av den grunn. Bedriften jeg jobber for bruker Norek. Norek eier Komplett eller omvendt, men synes Norek er et annet kapittel... sure folk på kundeservice og ikke spesielt servicevillige. Men de er kjappe de også. 9263278[/snapback] Hva velger du som leveringsmåte? Og nei, jeg prøver ikke å bevise noe. Jeg vil gjerne ha en forklaring på hvorfor noen (som meg) opplever å ha en ordre åpen i over en uke, mens andre får effektuert ordren på dagen. I tilsynelatende samme tidsrom. Endret 12. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ja, det med leveringstid er litt underlig med komplett, min forrige bestilling ble plassert for ca 2 uker siden (onsadag den 1.) og ble sendt nesten en uke senere (neste tirsdag), i denne perioden så sier de de har problemer med sommeravvikling og nytt system, men jeg synes komplett har vært trege (dvs 2-3 dager) med å sende ut ting i lengre tid nå. AtW Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kanskje de ikke hadde varen på lager alikevel, men på fjernlager? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva velger du som leveringsmåte?Betaler med Visa, og får tilsendt som normal servicepakke (heter det vel) som hentes på Posten. Kanskje lageret er delt inn etter hvor ordrene skal sendes? Kan jo være fornuftig med tanke på at Posten skal hente, så slipper de å sortere så mye, og det blir sendt videre fra Posten ganske raskt. Hvis én del av lageret er på etterskudd, og en annen del ikke, kan man vel oppleve slike forskjeller. Jeg bor i Oslo, og det er kanskje satt inn mest folk til denne delen av landet? Jeg vet ikke, men har aldri opplevd noen som helst forsinkelse når det gjelder levering fra Komplett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kanskje de ikke hadde varen på lager alikevel, men på fjernlager? 9263392[/snapback] Nå gjør det ikke akkurat saken bedre om det faktisk er slik at de jevnlig sier de har ting på lager som de ikke har, men det tviler jeg på er tifellet. FOr min del hadde de flere på lager av alle produktene. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå