prebenl Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Det er mange spill som har gode melodier, og på lik linje med hollywood-filmer har de ofte kjenningsmelodier som folk umiddelbart forbinder med spillet. Hva er din favoritt? Selv er favoritten min kjenningsmelodien til Metal Gear Solid, spilt av Eminence Orchestra. Liker også versjonen av Halo-themet langt bedre enn selve spillet. Ellers er det sikkert en hel drøss med godbiter jeg har glemt av i farta.. Endret 9. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 trenger bare nevne Mario NFS serien har også bra soundtracks. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Liker også versjonen av Halo-themet langt bedre enn selve spillet. 9243773[/snapback] Uff, den er trasig... Denne er bedre: . Ellers har vi disse klassikerne: Wizardry Thrust The Human Race Myth Paperboy Flimbo's Quest Outrun International Karate Crash Twinsanity Banjo-Kazooie Bare for å nevne noen eksempler. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Uff, den er trasig...Denne er bedre: Youtube. Hehe, smaken er som baken Men det var vel Corpomixs' versjon som ble valgt til å åpne Microsofts presssekonferanse på E3, om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Halo Theme Red Alert: Hell March Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Må si meg enig med Geofrank i at themet fra MGS2 er bra. For meg er det der den absolutt beste melodi laget til et spill noensinne. Harry Gregson-Williams har peil. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Great Giana sisters Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Nintendo World Cup Den musikken som looper i evig tid under en match er noe av det beste jeg har hørt i ett spill. Fengende, litt rask og en dose NES-sjarm over det hele. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Chrono Trigger: Frogs Theme Final Fantasy 3 (på SNES) Zelda kjenningsmelodien Mario Er i alle fall de sangene jeg kommer på. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Digger bare Mgs musikken, Halo har også kommet seg endel. Og Zelda musikken seff. Og musikken i Megaman 2 er jo også helt rå, 8bit musikk på sitt beste hehe. Endret 9. august 2007 av marius90 Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 1# star wars theme 2# mario og? Lenke til kommentar
TFuru Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er nok The Elder Scrolls IV sin åpningsmelodi for meg. Fanatastisk og majestetisk. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 I en sånn topic vet jeg Metal Gear kommer til å komme opp flere ganger,themet er oppskryt, for meg er det bare et lite stykke som nådde ut til spillverden, hvor det meste er lånt fra filmer som Backdraft og The Rock, det er blitt en slags stereotypisk Bruckheimer/Bay ting med action musikk av den typen, som ble smittet over i et spill som absolut ønsker å være en slik type opplevelse, den er passende men sammenlignet med det andre Gregson Williams har vert med på å lage (som f.eks The Rock soundtracket) så blir det tamt. Jeg sitter mer pris på musikken i Zelda og de ekte Mario spillene. Final Fantasy er også i besittelse av noen av de vakreste sangene i spillverden. Liker spesielt å høre på Piano soundtrackene fra de spillene, ekstremt mye bra. Ellers er tilhører favorittkjenningsmelodien min i et spill gjennom tidene også favorittspillet mitt, The Secret Of Monkey Island. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Enig med mye over, deriblant MGS og Zelda. Men det vakreste og mest utrolige åpningsmelodien må siesi å vere fra Shadow of The Colossus Men Zelda er vel ein favoritt, er ihvertfall den/de låtene eg plystrer mest på titt og ofte EDIT: Link til SotC låta under (åpnings sekvensen for spillet via youtube)! Endret 9. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
corcky Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Fin tråd. De første jeg tenkte på når jeg så tråden er MGS og Halo serien. Genial musikk og geniale spill.. Flott initiativ av MartinLande til å gi oss linker til låtene. Mye stilig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Personlig er det musikken fra Shenmue som ligger øverst på min liste. Finnes ikke noen annen spillmusikk som vekker så mye føleser hos meg som når jeg hører på den. http://www.youtube.com/watch?v=HcYMO8SpP8o Monkey Island er allerede nevnt: http://www.youtube.com/watch?v=GAgddC69fk4 Og litt fra Zelda: http://www.zreomusic.com/music/4-la/MabeVillage.mp3 Endret 9. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er nok The Elder Scrolls IV sin åpningsmelodi for meg. Fanatastisk og majestetisk. 9245125[/snapback] ja! enig. skaper en spennende stemning. og det står i stil til spillet Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 *snip* 9245322[/snapback] Må si meg helt enig med SteveVice her. Bare rekkefølgen min hadde sett slik ut: 1. Final Fantasy 2. Zelda 3. Secret of the Monkey Island Nå har vel Final Fantasy best musikk overall etter min mening også Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ellers er tilhører favorittkjenningsmelodien min i et spill gjennom tidene også favorittspillet mitt, The Secret Of Monkey Island. 9245322[/snapback] Oh yeah, at jeg klarte å glemme den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå