SprEA Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei, har akkurat gått til innkjøp av en del nye pc deler: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 2x XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3 Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA Western Digital Raptor 74GB SATA 2x Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Den fungerer som bare det, men når jeg skal spille så skrur den seg rett av etter en liten stund. Tenkte det var no temperatur som var problemet. CPU lå på rundt 48 idle og steg til 50+ under load. Har ikke sett hvilken temp den ligger på rett før den skrur seg av. Dagen etterpå kjøpte jeg en Zalman CNPS9700 LED og 2x 120mm vifter som jeg har satt inn og styrer via en enkel viftestyring. Håpet at det skulle fikse problemet, men den skrur seg fortsatt av. Nå ligger den på ca 41-45 idle og ca rundt 50 under load (etter det jeg har sett før den skrur seg av). Det er vanvittig varmt her og den delen av leiligheten som pc'en står i er også alltid et par grader varmere enn andre rom. Kan det være temperaturen eller kan det være noe annet som er problemet? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Roff-El Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har nesten samme oppsettet som deg, og har de samme problemene Hva slags operativsystem kjører du på PCen? Hvilke spill er det det gjelder? Muligens gjør vi noe av det samme galt Selv vurderer jeg å sende inn skiten på angrerett innenfor fristen, og kjøpe nytt system, kanskje intel... Roff-El Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Høres ikke ut som noe temperaturproblem. 50 grader er jo ikke mye under load. Du kan jo eventuelt gå i BIOS og se hva som er shutdown-temperatur for CPU, kanskje den er stilt for lavt? Uanstt, tror ikke det er problemet. Lenke til kommentar
SprEA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Roff-El: Kjører XP for øyeblikket og de spillene jeg har spilt så langt er NFS Underground 2, DiRT og GRAW2. -Turin_Turambar-: Har kikka litt rundt i bios, men har ikke klart å finne no funksjon som automagisk skrur av maskinen ved høy tempereratur. Bare en alarm. Tenkte også at det kanskje kunne være strømforsyningen, men ville jo tro at 750 skulle kunne kjøre alt sammen ganske greit. Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Roff-El: Kjører XP for øyeblikket og de spillene jeg har spilt så langt er NFS Underground 2, DiRT og GRAW2. -Turin_Turambar-: Har kikka litt rundt i bios, men har ikke klart å finne no funksjon som automagisk skrur av maskinen ved høy tempereratur. Bare en alarm. Tenkte også at det kanskje kunne være strømforsyningen, men ville jo tro at 750 skulle kunne kjøre alt sammen ganske greit. 9244445[/snapback] Hva med temperatur på skjermkortene dine? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) 1. Kan være en halvveis deffekt PSU. 2. Test rammen din. 3. Se etter driver oppdateringer. 4. Flash bios om det finnes nye versjon. 5. Sjekke alle tilkoblinger av kabler, gjerne 2 ganger Endret 9. august 2007 av sesteen Lenke til kommentar
SprEA Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Har ikke sjekket no skjermkort temp, tror ikke jeg har mulighet til det heller. Skal gå igjennom listen din etter jobb sesteen Lenke til kommentar
Roff-El Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Om du vil sjekke tempen på kortet ditt (GFX kortet) kan du laste ned Rivatuner... http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner Lenke til kommentar
SprEA Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Takker Roff-El. Sjekka temp og den ligger på rundt 50-54grader. Er det mye for et skjermkort? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hadde en PC som slo seg av under spilling, men kun under intensiv grafikk. Strømforsyningen hadde specs som skulle være gode nok, men feilen lå der. Da den ble byttet ut fungerte alt fint. Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Takker Roff-El. Sjekka temp og den ligger på rundt 50-54grader. Er det mye for et skjermkort? 9250098[/snapback] Nei, er greie temps det der.. Men om du har muligheten så kan du prøve med en annen strømforsyning som noen andre sa her Lenke til kommentar
Roff-El Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Fikk svar på hvorfor mitt system ikke fungerer som det skal, er pga. trådløst kort via PCI porten. Visstnok er det et kjent problem med det... Under spilling la jeg merke til at CPUen sakte med sikkert økte opp mot 100%, helt uten grunn... Gjorde som foreslått av en på forumet her, og testet uten trådløst kort... no problem! Så om du har trådløst kort kan du jo sjekke om dette er tilfelle hos deg og. Lykke til, og venter på svar Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hva slags trådløst kort hadde du problemer med? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) sry for den lol "slettet" Endret 10. august 2007 av fredblic Lenke til kommentar
SprEA Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 generalbjartish: Gjorde det nettop og det virker som at alt er i orden nå. Hadde en 480w liggende som jeg bruker nå. Har spilt i ca en 30 min og ikke hatt noe problemer. Så det blir nok å sende 750w tilbake til Komplett ja. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå