Firelude Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei folkens ! Jeg har byttet ut den stasjonære pc'en med laptop . Hvordan skal jeg kunne få e-mail på laptopen ? Jeg bruker hotmail , men har nok mye liggende ulest på min gamle e-mail adr . Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei folkens ! Jeg har byttet ut den stasjonære pc'en med laptop . Hvordan skal jeg kunne få e-mail på laptopen ? Jeg bruker hotmail , men har nok mye liggende ulest på min gamle e-mail adr . 9243636[/snapback] Dersom du bruker hotmail, vil jo all mailen være der uansett hvilken maskin du bruker. Du kan jo også velge å bruke outlook express, eller outlook i office pakken. Var det dette du mente? Kan ikke helt si at jeg forstod hva du mente. Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei folkens ! Jeg har byttet ut den stasjonære pc'en med laptop . Hvordan skal jeg kunne få e-mail på laptopen ? Jeg bruker hotmail , men har nok mye liggende ulest på min gamle e-mail adr . 9243636[/snapback] Du trenger: 1: Internettforbindelse 2: E-post program (du kan eventuellt klare deg uten og bare lese/skrive e-post via internettbrowseren). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 lastnd windows live mail (gratis) så legger du inn HM din der, så laster den ned alle maila dine og nye kommer inn der så slipper du og gå til hotmail.com Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg tenkte på hvordan jeg skal kunne gå inn på outlook express å lese alle mailene mine som ligger der på min e-mail adr som jeg brukte før jeg fikk laptop . Laptop'en må jo " stilles inn " eller noe slikt .....er vel noe pop 3....ja jeg vet ikke sikkert , men jeg har mange meldinger liggende på outlook express på en annen e-mail adr . Når jeg skrotet den stasjonære maskinen skal jeg jo fremdeles kunne bruke outlook express , men da med en anne adr . Jeg mener det var noe slik innstilling jeg måtte gjøre på den stasjonære ( noen år siden nå ). Når jeg nå går inn på outlook får jeg samme mailene som ligger under min hotmailadr det er riktig Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Jeg tenkte på hvordan jeg skal kunne gå inn på outlook express å lese alle mailene mine som ligger der på min e-mail adr som jeg brukte før jeg fikk laptop .Laptop'en må jo " stilles inn " eller noe slikt .....er vel noe pop 3....ja jeg vet ikke sikkert , men jeg har mange meldinger liggende på outlook express på en annen e-mail adr . Når jeg skrotet den stasjonære maskinen skal jeg jo fremdeles kunne bruke outlook express , men da med en anne adr . Jeg mener det var noe slik innstilling jeg måtte gjøre på den stasjonære ( noen år siden nå ). Når jeg nå går inn på outlook får jeg samme mailene som ligger under min hotmailadr det er riktig 9246151[/snapback] Ok, det gjør problemstillingen litt klarere. Finn datafilene til Outlook Express på den gamle PC-en, og kopier dem over til riktig plassering på den nye PC-en. Skriv over de filene som allerede ligger på den nye PC-en. Dermed får du med alle instillinger og gammel e-post. For å finne filene på den gamle PC-en starter du Outlook Express, og går inn på menyen Verktøy/Alternativer/Vedlikehold klikk på knappen Lagre mappe. der finner du navnet på mappen der filene ligger. Gå inn på den katalogen via utforskeren og kopier alle filene som ligger der. Filene kan være store, så det holder nok ikke med en diskett. Brenn en CD eller bruk en ekstern disk eller USB-pinne. Gå fram på samme måte for å finne ut hvor filene skal ligge på den nye PC-en, og kopier dem inn der. NB: Dersom du ikke finner katalogen i utforskeren, kan det være at du må inn i menyen Verktøy/Mappealternativer/Vis i utforskeren, og markere "Vis skjulte filer og mapper". Lykke til Endret 10. august 2007 av jpmid Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Veeel......veeel... den gamle pc'en er borte , innlevert for lenge siden , men jeg mener det er noe med pop 3 inn og kanskje pop 2 ut ..næ æ huske ikke riktig men det var noe sånt på den gamle...men alt går sæ til Takk for tipset Lenke til kommentar
Triffle Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Veeel......veeel... den gamle pc'en er borte , innlevert for lenge siden , men jeg mener det er noe med pop 3 inn og kanskje pop 2 ut ..næ æ huske ikke riktig men det var noe sånt på den gamle...men alt går sæ til Takk for tipset 9250189[/snapback] Du kan finne disse innstillingene ved å ta kontakt med leverandøren av den andre mailadressen din, så vil du enkelt kunen fylle inn dette i innstillingene i mailklienten din og hente det som måtte ligge av ulest post. Du kan ha flere adresser tilknyttet outlooken din. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå