ksalomonsen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har 3 maskiner. (A): stasjonær med xp. (B): Bærbar med xp. ©: Bærbar med vista. Jeg kan se alle maskinene fra både A og B, problemet kommer når jeg setter meg ved maskin C. Når jeg slår av brannmuren kan jeg se Router og B. men ikke A Why the ....... not? Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 se etter om alle pcene har samme workgroup. i vista så kan man enkelt bytte workgroup i "system" i kontrolpanel, i xp tror jeg man må gjøre det i "sett opp et hjemmenettverk eller lite kontornettverk" (tror det er noe sånt) Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Er nok på samme arbeidsgruppe ja... Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) "Er nok"? vista og xp har jo ulik standard abreidsgruppe mener jeg å huske, men hvis det ikke er det som er problemet så kan jeg ikke komme på noe... Du kan jo alltids lage snarveier til de forskjellige mappene (på nettverket som ikke dukker opp under "mine nettverkssteder")... blir ikke det samme, men nesten. Endret 11. august 2007 av Remi88 Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har du sett opp fildeling på maskin A? Har du prøvd å skrive "\\Navn-på-maskin-A" i Internet Explorer på Vista-maskinen? Hadde same problem sjølv og då dukka ikkje XP-maskina opp før eg hadde gjort dette. Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Alle pcene er på nettverket Workgroup. har fått låne en vista maskin til. der er det ikke det problemet.... \\maskin A fungerte ikke, men de andre maskinene fungerte. Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 er ikke sikker, men er "network discovery" (som det heter på engelsk) skrudd på? er i nettverksinstillinger eller no. vet ikke om dette hjelper, og antar også at det er på Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 det er nok på ja klarer fortsatt ikke å finne ut av problemet Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Er A XP Home og B XP Pro? Edit: Har hørt at det kan være problem med å finne Home-maskiner fra vista. Men uansett hvilke versjon du har ville jeg forsøkte å installere dette på begge maskin A (og kanskje B). http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Endret 23. august 2007 av oro2 Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har tatt bilde av nettverkskartet, her står pcA. men skjønner ikke helt hvordan det her fungerer. Kenneth er maskin C, Sandh.... er maskin A Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ja slik jeg forstår kartet er "Kenneth" koblet til trådløst, mens "sandhorngt25" er koblet til via kabel. Den siste PCen (B) viser kanskje ikke fordi du ikke har installert LLTD responderen på den. Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Maskin B er sendt på service (for 3 gang, hjæ... Acer drit), Så det er maskin C som jeg ikke kan se i nettverket, men kan se den på nettverkskartet. skjønner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvor ser du ikke maskin C (Vista) fra? Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 oops, sorry... skrev feil Når jeg sitter på C (Vista), kan jeg ikke se maskin A (XP pro) i nettverksmappa. Men visst jeg går noe som heter nettverkskart får jeg fram alt, slik som bildet. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hva skjer hvis du skriver dette i run fra maskin C? \\sandhorngt25 Endret 23. august 2007 av oro2 Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Nettverksbanen ble ikke funnet Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Og du har dekativert brannmuren på begge maskinene og aktivert fildeling på maskin A? Edit: aktiver gjestekontoen også på maskin A Endret 23. august 2007 av oro2 Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Se der ja... litt lengre. skrev \\sandhorngt25, da kom PC'n fram med mappen og alt. det kommer fortsatt ikke opp automatisk i nettverk mappa. Satte på brannmuren på maskin A (xp), kan fortsatt finne pc'n gjennom "run" metoden Endret 23. august 2007 av ksalomonsen Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Er det "mine nettverkssteder" du snakker om? Selve maskinen kommer ikke opp her, men hvis du deler en mappe bør den komme opp. Du kan legge den til selv hvis den ikke gjør det. Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Ja, i vista kaller de det bare for nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå