Ildflue Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei, Har gått til anskaffelse av Vista64 og kjøpte i samme slengen Office07, likte outlooken der mye bedre en den jeg er vandt til å bruke og jeg ser også stort personlig potensiale i kalenderfunksjonen. Jeg leter etter en måte jeg kan synkronisere Calendar + muligens også tasks og contacts, ihvertfall Calendar'n i Outlook. Jeg ønkser å sync'e med en laptop som jeg også har Office07 på. Den stasjonære står på 24/7 så jeg hadde håpet det hadde vært en måte jeg kan bare koble igjennom denne når jeg er på laptoppen. Jeg hørte om Exchange, men etter hva jeg har forstått så betyr det at jeg trenger en maskin med Windows Server OS på og både exchange og Windows server er dyrt som rakkern for en så simpel tjeneste som litt enkel synkronisering. Finnes det noen alternativer til måter jeg kan løse dette på? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Tror du har missforstått litt. Sync av MS-Outlook går ut på at man har sin mailbox i en exchange server store. Og all info ligger der - klienten f.eks jobb PC har en offline kopi. Sync går ut på at f.eks kalender/contacts o.l oppdateres til 3'de part utstyr som ikke har direkte kontakt med exchange serveren eller klient for dette - eks mobil tlf. Har du to eller flere PCer skal du kun sette de opp med offline folders - OST (cached exchange mode) for at de begge/alle skal være i sync med exchange serverern. Endret 9. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Mulig jeg har misforstått litt ja, men jeg er forsåvidt ikke interesert i en offline-mappe til mailen min. Ettersom jeg har skrudd på "Lagre en kopi av mail på servern" så kan jeg fortsatt hente ut mailene mine fra laptoppen, bruker online.no mail Det enste jeg ønsker å få til er å sync'e kalendern. Altså, jeg legger inn en event på pcA, den dukker da også opp på pcB når jeg starter den neste gang. Jeg kan også legge inn events på pcB og de dukker da opp på pcA. Hva trenger jeg for å få til det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Bruker du POP mail er det kun epostene som ligger på serveren. Kontakter og Kalender info ligger på din lokale PC i dens PST fil og kan ikke synkroniseres til andre steder (PC'er over nett) enn noe du har tilkoplet samme PC som f.eks PDA eller mobil - sync gjøres da med 3'de parts sw fra leverandøren av den enheten. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nja det går kanskje ikke uten 3 parts programvare, men google ga meg svaret på første linken tror jeg det var. http://www.bestvistadownloads.com/software...d-nzvtaidp.html Si ifra om det hjalp noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå